کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک: 8 روغن گیربکس ایرانی و خارجی

19 ارديبهشت 1403 ساعت 13:44

در این مطلب به معرفی بهترین روغن گیربکس اتوماتیک خارجی و ایرانی پرداختیم و ویژگی هر کدام را بیان کردیم.


روغن گیربکس با روغن کاری قطعات فلزی و یاتاقان‌های گیربکس خودرو باعث می‌شود تا این اجزا در هماهنگی کاملی عمل کنند و در هنگام حرکت بالاترین ایمنی را داشته باشید. بنابراین انتخاب یک روغن گیربکس مناسب برای خودروها مخصوصا خودروهای اتوماتیک اهمیت دارد. برای انتخاب بهترین روغن گیربکس اتوماتیک در اکثر موارد لازم است تا به دفترچه راهنمای تولیدکننده خودروی سازنده مراجعه کنید.

با این حال، آشنایی با بهترین روغن گیربکس‌های ایرانی و خارجی باعث می‌شود تا بهتر بتوانید یک روغن گیربکس اتومات مناسب برای خودروی خود انتخاب نمایید.

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که از این ویژگی‌های می‌توان به روانکاری، عملکرد هیدرولیک، خنک‌کننده و غیره اشاره کرد. روغن گیربکس‌های اتوماتیک موجود در کشور، توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید می‌شوند.

روغن گیربکس اتوماتیک که به اختصار به آن ATF (Automatic Transmission Fluid) در دو نوع سنتتیک و مینرال در بازار موجود هستند. روغن گیربکس‌های اتوماتیک از نوع سنتتیک (synthetic) در برابر دما و فشار مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند و به همین دلیل از کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به نیمه سنتتیک برخوردار هستند. در ادامه با انواع مختلف روغن گیربکس‌های اتوماتیک ایرانی و خارجی آشنا می‌شوید.

 بهترین روغن گیربکس ایرانی

شرکت‌های ایرانی مختلفی به تولید روغن گیربکس اتوماتیک می‌پردازند که در ادامه به منظور انتخاب بهترین روغن گیربکس اتوماتیک ایرانی به معرفی 4 مورد از بهترین برندهای تولیدکننده روغن گیربکس در کشور می‌پردازیم.

1-روغن گیربکس اتوماتیک ایرانی برند بهران

بهران جزو شرکت‌های نفتی ایرانی است که بیش از 60 سال سابقه دارد و بسیاری از خودروسواران، روغن گیربکس‌های تولیدی این برند برند را بهترین روغن گیربکس اتوماتیک می‌دانند. لازم به ذکر است که بیشترین تنوع محصولات نفتی ایرانی متعلق به این برند است.

روغن گیربکس‌های اتوماتیک برند بهران از نوع تمام سنتتیک هستند و برای خودروهای سواری و سنگین با گیربکس اتوماتیک مناسب خواهند بود. از ویژگی‌های روغن گیربکس اتوماتیک برند بهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بد نیست اشاره کنیم پایان یافتن عمر روغن گیربکس یکی از موارد مربوط به علت تقه زدن گیربکس cvt است که در اینجا به تفضیل آن را شرح دادیم.

 گیربکس‌های سی وی تی بیشتر از سایر جعبه‌دنده‌ها به روغن وابسته هستند. به همین دلیل سطح روغن آن‌ها باید در حد قابل‌قبولی قرار بگیرد. روغن تازه و مناسب گیربکس باید به رنگ صورتی یا قرمز روشن باشد. چنانچه این رنگ تغییر یابد به مشکی شبیه شود، شاهد تقه زدن جعبه‌دنده‌های سی وی تی خواهیم بود. به روغن گیربکس واسکازین نیز می‌گویند.

2- روغن گیربکس اتوماتیک ایرانی برند آبشار

از ویژگی‌های روغن گیربکس برند آبشار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

3- روغن گیربکس اتوماتیک ایرانی برند کاسپین

برند کاسپین که بیشتر به تولید چسب های صنعتی باکیفیت معروف است، جزو بهترین برندهای تولیدکننده روغن گیربکس در بازار ایران به شمار می رود.  

از ویژگی های روغن گیربکس برند کاسپین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

4- روغن گیربکس اتوماتیک ایرانی برند ایرانول

ایرانول نیز یکی دیگر از برندهای پرطرفدار در تولید بهترین روغن گیربکس اتوماتیک در کشور است. روغن گیربکس اتوماتیک برند ایرانول از نوع نیمه سنتتیک است و به منظور استفاده در خودروهای سواری و سنگین با گیربکس اتوماتیک مناسب خواهد بود.

از ویژگی‌های روغن گیربکس برند ایرانول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین روغن گیربکس خارجی

روغن گیربکس‌های خارجی عمدتا به دو نوع اساسی معمولی و کیفیت بالا دسته‌بندی می‌شوند که به عبارتی به شکل مینرال و سنتتیک هستند. روغن گیربکس اتومات خارجی را با پسوند A.T.F می‌شناسند و با افزودنی‌های مختلفی در بازار وجود دارند. در ادامه به منظور انتخاب بهترین روغن گیربکس اتوماتیک خارجی به معرفی 4 مورد از بهترین برندهای تولیدکننده روغن گیربکس خارجی می‌پردازیم.

1-Mobil ATF Dexron VI

روغن گیربکس Mobil ATF Dexron VI یکی دیگر از بهترین روغن گیربکس‌های اتوماتیک در کشور است. این روغن گیربکس از نوع تمام سنتتیک به شمار می‌رود و برای خودروهای سواری و سنگین با گیربکس اتوماتیک مناسب خواهد بود.

از ویژگی‌های روغن گیربکس برند Mobil ATF Dexron VI می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

2- Castrol Transmax Dexron VI

اگر به دنبال بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برند خارجی می‌گردید، توصیه می‌کنیم حتما روغن گیربکس Castrol Transmax Dexron VI را امتحان کنید. این روغن گیربکس خارجی از نوع تمام سنتتیک است و برای خودروهای سواری و سنگین با گیربکس اتوماتیک مناسب خواهد بود.

از ویژگی‌های روغن گیربکس برند Castrol Transmax Dexron VI می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

3- لیکومولی Liqui Moly (روغن گیربکس اتومات آلمانی)

لیکومولی یک شرکت پیشرفته آلمانی است که در ارتباط با تولید روغن گیربکس‌، روان‌کننده‌ و انواع مکمل‌های مورد نیاز خودرو فعالیت می‌کند. این برند بیش از 80 سال سابقه دارد و در تولید محصولات نفتی در جهان از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. روغن گیربکس اتومات آلمانی Liqui Moly به منظور افزایش کارایی و عمر مفید گیربکس اتوماتیک خودروها طراحی شده است و جزو بهترین روغن گیربکس‌های اتومات خارجی در کشور محسوب می‌شود.

برای انتخاب بهترین روغن گیربکس اتوماتیک برند لیکومولی می‌توانید مدل 20W-50 را انتخاب کنید که کیفیت بسیار بالایی دارد. این روغن گیربکس خارجی از نوع تمام سنتتیک است و برای خودروهای سواری و سنگین با گیربکس‌های اتوماتیک مناسب خواهد بود. از ویژگی‌های روغن گیربکس برند لیکومولی Liqui Moly می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

4- آدینول

یکی دیگر از برندهای معتبر در زمینه تولید روغن گیربکس اتوماتیک، آدینول است که محصولات باکیفیت را در صنعت خودرو و تولید روغن‌ها ارائه می‌دهد. این شرکت آمریکایی در تولید روغن‌های مختلف برای صنایع مختلف از جمله خودرو، ماشین‌آلات سنگین، و صنعتی فعالیت دارد.

این برند تولیدکننده روغن گیربکس اتوماتیک بر اساس استانداردهای بین المللی و مشخصات تولیدکننده خودرو، روغن گیربکس تولید می‌کند و در این زمینه از مواد اولیه باکیفیت و فناوری پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. این موضوع باعث شده است تا عملکرد بالا و مقاومت زیادی در برابر شرایط سخت از روغن گیربکس برند آدینول روبه‌رو شوید.

سخن پایانی

آشنایی با این برندهای تولیدکننده روغن گیربکس باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوانید بهترین روغن گیربکس اتوماتیک را برای خودروی خود انتخاب کنید. در هنگام انتخاب روغن گیربکس مناسب برای خود حتما به ویژگی‌های مختلف آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال، بهترین روغن گیربکس اتومات، روغنی است که از ویژگی‌های گرانروی، مقاومت شیمیایی، قابلیت تمیزکنندگی، قابلیت پیشگیری از اصطکاک، مقاومت در برابر حرارت، قابلیت انطباق و غیره برخوردار باشد.

استفاده از بهترین روغن گیربکس اتوماتیک باعث می‌شود تا عمر مفید گیربکس خودروی شما افزایش پیدا کند و با کاهش سایش و آسیب به بخش‌های مختلف گیربکس، متحمل هزینه‌های کمتری برای تعمیر گیربکس شوید.

شما می‌توانید برای ارتباط با کارشناسان مجرب و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با کارشناسان مجموعه تعمیرکار ارتباط برقرار کنید.

تجهیزاتی که در «تعمیرکار» برای رفع ایرادات فنی هر نوع جعبه‌دنده به کار گرفته می‌شوند از بالاترین درجات استاندارد برخوردار هستند تا هیچ‌ آسیبی به گیربکس اتومبیل شما وارد نشود. 


کد مطلب: 215642

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/215642/بهترین-روغن-گیربکس-اتوماتیک-8-ایرانی-خارجی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir