کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه عضو سابق شورای شهر اراک  به نمایندگان جدید استان مرکزی

13 اسفند 1402 ساعت 10:33

ایرج رضایی، عضو سابق شورای شهر اراک و عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری طی نامه‌ای به منتخبین مجلس شورای اسلامی استان مرکزی ضمن توصیه بر همدلی نمایندگان استان نسبت به انتقال منابع و منافع شهرستان‌های محروم استان مرکزی به استان‌های دیگر هشدار داد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، متن کامل نامه به شرح ذیل می‌باشد.

بسمه تعالی

نمایندگان منتخب محترم مجلس شورای اسلامی حوزه‌های شش گانه استان مرکزی

با سلام و احترام

*اینجانب ایرج رضایی* عضو سابق شورای کلانشهر اراک در دوره پنجم، ضمن تبریک انتخاب شما به نمایندگی مردم استان مرکزی نکاتی به استحضار شما منتخبین محترم می‌رسانم.

  از خداوند متعال برای شما در این مسئولیت خطیر، توفیق روزافزون و سلامتی و همدلی و همراهی مجمع نمایندگان را مسئلت دارم.

و اما در ادامه به استحضار می‌‌رساند که مدیریت استان در برخی از حوزه‌ها در وضعیت نابسامان و نیمه تعطیل قرار دارد. 

این امر باعث شده است در اولین گام با شما عزیزان درخصوص احقاق حق مردم مظلوم استان مرکزی، مکاتبه نمایم.

مستحضرید برخی صنایع در استان علاوه بر عوارض زیست محیطی آثار مخرب پیدا و پنهانی دارند لکن در مقابل جزو صنایع مهم و راهبردی محسوب شده که هم به لحاظ استراتژیک و هم به لحاظ ارز آوری مهم و حیاتی هستند.

بعنوان نمونه کارخانه آب سنگین خنداب به لحاظ استراتژیک در دنیا مطرح و مهم است اما چرا و چگونه است که نیروهای شرکت مذکور و نیز نیروی پدافند هوایی مستقر در شهرستان محروم و مظلوم خود در خنداب مستقر هستند اما پروژه مسکن آنها در استان همدان و شهر ملایر کلنگ‌زنی می‌شود؟!

شرکت املاح معدنی بعنوان بهره برداری سولفات سدیم سرمایه استان را به استان دیگر منتقل می‌نماید و آثار زیست محیطی آن نصیب اراک می‌شود؟!

نیروگاه شازند مازوت سوزی و سرطان را نصیب اراک و شازند و خنداب می‌کند ولی تامین برق پتروشیمی و پالایشگاه می‌نماید تا بنزین یورو ۴ برای استان‌های دیگر تولید کند!

از طرفی، شرکت‌های بزرگی که دفاتر مرکزیشان مستقر در مرکز  و ترنول مالی را نصیب پایتخت نشینان می‌نمایند و عوارض گوناگون مثل گرانی مسکن و ده‌ها مشکل دیگر را گریبانگیر این استان می‌نمایند.

لذا از جنابتان درخواست می‌کنم که نسبت به رفع مشکلات از این قبیل اقدامات لازم را مبذول فرمایید. و در طی طریق خدمت به مردم مظلوم و محروم استان و خصوصا شهرستان‌های کمتر توسعه یافته خنداب،کمیجان و شازند و دیگر شهرستان‌ها را مدنظر قرار داده و با همدلی و همراهی درصدد توسعه استان باشید. و به جای اختلاف و تفرقه مانند برخی نمایندگان در ادوار گذشته  که دنبال منافع شخصی و مهندسی انتخابات شوراها و یا گزینش نیروهای دولتی بودند شما عزیزان بفکر بعد نظارتی و نیز ابعاد قانون گذاری و حفظ جایگاه و منزلت و شئونات نمایندگی باشید که زمان بس کوتاه و گذراست.

پیشاپیش از بذل توجه و تشریک مساعی شما عزیزان کمال تشکر را دارم.

ایرج رضایی

عضو هیئت علمی دانشگاه و عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری


کد مطلب: 212649

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/212649/نامه-عضو-سابق-شورای-شهر-اراک-نمایندگان-جدید-استان-مرکزی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir