کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آکواریوم اصفهان کجاست و چه امکاناتی دارد؟

15 فروردين 1403 ساعت 20:00

حتی اگر چندین بار به شهر اصفهان سفر کرده باشید، بدون شک باز هم جاذبه‌های دیدنی جدیدی وجود دارند که بتوانید از آن‌ها بازدید کنید. حتی یک کوچه قدیمی در خیابانی معروف می‌تواند تا ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند.


حتی اگر چندین بار به شهر اصفهان سفر کرده باشید، بدون شک باز هم جاذبه‌های دیدنی جدیدی وجود دارند که بتوانید از آن‌ها بازدید کنید. حتی یک کوچه قدیمی در خیابانی معروف می‌تواند تا ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند. از خانه‌های تاریخی گرفته تا بناهای عظیمی چون میدان نقش‌جهان همگی زیبایی خاص خود را دارند که در خاطرتان ماندگار می‌شوند. یکی از جاذبه‌های جدید جذاب اصفهان که باید از آن دیدن کنید، آکواریوم اصفهان است. بسیاری از مسافران حتی از وجود این آکواریوم هم اطلاعی ندارند. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم این مقاله را به معرفی آکواریوم اصفهان اختصاص دهیم تا مسافرانی که بلیط قطار قم اصفهان را تهیه کرده‌اند، از آن دیدن کنند.

معرفی آکواریوم منحصربه‌فرد اصفهان

دنیای زیر آب همواره یکی از شگفتی‌هایی است که همه افراد را به خود جلب می‌کند. با وجود آن که انسان توانسته بسیاری از سیارات دیگر مورد بررسی قرار دهد، همچنان بخش عمده اقیانوس‌ها که بر روی زمین قرار دارند، ناشناخته باقی مانده است. باتوجه‌به جذابیت دنیای زیر آب، آکواریوم‌ها همیشه جذابیت ویژه‌ای دارند. در شهرهای مختلف کشور ما هم چندین و چند آکواریوم جذاب ساخته شده‌اند تا علاقه‌مندان بتوانند با انواع آبزی‌ها آشنا شوند. یکی از جذاب‌ترین آکواریوم‌های کشور، آکواریوم اصفهان است که به‌عنوان نخستین تونل آکواریوم در ایران شناخته می‌شود. در واقع شما پا به تونلی می‌گذارید که از هر طرف با آب محصور است و آبزیان گوناگون در اطراف شما حرکت می‌کند. بیش از ۳۰۰ گونه آبزی مختلف در این آکواریوم وجود دارند که با بازدید از این جاذبه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

این آکواریوم زیبا قدمت زیادی ندارد و تنها ۷ سال از بهره‌برداری آن می‌گذرد. در واقع در سال ۱۳۹۷ این آکواریوم با همکاری شرکت «اوشن آکواریوم» ترکیه ساخته شد. برای بازدید از آکواریوم اصفهان باید ۷ متر زیر زمین بروید. طول این تونل ۳۵ متر است و آکواریوم‌های مختلفی در ابعاد ۵ تا ۱۰ متری در این تونل تعبیه شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و با آبزیان موجود در آن‌ها آشنا شوید.

اطلاعاتی درباره آبزیان آکواریوم اصفهان

همان‌طور که گفته شد در این آکواریوم از ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه آبزی نگهداری می‌شود. در مجموع تعداد آبزیان آکواریوم اصفهان به ۶۵۰۰ مورد می‌رسد. این تنوع بی‌نظیر را در کمتر آکواریومی می‌توانید مشاهده کنید. نکته جالب درباره آکواریوم اصفهان این است که از برخی گونه‌های عجیب نادر و حتی خطرناک نیز نگهداری می‌کند. در آکواریوم‌های مختلف این مجموعه می‌توانید تمام این آبزیان را مشاهده کرده و اطلاعاتی درباره آن‌ها به دست آورید.


 

قسمت‌های مختلف آکواریوم اصفهان

برای آن که بتوانید به‌خوبی از همه قسمت‌های آکواریوم دیدن کنید، خوب است از پیش اطلاعاتی درباره جزئیات این جاذبه دیدنی به دست آورید. به‌اختصار بخش‌های مختلف آکواریوم اصفهان را به شما معرفی می‌کنیم.

فلت آکواریوم

یکی از بخش‌های آکواریوم اصفهان، فلت آکواریوم است که تجربه مشابه گشت‌وگذار در اقیانوس را شما هدیه می‌کند. انواع ماهی‌های آب‌شور و آب‌شیرین و آبزیان اقیانوسی در این آکواریوم نگهداری می‌شوند. در فلت آکواریوم ۱۰ آکواریوم کوچک و ۱۳ آکواریوم به طول ۴ متر وجود دارند. ماهی‌های گوشت‌خوار و اسب دریایی از جمله آبزیانی هستند که در این آکواریوم مشاهده خواهید کرد.

سیلندر آکواریوم

سیلندر آکواریوم‌ها در واقع آکواریوم‌های استوانه‌ای هستند که به‌صورت پراکنده در این محیط قرار داده شده‌اند. ۳ سیلندر آکواریوم با فاصله در قسمت‌های مختلف آکواریوم اصفهان دیده می‌شوند که آبزیان مختلفی در آن‌ها زندگی می‌کنند. دلقک‌ماهی‌ها و مارماهی‌ها از جمله آبزیانی هستند که در سیلندر آکواریوم می‌توانید مشاهده کنید. گنجایش این استوانه‌ها ۲۵۰۰ لیتر است.

تاچ آکواریوم

تاچ آکواریوم را می‌توان هیجان‌انگیزترین بخش آکواریوم اصفهان دانست. این بخش شامل آکواریوم‌های بسیار بزرگی است که حس و حال قدم زدن در اعماق اقیانوس را به شما القا می‌کنند. حتی کوسه‌های بزرگ هم در این بخش نگهداری می‌شوند و تماشای آن‌ها می‌تواند آدرنالین خونتان را بالا ببرد. تماشای ستاره‌های دریایی بسیار هیجان‌انگیز است و ماهی‌های دم قرمز هم زیبایی خاصی به آبی آکواریوم می‌بخشند.

 

تفریحاتی که می‌توانید در آکواریوم اصفهان داشته باشید

در هنگام بازدید از آکواریوم اصفهان می‌توانید تفریحات متعددی داشته باشید. در حقیقت همه لذت بازدید از آکواریوم به تماشای ماهی‌ها نیست و تفریحات هیجان‌انگیزتری هم در این مجموعه وجود دارند. برخی از آن‌ها را در ادامه مرور می‌کنیم.

عکاسی در استودیو

یکی از تفریحاتی که می‌توانید در آکواریوم اصفهان تجربه کنید، عکاسی در استودیوی زیر آب است. یک استودیو عکاسی در این آکواریوم وجود دارد که امکان عکاسی با پس‌زمینه آکواریوم‌ها اقیانوس را برایتان فراهم می‌کند. قطعا هیچ جای دیگر نمی‌توانید با خاص‌ترین ماهی‌ها عکس بیندازید و این تجربه هیجان‌انگیز را ماندگار کنید. عکس‌های شما در کمتر از ۱۰ دقیقه آماده می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را تحویل بگیرید.

غذا دادن به ماهی‌ها

اگر ظهرها را برای بازدید از آکواریوم انتخاب کنید، می‌توانید لذت غذا دادن به ماهی‌ها را نیز تجربه نمایید. برخی از آکواریوم‌های این مجموعه به صورت سر باز هستند و می‌توانید غذای مخصوص آبزیان را از طریق فضای باز بالای آن‌ها، درون آب بیندازید‌. حتی می‌توانید برخی از آبزیان بی‌خطر را لمس کنید و از این اوقات مفرح، نهایت لذت را ببرید. این تجربه هیجان‌انگیز متفاوت‌ترین تفریح شما در اصفهان خواهد بود. بلیط قطار قم اصفهان را برای بازدید از این جاذبه، در فرصت پیش فروش و رزرو اینترنتی بلیط قطار فلای تودی تهیه نمایید.

خرید هدیه از فروشگاه

یک فروشگاه کوچک هم در مجموعه آکواریوم اصفهان وجود دارد که می‌توانید هدایایی را از آن خریداری کنید. این هدایا تم آکواریومی دارند و تصاویر روی آن‌ها از ماهی‌ها و آبزیان دیگر گرفته شده است. انواع عروسک‌ها، ماگ‌ها، تیشرت با طرح آبزیان، ماکت انواع جانوران آبزی و… در این فروشگاه عرضه می‌شوند.

پیش فروش قطار اصفهان در فلای تودی آغاز شد

اگر قصد سفر به اصفهان و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن را دارید، باید از فرصت پیش فروش بلیط قطار فلای تودی استفاده کنید. بلیط قطار قم اصفهان و سایر مقاصد داخلی را می‌توانید با کمترین هزینه از فلای تودی بخرید و سفری اقتصادی و بی‌نظیر را تجربه نمایید. فلای تودی بیش از ۷ سال است که خدمات گردشگری را با بالاترین کیفیت ارائه می‌کند. علاوه‌بر پیش فروش قطار، امکان خرید بلیط هواپیما و رزرو اقامتگاه نیز از طریق فلای تودی وجود دارد. همین حالا سری به سایت یا اپلیکیشن موبایلی فلای تودی بزنید.


کد مطلب: 214160

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/214160/آکواریوم-اصفهان-کجاست-امکاناتی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir