کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصطفی کواکبیان کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات 

17 خرداد 1403 ساعت 21:49

آیا دکتر مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری، کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات خواهد شد؟


به گزارش مردم سالاری آنلاین ، دفتر سیاسی حزب مردم سالاري  بنا به دلایل و شاخص های زیر اعتقاد دارد که آقای دکتر مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری، بین نامزدهای  منتخب جبهه اصلاحات برای کاندیدای نهایی و اصلی این جبهه بالاترین استحقاق را دارد.

1_شاخص تشکیلات و تحزب

هیچ كدام از کاندیداهای جبهه اصلاحات به اندازه دکتر کواکبیان سابقه کار تشکیلاتی پیوسته و مداوم و همچنین اعتقاد به کار تحزب که یکی از ستونهای مهم دموکراسی و مردم سالاری است ، را ندارد. او بنبانگذار خانه احزاب وخانه مطبوعات است.

2_شاخص تحصیلات 

دکتر مصطفی کواکبیان دانش آموخته علم سياست و  استاد و عضو هيأت علمي دانشكده حقوق وعلوم سياسي دانشگاه علامه طباطبایی است.  او  برخلاف بسیاری از مدیران که همزمان هم کار کردند و در حاشیه هم مدرک گرفتند، تحصیلات را به صورت پیوسته و مستقل در دانشگاه  تربيت مدرس گذرانده است.

3_شاخص جمهوری خواهی 

دبیر کل حزب مردم سالاری ، مبدع  نظريه جمهوریت سوم می باشد، او خواهان اصلاح قانون اساسی هست و معتقد است که  اشکالات ساختاری قانون اساسی مانع اصلی توسعه کشور هست و باید موانع مذكور از طريق اصل ١٧٧ بر طرف شود.

در این راستا بیش از ده ها جلسه وگردهمایی در کلاب هاوس با  موضوع  اصلاح قانون اساسی و با مشارکت بیش از  دهها تن از اندیشمندان، متخصصان و صاحب نظران این حوزه و بیش از ده‌ها هزار نفر شرکت کننده برگزار کرده است.

4_شاخص‌تحول در سياست خارجي                                               

او رييس فراكسيون ديپلماسي ومنافع ملي مجلس دهم با حدود١٢٠ نماينده بود و از برنامه هاي راهبردي وي تعامل مثبت با تمامي كشورهاي دنيا بجز رژيم صهيونيستي است. اعتقاد به تعامل با تمام دنیا برای بهبود وضعیت اقتصادی و جایگاه سیاسی کشور هست.

5_شاخص تدین و وطن پرستی

دبیرکل حرب مردم سالاری از خانواده چندین شهید دفاع مقدس هستند که نشان ازالتزام عملی به دفاع از وطن و تدین دارد.

6_شاخص برنامه محوری

حزب مردم سالاری با بیش از دو دهه سابقه فعالیت حزبی و برخورداری از  اعضای متخصص  در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و روابط بین‌الملل برنامه‌های مدوّنی  در راستای اداره کشور دارا می‌باشد

 

به امید ایرانی سرافراز


کد مطلب: 217387

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/217387/مصطفی-کواکبیان-کاندیدای-نهایی-جبهه-اصلاحات

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir