کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجربه اي خلاقانه، بدون حضور سوپراستارها

8 بهمن 1391 ساعت 0:12


فرهاد تجويدي کارگردان نمايش پينوکيو دروغ بگو گفت :‌ شيوه ي کار من به صورت خلاقانه و برگرفته از تئاتر فاصله اي ؛‌تئاتر پست مدرن و با توجه به شعور مخاطب است.

تجويدي از شرکت کنندگان سي و يکمين جشنواره بين المللي تئاتر فجردر گفت وگو با فریادگر، افزود: بازيگران اين نمايش همگي از هنرجويان و بازيگران کلاس هاي خودم هستند و به هيچ وجه از سوپراستارها استفاده نکرده ام ؛ چرا که نمي خواهم به خاطر عدم آگاهي نسبت به کارم ، پشت اسم نويسنده اي مشهور و يا بازيگري سوپراستار پنهان شوم . شايد تاکنون اجراهايي که داشته ام کمترين تماشاچي را داشته ولي از نظر فروش در سطح بالايي قرار دارند.
تجويدي خاطرنشان کرد : تنها هدف من از اجراي نمايشها ، احترام گذاشتن به شعور مخاطبان است. با همين جوانهاي کارآموز و هنرجو کاري را که در خور تماشاچيان است را به صحنه مي برم. چه لزومي دارد که ويتريني از سوپراستارها را داشته باشم ، ويتريني از دردها ، آلام ها و آرزوهاي همين مردم را مي خواهم به صحنه ببرم. اين کارگردان تصريح کرد : نسل جواني که دوره ي اين رشته را مي گذرانند نبايد سرخورده شوند و ملاکي که براي انتخاب بازيگران نمايش هايم دارم : اخلاق ، علاقه وافر به تئاتر و به تصوير کشيدن دغدغه هاي مردم است ،‌تا هنر تئاتر بتواند کاربردي در زندگي مردم داشته باشد.
تجويدي گفت : وقت ما براي آماده شدن براي اين دوره از جشنواره تئاتر فجر بسيار کم است ؛ سه روز در هفته در پلاتوي ۲۲ اداره تئاتر تمرين مي کنيم. با توجه به اين که هنوز کمک هزينه اي از تئاتر فجر دريافت نکرده ايم ولي قطعا مسئولين اقداماتي را انجام خواهند داد ؛ چرا که اين مهم براي جلب رضايت شرکت کنندگان بسيار مهم است.
اين کارگردان در پايان افزود : براي بهتر برگزار شدن اين دوره از جشنواره بايد تدبيري براي اطلاع رساني دقيق و ارتباط خوب با علاقمندان براي آگاهي از اجراء و زمان نمايشها انديشيد.و.دعوت کردن از گروه هاي خارجي نيز براي بالا بردن کيفيت آثار مثمر ثمر خواهد بود.


کد مطلب: 20935

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/20935/تجربه-خلاقانه-بدون-حضور-سوپراستارها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir