کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهمترین عوامل موفقیت در فارکس

12 خرداد 1403 ساعت 10:36


نتایج یک تحقیق نشان داده اکثر افرادی که وارد فارکس می‌شوند با شکست آن را ترک می‌نمایند. شاید این آمار شما را تا حدودی دلسرد کند اما باید به این فکر کنید که فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی جهان است. وقتی دلایل شکست بقیه را بدانید و برخلاف آنها عمل کنید، پیروزی دور از دسترس نیست. برای موفقیت در فارکس قبل از هر چیزی باید آموزش صفر تا صد فارکس را پشت سر بگذارید. تا زمانی که این بازار را نشناسید و فرمول‌های موفقیت در آن را کشف نکنید، شانسی برای پیروزی نخواهید داشت. قطعاً شما هم مثل هر تریدر تازه کار دیگری دوست دارید رمز و راز موفقیت در فارکس را بشناسید و بر اساس آن در این بازار مهم معامله کنید.

چگونه در فارکس موفق شویم؟

اولین نکته‌ای که در آموزش صفر تا صد فارکس خوب است در مورد آن صحبت کنیم معنی موفقیت در این بازار می‌باشد. معمولا معیار موفقیت در فارکس میزان سودی است که تریدرها کسب می‌کنند. هرچه سود یک تریدر از معاملات خود بیشتر باشد از نظر دیگران او در فارکس موفق‌تر بوده است. با این حال اگر فقط به شوق پول درآوردن می‌خواهید وارد فارکس شوید یک توصیه دوستانه به شما داریم. همین الان با فارکس خداحافظی کنید و برای همیشه آن را کنار بگذارید. برای پیروزی در فارکس باید شوق زیادی جهت کار در آن داشته باشید. زمانی می‌توانید سودهایجذاب در فارکس کسب کنید که با علاقه فراوان معاملات را دنبال کنید و دنبال این باشید که یکی از تریدرهای مطرح جهان در حوزه فارکس شوید. آموزش‌هایگوناگونی که در مورد فارکس داده می‌شوند فقط به شما مسائل فنی را می‌آموزند و نمی‌توانند فراتر از آن صحبت کنند. با این حال چیزی که موفقیت‌ها را در فارکسرقم زده است بیشتر مربوط به روانشناسی می‌باشد.

آموزش روانشناسی معامله‌گری و تاثیر آن در موفقیت تریدرها

یکی از مواردی که در آموزش صفر تا صد فارکس باید به آن بپردازیم آموزش روانشناسی معامله گری است. همانگونه که در بخش قبلی گفتیم بسیاری از افرادی که وارد فارکس می‌شوند فقط دنبال کسب سود هستند و خیلی سریع شکست می‌خورند. آنها از لحاظ روانی خودشان را برای فعالیت در فارکس آماده نکرده‌اند و هیچ ایده خاصی ندارند. صرفاً می‌خواهند خیلی سریع و بدون یادگیری عمیق در بازار به اندازه تریدرهای حرفه‌ای سود کسب کنند. در طرف مقابل افراد دیگری قرار می‌گیرند که علاقه به فارکس دارند اما ترس از شکست، مانع ورود آنها به فارکسمی‌شود. اگر می‌خواهید در فارکس به پیروزی برسید قبل از هر چیزی باید آموزش‌های روانشناسی را پشت سر بگذارید. شما باید تشنه موفقیت شوید تا برای رسیدن به آن تلاش کنید.

آموزش مدیریت سرمایه چیست؟

موضوع دیگری که در آموزش صفر تا صد فارکس به آن می‌پردازیم، آموزش مدیریت سرمایه است. طبیعتاً اگر بخواهید بدون نظم خاصی سرمایه خودتان را وارد فارکسکنید، محکوم به شکست هستید. شما باید برای سرمایه خودتان ارزش قائل شوید و آن را به صورت بهینه و استاندارد اداره کنید. اگر مدیریت سرمایه شما قوی باشد قطعاً در بازار سود کسب خواهید کرد. در مدیریت سرمایه یاد می‌گیرید که چگونه ریسک معاملات خودتان را کاهش دهید و بهترین استراتژی را برای پیروزی در بازار اتخاذ کنید. در مدیریت سرمایه با استراتژی‌هایی مثل محتاطانه، هجومی و پوششی آشنا خواهید شد و نحوه استفاده از آنها را فرا خواهید گرفت. برای مدیریت سرمایه قبل از هر چیزی باید دارایی اولیه خودتان را مشخص کنید. سپس باید بازار هدف را تعیین نمایید و سیستم معاملاتی خودتان را بشناسید. یکی از نکات کلیدی در مدیریت سرمایه، داشتن سبد متنوع از دارایی‌های گوناگون است.

 برای موفقیت در فارکس چگونه از پرایس اکشن استفاده کنیم؟

یکی دیگر از مفاهیمی که در آموزش صفر تا صد فارکس به آن می‌پردازیم، نحوه استفاده از پرایس اکشن است. البته قرار نیست همه معامله‌گران فارکس مشابه هم از پرایس اکشن بهره ببرند. با این حال شما باید پرایس اکشن را یاد بگیرید و از آن براساس استراتژی خودتان استفاده کنید. تحلیل رفتار قیمت به شما کمک می‌کند تا آینده هر دارایی را به خوبی پیش‌بینی کنید و برای سرمایه‌گذاری در آن تصمیم گیری نمایید. بدون مطالعه روی پرایس اکشن احتمال موفقیت شما در بازار بسیار پایین خواهد بود.

برای پیروزی در فارکس، از شکست خوردن نترسید

بسیاری از افرادی که آموزش صفر تا صد فارکس را دنبال می‌کنند به این باور می‌رسند که برای پیروزی در این بازار نباید از شکست خوردن بترسند. معامله‌گرانیکه امروز میلیون‌ها دلار سود از فارکس خارج می‌کنند، طعم تلخ شکست را بارها چشیده‌اند. تنها تفاوت آنها با دیگر معامله‌گران در این است که بازار را به خاطر چند شکست ترک نمی‌کنند. آنها دنبال بررسی دلایل شکست می‌روند و با تجربه‌ای که به دست می‌آورند آماده معامله جدیدی می‌شوند. این طیف موفق از تریدرها مسئولیت شکست را بر عهده می‌گیرند و آن را به گردن بازار نمی‌اندازند. اگر می‌خواهید در ردیف افراد پیروز فارکس قرار گیرید باید خودتان را آماده شکست خوردن کنید. شکست کوچک در فارکس باعث نابودی شما نمی‌شود. با شکست‌های کوچک تبدیل به معامله‌گری می‌شوید که در روزهای چالش برانگیز فارکس بتواند از سرمایه خود به خوبی مراقبت کند.

برای پیروزی در فارکس روی خودتان اتکا کنید

اگر به تلگرام یا اینستاگرام وارد شوید احتمالاً افراد زیادی را می‌بینید که اقدام به سیگنال‌دهی در فارکس می‌کنند. به جای اینکه دنبال حرف این افراد بروید و بر اساس نظر آنها عمل کنید بهتر است دنبال آموزش صفر تا صد فارکس باشید. در این دوره آموزشی یاد می‌گیرید که چگونه بر اساس اطلاعات موجود در بازار آینده دارایی‌ها را پیش بینی کنید. بر این اساس تنها روی خودتان اتکا می‌کنید و به خاطر حرف دیگران درگیر معاملات اشتباه در فارکس نمی‌شوید. درست است که این گونه معامله‌گری ممکن است با خطاهای زیادی همراه باشد. شما تجربه زیادی در فارکس ندارید و احتمال دارد در چند معامله ضرر کنید. ضررهایی که در آینده به نفع شما خواهند شد و آرام آرام به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل‌تان می‌کنند. بهتر است به جای اینکه روی دیگران حساب کنید دانش تحلیلگری خودتان را تقویت کنید و از ضرر کردن هیچگاه نترسید. پیروزی شما در فارکس نزدیک است، باید برای آن تلاش کنید.


 


کد مطلب: 217091

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/217091/مهمترین-عوامل-موفقیت-فارکس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir