معاون اجرایی شرکت پاکشوما گفت: هدف پاکشوما برای ۵ سال آینده تولید ۲ میلیون دستگاه محصول در سال است. در این راستا برای دو بخش خدمات پس از فروش و لجستیک مطالعه برای سرمایه گذاری جدید در حال انجام است و استراتژی ماهمکاری با برندهای بزرگ خارجی است
امیرعلی ابراهیمی معاون اجرایی شرکت در مراسم ۴۹ سالگی برند پاکشوما؛
از دانش و تجربه برندهای معتبر دنیا استفاده میکنیم
18 ارديبهشت 1403 ساعت 11:14
معاون اجرایی شرکت پاکشوما گفت: هدف پاکشوما برای ۵ سال آینده تولید ۲ میلیون دستگاه محصول در سال است. در این راستا برای دو بخش خدمات پس از فروش و لجستیک مطالعه برای سرمایه گذاری جدید در حال انجام است و استراتژی ماهمکاری با برندهای بزرگ خارجی است
به گزارش مردم سالاری آنلاین- امیرعلی ابراهیمی معاون اجرایی شرکت پاکشوما با اشاره به اینکه در صنعت لوازم خانگی در ایران و دنیا شرکتهای زیادی هستند که در چهل سال گذشته فعالیت خود را توسعه دادهاند، گفت: در حال حاضر به سمتی می رویم که برخی برندهای بزرگ، برندهای قدیمی را خریداری می کنند. زیرا انطباق پذیری برندهای قدیمی با تکنولوژی در بازار کم بوده است.
او افزود: این مسأله منجر به خارج شدن برندهای قدیمی از بازار شده، یا اینکه توسط برندهای بزرگتر خریداری میشوند.
امیرعلی ابراهیمی ادامه داد : به غیر از دو برند کرهای، حدود ۵ گروه بزرگ لوازم خانگی در حال فعالیت هستند که هر کدام حدود ۷ یا ۸ برند دارند.
وی افزود : اینکه گروه پاکشوما توانسته ۴۹ سال فعالیت مداوم و ادامه دار داشته باشد، نشان میدهد که پاکشوما با یک برنامه مدون در حال حرکت است. در شرایطی که بسیاری از برندهای لوازم خانگی از بازار حذف شدند.
ابراهیمی اظهار کرد: پاکشوما همواره با شرکتهای بزرگ با برندهای خارجی داشتهاست. برای نمونه سال ۱۹۹۸ با فلیپس، سال ۲۰۰۷ با ال جی و سال ۲۰۰۹ با کندی همکاری داشتیم. همچنین همکاری گستردهای با گروه مدیا در سال ۲۰۱۰ آغاز کردیم و در تولید کولرگازی برای خاورمیانه این همکاری به اوج همکاری رسید.
او با تاکید بر اینکه در حال حاضر قصد داریم به جای اینکه فقط کولرگازی تولید کنیم وارد تولید و عرضه تمام محصولات تهویه ساختمانی شویم، اظهار کرد: هرچند در حال حاضر پیشرفته ترین خط یخچال ایران را در اختیار داریم. اما به طور قطع توسعه سبد محصولات نیز در دستور کار قرار دارد.
ابراهیمی گفت : در بسیاری از محصولات جایگاه خوبی در بازار لوازم خانگی داشته و در چند محصول ویژه، به عنوان لیدر بازار لوازم خانگی ایران شناخته میشویم.
ابراهیمی با اشاره به اینکه همکاری پاکشوما با برند خارجی دلونگی قبلا وجود داشته است، اظهار کرد: همیشه برای پاکشوما مهمه که با برندهای بزرگ همکاری کند. به همین دلیل در حال حاضر با دو برند خارجی همکاری گستردهای داریم.
ابراهیمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دفتر دبی پاکشوما در دبی آغاز بکار کرده است، اظهار کرد: همچنین دو دفتر در زمینه توسعه محصول و قطعات در چین فعالیت دارند.
ابراهیمی با اشاره به سه استراتژی اصلی شرکت، گفت: نخست پوست اندازی نیروی انسانی و نزدیک شدن به فضای استارت آپی است. دوم ایجاد تنوع و عمق بخشی در سبد محصولات برای لیدی بازار است. استراتژی سوم همکاری با برندهای بزرگ خارجی است.
معاون اجرایی شرکت پاکشوما افزود: در سالگرد ۵۰ سالگی ری برندینگ خواهیم داشت. به نوعی در سال میلادی پیشرو مصرفکنندگانبا پاکشومای جدیدی روبرو خواهندشد. هدف پاکشوما برای ۵ سال آینده تولید ۲ میلیون دستگاه محصول است. در همین راستا سیاست شرکت تجربه حداقل یک محصول پاکشوما توسط همه مصرف کنندگان است.
او تاکید کرد: در دو بخش خدمات پس از فروش و لجستیک در حال مطالعه برای سرمایه گذاری جدید هستیم.
وی افزود : در سال میلادی جدید با پاکشوما جدیدی آشنا خواهید شد. هدف ما این است که در ۵۰ سالگی برند پاکشوما، برای ۵۰ سال بعد برنامهریزی کنیم. میخواهیم اعتماد مردم را بیشتر از گذشته جلب کنیم و به عبارتی هر مصرف کننده ایرانی بتواند تجربه یکبار استفاده از محصولات پاکشوما را داشته باشد.
محسن گرمارودی معاون مارکتینگ پاکشوما
رونمایی پاکشو از سه خط تولید جدید
معاون مارکتینگ پاکشوما با اشاره به رونمایی پاکشو از سه خط تولید جدید، گفت: خط تولید سبد ظرفشویی، خط پیشرفته تولید یخچال با طول یک کیلومتر، بزرگترین خط رنگ لوازم خانگی در خاورمیانه در پاکشوما رونمایی خواهد شد.
محسن گرمارودی معاون مارکتینگ پاکشوما با اشاره به اینکه این شرکت با وسعت ۳۰۰ هزار متر در چهار بخش فعالیت دارد، گفت: در یک بخش روی تولید لوازم خانگی تمرکز دارد. در بخش دوم روی محصولات تزریق و انبارداری محصولات لوازم خانگی متمرکز شدهاست. در بخش سوم تولید کولرهای گازی انجام میشود. همچنین بخش چهارم جزو سرمایهگذاری جدید پاکشوماست که روی تولید لولههای مسی برنامه ریزی کردهاست.
معاون مارکتینگ پاکشوما با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در مس از آنجایی اهمیت دارد که در تامین مواد اولیه سایر محصولات نیاز است، تصریح کرد: از طرف دیگر پاکشو برای ورود به لولههای مسی هدف صادراتی دارد. زیرا در حال حاضر سرمایهگذاری پاکشو در تولید لولههای مسی به تنهایی بیش از سه شرکت نخست تولیدکننده این بخش است.
گرمارودی با اشاره به اینکه بدنه ماشین لباسشویی به صورت رباتیک تولید میشود، اظهار کرد: اگر اتصال بدنه این محصول به صورت اتوماتیک انجام نشود، حداقل به ۲۵ نیروی انسانی نیاز دارد. همچنین بخش لیزر کات یخچال پاکشوما رباتیک شده که کیفیت کار را بالا برده است.
او با اشاره به رونمایی پاکشو از سه خط تولید جدید گفت: خط تولید سبد ظرفشویی، خط پیشرفته تولید یخچال با طول یک کیلومتر (بزرگترین خط تولید یخچال با ظرفیت نیم میلیون دستگاه در سال)، بزرگترین خط رنگ لوازم خانگی در خاورمیانه (فناوری نانو) در پاکشوما رونمایی خواهدشد.
گرمارودی با تاکید بر اینکه برند پاکشوما بین المللی است. گفت: به همین دلیل با هدف ورود به بازارهای خارجی سرمایهگذاری جدید داشته است.
او تاکید کرد: در حال حاضر در صنعت شوینده ها پیشرو هستیم. نخستین ظرفشویی تولید داخلی را عرضه کردیم.
او افزود: امسال دو محصول کولرگازی با اینترنت اشیا و محصول تصفیه هوا را عرضه خواهیم کرد.
گرمارودی با اشاره به اینکه پاکشو در بازار ایران یک برند رقیب دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد سهم بازار لوازم خانگی ایران در اختیار برندهای قاچاق ال جی و سامسونگ قرار دارد. به همین دلیل رقیب دوم پاکشو قاچاق است.
او با تاکید بر اینکه در سه سال گذشته تورم ۵۰۰ درصد بوده اما میزان افزایش قیمت لوازم خانگی در همین مدت ۱۵۰ درصد ثبت شدهاست. اظهار کرد: در حال حاضر تلاش داریم تا جایی که ممکن است از تامین کنندگان داخلی بهره ببریم تا از این طریق قیمت تمام شده کالا کمتر شود.
کد مطلب: 215596