وزیر کشور با بیان اینکه نظام اداری محل تحرکات سیاسی نیست، گفت: تحرک سیاسی باید در حزب انجام شود و نظام اداری به عنوان یک نظام خدمتگزار باید تابع نظامات خود باشد.
هشدار وزیر کشور نسبت به فعالیتهای سیاسی کارمندان دولت
6 آذر 1402 ساعت 21:20
وزیر کشور با بیان اینکه نظام اداری محل تحرکات سیاسی نیست، گفت: تحرک سیاسی باید در حزب انجام شود و نظام اداری به عنوان یک نظام خدمتگزار باید تابع نظامات خود باشد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،احمد وحیدی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور، یادآور شد: نظام اداری متعلق به مردم است و باید خدمت رسانی کند. نظام اداری محل تعاملات سیاسی نیست چون برخلاف فلسفه تشکیل آن است. تحرک سیاسی باید در حزب انجام شود. نظام اداری یک نظام خدمتگزار است و باید تابع نظامات خود باشد.
وحیدی با بیان اینکه در اثر اشتباه دیرینه، نظام اداری دستخوش تلقیات سیاسی شده است، خاطرنشان کرد: نظام اداری در جمهوری اسلامی خصوصیاتی دارد و کسی که در آن فعالیت دارد باید چارچوبها را رعایت کندوی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله پژوهش اشاره کرد و با توجه به تنوع مسئولیتهای وزارت کشور در حوزههای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، عمرانی و بحران، گفت: کارها باید براساس مبنای نظری قوی، انجام و از روشها و راههای نو برای اعمال خلاقیتهای جدید به منظور تحقق بهتر اهداف استفاده شود.
وزیر کشور با قدردانی از عبدالرحیم پدرام رئیس سابق مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور بابت تلاش و اقدامات موثر در این مرکز، تصریح کرد: پژوهشهای این مرکز باید بتواند حلقه وصل بین پژوهشهای نظری دانشگاهها و صحنه عملیات باشد. باید مبانی نظری را به صحنه عمل آورد. نباید در دام مسایل کلی بیفتیم چرا که در موارد زیادی، حرفهای نظری هیچ ربطی به صحنه عمل ندارد.
وی با بیان اینکه مرکز مطالعات باید به نیاز واقعی و سوالات دستاندرکاران پاسخ دهد، اظهار کرد: مدیریت دانش در کنار پژوهش بسیار کمک کننده است. پژوهش باید موجب تغییر در سطح اداره شود. مدیریت دانش در وزارت کشور به عنوان دستگاهی که حکمرانی عمومی را برعهده دارد، مهم است و باید نگاه عملیاتی داشته باشد.
وحیدی پیشنهاد کرد سامانهای تعریف شود تا همه کسانی که در هر سطحی در وزارت کشور خدمت کرده اند، بتوانند تجربیات موفق یا ناموفق را مطرح کنند و در ادامه گفت: در این صورت، یک جریان دائمی فکری ایجاد میشود.
وی در ادامه به مساله آموزش هم اشاره کرد و توضیح داد: آموزشهای کلاسیک مدنظر نیست بلکه باید مهارت افزایی در اولویت قرار گیرد. هدف آموزش باید این باشد که نظریات، عملیاتی شوند.
وحیدی خاطرنشان کرد: اینجا بحث کلاس نیست بلکه آزمایشگاه مطرح است. یعنی استاندار، فرماندار و بخشدار در یک شرایط آزمایشگاهی بیاموزند که در مواقع پیچیده چگونه تصمیم بگیرند. آموزش باید مهارت محور باشد که افراد بر اساس ضرورت های میدانی آموزش ببینند و به کار گرفته شوند.
کد مطلب: 207124