کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزهای تطعیل نوروز 1403 کجا سفر کنیم؟

8 بهمن 1402 ساعت 12:40

بیشتر خانواده‌های ایرانی ترجیح می‌دهند برای گذراندن تعطیلات طولانی نوروز، سفر کنند. اما ازآنجاکه تنوع مقاصد گردشگری در کشور خودمان بسیار زیاد است و هزینه‌های سفرهای داخلی کمتر از سفرهای خارجی تمام می‌شود، اکثر افراد به شهرهایی چون اصفهان، شیراز، چابهار، مشهد و ... سفر می‌کنند. اما سفر در نوروز به کشورهای خارجی هم حال و هوای خودش را دارد. سفر به یک کشور خارجی و آشنایی با شهرها و مردمانش، تجربه‌ای فراموش نشدنی است. اگر نمی‌دانید برای تعطیلات نوروز کدام یک از کشورهای همسایه یا کشورهای اروپایی را انتخاب کنید، نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا بهترین مقاصد گردشگری برای تعطیلات نوروز 1403 را به شما معرفی کنیم.


ترکیه کشوری با آب و هوای معتدل در نوروز

سفر در نوروز به ترکیه، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که شما هم‌وطنان عزیز می‌توانید انتخاب کنید. شهرهای مختلف ترکیه مانند آدانا، ازمیر، آلانیا، آنتالیا، کوش آداسی و جزایر پرنس در این کشور، مقصد بسیاری از گردشگران در فصل بهار هستند. اما مهم‌تر از همه آن‌ها، استانبول زیبا است که بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه بوده و به خاطر قرار گرفتن بخشی از آن در قاره اروپا، یکی از شهرهای توریستی و خوش آب و هوای جهان محسوب می‌شود. عدم نیاز به اخذ ویزا برای سفر به ترکیه، نزدیکی این کشور به ایران و امکان سفر زمینی به ترکیه، باعث شد تا به‌عنوان اولین مقصد سفر، این کشور زیبای همسایه را به شما معرفی کنیم.

سنگاپور کشوری با معابد کهن

سنگاپور یکی از کشورهای جزیره‌ای و زیبای آسیای شرقی است که جزو پر گردشگرترین مقاصد این قاره محسوب می‌شود. تورهای مسافرتی سنگاپور همیشه شلوغ هستند. شما می‌توانید از طریق آژانس‌های گردشگری، انواع تور ترکیبی مسافرتی سنگاپور، مانند تور 10 روزه مالزی سنگاپور یا تور سنگاپور نوروز را خریداری کنید و در یک سفر کوتاه از ساختمان‌های مدرن سنگاپور، سواحل زیبای مالزی و معابد بی‌شمار و بازارهای مشهور این کشورها دیدن کنید.

ارمنستان و طبیعت بی‌نظیرش

کشور ارمنستان یکی دیگر از کشورهای همسایه است که می‌خواهیم برای سفر در نوروز به شما پیشنهاد کنیم. بعضی از تورهای مسافرتی ارمنستان، هزینه‌ای کمتر از تورهای داخلی کیش دارند. سفر به این کشور با یک بودجه معقول امکان‌پذیر است و می‌توانید تجربه یک سفر لذت بخش را در تعطیلات نوروز در این کشور خوش آب و هوا داشته باشید. آب و هوای ارمنستان در نوروز کمی سرد است. اما علیرغم سردی هوا، جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی در این کشور برگزار می‌شود. همین فرصت خوبی است تا گردشگران بتوانند بیشتر با آداب و رسوم مردم ارمنستان آشنا شوند. مکان‌های دیدنی معروف ارمنستان مانند دریاچه سوان، کاسکاد، پارک عشاق و صومعه گغارد نیز جزو جاهایی هستند که می‌توانید در سفر خودتان از آن‌ها دیدن کنید.

اسپانیا کشوری زیبا با معماری‌های عجیب و غریب

اسپانیا یکی از خوش آب و هواترین کشورهای جنوب اروپا است که در فصل بهار شلوغ‌تر از همیشه است. بنابراین فرصت خوبی است که با خرید تور اسپانیا 5 روزه از این کشور زیبا و شهرهای مهمش مانند بارسلونا و مادرید دیدن کنید. اگر درباره غذاهای خوشمزه اسپانیایی شنیده باشید، احتمالاً وسوسه می‌شوید که از نزدیک این کشور را ببینید و غذاهای خوشمزه اسپانیایی را هم امتحان کنید.

قبرس شمالی یا جنوبی فرقی نمی‌کند

قبرس کشوری اروپایی است که به خاطر آب و هوای خوب، توانسته در سال‌های اخیر، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کند. جزایر بکر و دست نخورده، سواحل بی‌نظیر و جاذبه‌های تفریحی قبرس، باعث می‌شود تا در میان مقاصد سفر برای نوروز، این کشور را هم معرفی کنیم. کشور قبرس به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم می‌شود که فاصله کمی از یکدیگر دارند و هر دو کشور دارای آب و هوای بی‌نظیری برای گذراندن تعطیلات نوروز هستند.

گرجستان پلی بین آسیا و اروپا

گرجستان این کشور زیبا که بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته، فاصله زیادی تا ایران ندارد. به همین خاطر هم می‌توانید برای رفتن به گرجستان بلیط هواپیما بخرید، هم می‌توانید از مسیرهای زمینی خودتان را به تفلیس پایتخت گرجستان برسانید. این کشور به خاطر آب و هوای معتدل و زیبایی‌های طبیعی خود، مقصد مناسبی برای سفر در نوروز است. جاذبه‌های گردشگری چون کوه کازبک یا همان اورست کوچک، قلعه ناریکالا و چندین قلعه تاریخی دیگر در این کشور، انتظار شما را می‌کشند.

تایلند کشوری با چشم اندازهای زیبا

کشور تایلند را می‌توانیم به یک بهشت کوچک روی زمین توصیف کنیم. برای سفر با تایلند، حتماً باید بلیط هواپیما تهیه کنید. زیرا امکان سفر زمینی به آنجا وجود ندارد. اگر می‌خواهید در سواحل زیبای تایلند، لحظات رمانتیکی را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم تور 21 روزه تایلند را از دست ندهید. جنگل‌های سرسبز و زیبا، سواحل شنی سفید و آب‌های کریستالی جزایر تایلند، همه و همه جزو دلایلی هستند که شما را برای خرید تور تایلند مصمم‌تر می‌کنند. افرادی که با خانواده سفر می‌کنند، می‌توانند این امکان را برای کودکانشان فراهم کنند تا از باغ وحش‌های زیبا دیدن کنند و حتی در تایلند فیل سواری کنند. قایق سواری روی رودخانه و خرید از دست فروش‌های سیار نیز حال و هوای خودش را دارد. هتل‌های تایلند هم جزو هتل‌های مدرن و لوکسی هستند که لذت سفر را برای شما دوچندان می‌کنند.

امارات لاکچری ترین مقصد نوروزی

امارات متحده عربی و شهر معروفش دبی، جزو اولین گزینه‌ها در فهرست مقاصد نوروزی هستند. اگرچه ممکن است دریافت ویزای امارات کمی دشوار باشد و هزینه سفر به این کشور گران تمام شود، اما مطمئن باشید ارزشش را دارد. آب و هوای دبی در فصل بهار بی‌نظیر است. به همین خاطر بهترین فرصتی است که می‌توانید در تعطیلات نوروز از آن استفاده کنید. دیدن برج‌های بلند جهان، تفریح در سواحل لوکس و مدرن دبی و همچنین تجربه خرید از معروف‌ترین مراکز خرید دنیا، فرصتی است که می‌توانید با سفر به امارات به دست بیاورید.

یونان و زیباترین جزیره‌اش سانتورینی

کشور یونان را می‌توان در زمره زیباترین کشورهای اروپایی و جهان قرار داد. البته به دلیل اینکه سفر انفرادی به یونان امکان‌پذیر نیست، ایرانیان فقط برای رفتن به یونان باید از طریق تورهای گروهی اقدام کنند. پس بهتر است با تور به یونان سفر کنید و از جزایر زیبایی مانند سانتورینی در تعطیلات نوروز، بازدید نمایید. کشور اساطیری یونان علاوه بر داشتن جاذبه‌های تاریخی مانند آکروپلیس، قلعه پاتراس و ... جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای هم دارد که از دیدن آن‌ها سیر نمی‌شوید. اما به‌هرحال تعطیلات طولانی نوروز، فرصت خوبی است تا بتوانید از بخش‌های مختلف این کشور دیدن کنید.

هند کشور عشق‌های افسانه‌ای

بیشتر افراد کشور هند را با فیلم‌های معروف بالیوودی می‌شناسند. اما این کشور بزرگ که به کشور ۷۲ ملت هم شهرت دارد ازنظر دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی نیز در جهان شناخته شده است. عمارت معروف تاج محل که سال‌های سال است قصه عشق شاه جهان را به همسر ایرانی‌اش فریاد می‌زند، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر دهلی محسوب می‌شود. کشور هند آب و هوای معتدلی در فصل بهار دارد و برای سفر به این کشور نگران سرما نخواهید بود. هتل‌های بی‌نظیری هم پذیرای گردشگران خارجی هستند. بنابراین اگر برای سفر در نوروز برنامه‌ای ندارید، بد نیست به کشور هندوستان هم فکر کنید.

فرانسه مقصدی گران اما جذاب

سفر به کشورهای اروپایی به‌خصوص کشور فرانسه ممکن است برای شما گران تمام شود. اما اگر فکرش را بکنید که از نزدیک برج ایفل را می‌بینید و می‌توانید در خیابان شانزلیزه به سمت طاق پیروزی قدم بزنید، این تصاویر باعث می‌شوند تا هزینه‌های سفر را فراموش کنید و هرچه زودتر برای رزرو تورهای مسافرتی فرانسه اقدام کنید. شاید سفر به کشورهای اروپایی به‌صورت انفرادی دشوار باشد و اخذ ویزا با مشکل مواجه شود، اما باید بدانید که سفرهای گروهی با تورهای مسافرتی این مشکلات را از سر راه برداشته‌اند. بنابراین خیلی راحت می‌توانید ویزای توریستی بگیرید و عازم سفر شوید.

ایتالیا کشور اساطیری

کشور زیبای ایتالیا با شهرهای معروفش چون رم، میلان و ونیز زیبا باید به‌عنوان اولین مقصد گردشگری برای سفرهای نوروزی معرفی می‌شد. اما هنوز هم دیر نیست. اگر می‌خواهید آثار تاریخی شهر رم مانند کلوسئوم، معبد پانتئون و میدان سنت پیتر را در آب و هوای بهاری ایتالیا ببینید، عجله کنید زیرا تورهای مسافرتی ایتالیا خیلی زود پر می‌شوند.

جمهوری چک و عروس شهرهای اروپایی؛ پراگ

شاید در سال‌های گذشته کسی جمهوری چک را نمی‌شناخت. اما امروزه به خاطر داشتن جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد و کلیساهایی که از قرون وسطی به‌جامانده‌اند، این کشور یکی از مقاصد اصلی مسافران در تعطیلات نوروز است. خیابان‌های سنگ فرش شده شهر پراگ و قلعه‌ های تاریخی که در بیشتر خیابان‌های این شهر به چشم می‌خورند، فرصتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند تا سفری به دل تاریخ داشته باشند و آثار معماران برجسته اروپایی را از نزدیک تماشا کنند. پل‌های زیبایی که روی رودخانه ولتاوا بنا شده‌اند نیز، جزو جاذبه‌های گردشگری پراگ هستند که حتماً باید در سفرتان به چک آن‌ها را از نزدیک ببینید.

کلام پایانی

اگر برای سفر در نوروز تصمیم دارید یک کشور خارجی را به‌عنوان مقصد انتخاب کنید، می‌توانید از میان فهرستی که ارائه کردیم، بهترین گزینه را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که سفر به اغلب این کشورها تنها با تورهای مسافرتی و از طریق آژانس‌های گردشگری معتبر امکان‌پذیر است. بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای سفر انفرادی، یک آژانس گردشگری پیدا کنید و بعد برای سفر نوروزی برنامه‌ریزی کنید.


کد مطلب: 210643

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/210643/روزهای-تطعیل-نوروز-1403-کجا-سفر-کنیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir