کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وعده ارزی احمدی نژاد

2 بهمن 1391 ساعت 15:22

محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور که این روزها به شدت بر لزوم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اصرار دارد ، می گوید که دولت همه جوانب امر را "کارشناسی" کرده و هیچ مشکلی در اجرای این مرحله وجود ندارد. از این رو بی مناسبت نیست که مروری کوتاه بر یکی از وعده های "کارشناسی" شده(!) دو سال قبل داشته باشیم که طی آن ، رئیس جمهور در آستانه اجرای فاز نخست طرح ، با اطمینان کامل ، از روند کاهشی نرخ ارز سخن می گوید و تأکید می کند که مطلقاً فشاری بر مردم وارد نخواهد شد.


عصرایران - محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور که این روزها به شدت بر لزوم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اصرار دارد ، می گوید که دولت همه جوانب امر را "کارشناسی" کرده و هیچ مشکلی در اجرای این مرحله وجود ندارد.
از این رو بی مناسبت نیست که مروری کوتاه بر یکی از وعده های "کارشناسی" شده(!) دو سال قبل داشته باشیم که طی آن ، رئیس جمهور در آستانه اجرای فاز نخست طرح ، با اطمینان کامل ، از روند کاهشی نرخ ارز سخن می گوید و تأکید می کند که مطلقاً فشاری بر مردم وارد نخواهد شد.
متن پیاده شده سخنان احمدی نژاد از روی فیلم و اصل فیلم را بخوانید و ببینید: (جاهایی که نقطه چین شده ، مربوط به بخش هایی است که احمدی نژاد ، جمله خود را در قالب محاوره ، ناتمام گذاشته و سراغ جمله بعدی رفته است.)
«من از رئیس کل بانک مرکزی خواستم که قیمت ارز را واقعی کنه. من دیدم بعضی ها گفتند قیمت ارز ۱۶۰۰ و دوهزار... اینا نیست که. قیمت ارز واقعی ما باید بیاد پایین تر ، وقتی ذخایر عظیم ارزی داریم ، باید پول ملی را تقویت کنیم ، بنابراین این روند کاهشی باید ادامه پیدا بکنه ،نمی گم چند ممکنه که الان بعضی ها...(با خنده) ولی این روند کاهشی باید ادامه پیدا بکنه.
ما موقعی موفقیم که پول ملی مون پول قدرتمندی باشه. باید بریم به اون سمت. چرا باید ارز رو... بعضی ها می گن ارز رو نمی دونم با نرخ تورم ببرید بالا ؛ رفته دیگه ، قبلا چند برابر تورم رفته بالا ، حالا ما باید ما جبرانش کنیم و از اون وریش بکنیم.
بله ممکنه که در صادرات کالا برای صادر کنندگان ما مشکلی پیدا بشه/ (فرازی دیگر):من دیدم بعضی ها اشاراتی میکنن به گونه ای که قراره یه فشار سنگینی به مردم بیاد. نه فشار سنگینی در راه نیست،مطلق!»


کد مطلب: 20387

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/20387/وعده-ارزی-احمدی-نژاد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir