کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترین کفپوش برای کودکان چیست؟

8 مهر 1402 ساعت 11:15


اهمیت انتخاب مناسب‌ترین کفپوش کودک 
 کف پوش
 کودک نوعی از پوشش است که در کف اتاق کودک مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب کفپوش مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. کفپوش کودک باید از استانداردهای لازم، جهت حفظ امنیت و سلامت کودک برخوردار باشد. والدین در هنگام خرید کف پوش برای اتاق کودک خود به دنبال کفپوشی هستند که هر دو ویژگی امنیت و زیبایی را یکجا داشته باشد.

تنوع بالای کفپوش های موجود در بازار سبب شده است که والدین در انتخاب مناسب ترین مدل، دچار سردرگمی شوند. به طور کلی کفپوش کودک باید دارای یک سری ویژگی ها باشد. از جمله این ویژگی ها می توان به ضد آلرژی بودن، دوام بالا، نرم و راحت بودن، نگهداری و نظافت آسان، ایمنی، مقاوم بودن در برابر خراش و سایش، انعطاف پذیری، ضدآب بودن و... اشاره کرد.

کفپوش پی وی سی مرغوب یا پارکت لمینت های با کیفیت، بیشتر معیارهای لازم برای کفپوش کودک را دارند. کفپوش پی وی سی نوعی از کفپوش است که استحکام و دوام بالایی دارد. این کفپوش برای فضاهایی همچون مهدکودک یا اتاق کودک که نیاز به کفپوش نرم دارند، انتخاب مناسبی است. تنوع بالای طرح و رنگ کفپوش های پی وی سی کمک می کند که متناسب با دکوراسیون اتاق کودک خود، بهترین طرح و رنگ را انتخاب کنید.

در ادامه مطلب، انواع کفپوش مناسب برای مهدکودک و فضای بازی و استراحت کودک را معرفی خواهیم کرد.

پارکت لمینت و PVC، انتخاب  مناسب به عنوان کفپوش کودک

 در تولید انواع کف پوش، متریال های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این امر سبب شده که کفپوش ها دارای ویژگی های مختلفی باشند. با بررسی ویژگی های هر کدام از کفپوش ها می توانید، انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید.

در میان انواع کفپوش کودک، پارکت لمینت و کفپوش PVC انتخاب بسیاری از والدین هستند. ضد آلرژی بودن کفپوش، دغدغه اصلی این والدین است. کفپوش پارکت لمینت مانند کفپوش پی وی سی ضد آلرژی استعدم رشد قارچ در این کفپوش یکی از نشانه های سلامت آن بشمار می آید. مقاومت بالای لمینت و پی وی سی در برابر ضربه سبب می شود که کودک شما به راحتی در اتاق بازی کند و شما دغدغه آسیب دیدن کف پوش را نداشته باشید. نظافت آسان، ویژگی مشترک این کفپوش ها است. 

کفپوش پی وی سی کاملا ضد آب بوده و به راحتی با دستمال نمدار، تمیز می شود.      ساختار این کفپوش، نرم بوده و انعطاف پذیری بالایی دارد. ایجاد سر و صدای کمتر از دیگر مزایای کفپوش PVC است.

کفپوش پی وی سی و لمینت دارای ویژگی عایق صدا و حرارت بودن نیز هستند. با انتخاب این کفپوش ها برای اتاق کودک، فرزند دلبند شما می تواند به راحتی و بدون ایجاد صدا و اذیت برای ساکنین طبقه پایین تر، بازی کند.

قیمت کفپوش مهد کودک یکی از ملاک های مدیران مهد برای انتخاب کف پوش است. هر نوعی از کفپوش با توجه به طرح و جنسی که دارد با دیگر طرح ها و جنس ها دارای تفاوت قیمت می باشد. به طور کلی قیمت کفپوش پی وی سی در مقایسه با کفپوش لمینت، کمتر است.

مناسب ترین کفپوش برای مهد کودک 

 کفپوش مهد کودک باید طرح و رنگ جذاب و شادی داشته باشد. انتخاب رنگ های روشن و شاد سبب می شود که فضای مهد کودک بزرگتر به نظر برسد. استفاده از کفپوش های با رنگ خنثی و تیره، حس کسل کننده ای را به کودک القاء می کند.

با توجه به اینکه کودکان مهد، سن کمی دارند و امکان ریختن مایعات بر روی زمین وجود دارد؛ بهتر است برای مهدکودک از کفپوش های ضد آب استفاده کرد. توجه به حساس بودن پوست کودک نیز در هنگام خرید کفپوش مهد کودک، اهمیت بالایی دارد. بنابراین باید کفپوشی تهیه کرد که با پوست کودک سازگار باشد. توجه به مرغوبیت و کیفیت متریال استفاده شده در تولید کفپوش کودک نیز حائز اهمیت است. با توجه به تعداد بالای کودکان در مهد، لازم است از کفپوشی استفاده کرد که دوام بالایی داشته باشد.

کف پوش تاتامی، رایج‌ترین کفپوش مهد کودک

کف پوش تاتامی یا فومی یکی از کفپوش هایی است که در مهدکودک ها استفاده می شود. مهمترین مزیت کفپوش کودک تاتامی، ایمنی بالای آن است. با وجود کفپوش فومی، کودکان می توانند به راحتی از وسیله های بازی مهد کودک مانند تاب و سرسره استفاده کنند. بافت نرم کفپوش های فومی در هنگام زمین خوردن کودک  از بروز آسیب شدید جلوگیری می کند. 

کفپوش کودک تاتامی به محیط مهد کودک، نشاط و انرژی می بخشد. استفاده از رنگ های شاد و جذاب در این کفپوش سبب می شود که کودک از بازی کردن در فضای مهد، لذت ببرد. کفپوش فومی، استانداردهای لازم برای پوشش زمین مهد کودک را دارا است.

 کفپوش کودک گرانولی مناسب برای حیاط مهد کودک

 برخی از جنس های کفپوش کودک برای فضاهای باز مهدکودک مانند حیاط، انتخاب مناسبی نیستند. چمن مصنوعی و کفپوش های گرانولی بهترین انتخاب برای فضاهای باز مهد کودک بشمار می آیند. متریال بکار رفته در تولید این کفپوش ها دارای مقاومت در برابر تابش نور خورشید است و در برابر اشعه های خورشید دچار تغییر رنگ نمی شود.

کفپوش کودک گرانولی دارای ویژگی ضربه گیری و خاصیت الاستیسیته است. این کفپوش در رنگ های متنوع و شاد تولید می شود. طول عمر بالا و ضد سایش بودن از دیگر ویژگی های کفپوش مهد کودک گرانولی بشمار می آیند. کفپوش تولید شده از گرانول را می توان در شرایط آب و هوایی مختلف مورد استفاده قرار داد.

شما به عنوان مدیر یک مهد کودک هم در فضای داخلی مهد و هم در فضای بیرونی مهد کودک در قبال امنیت و سلامت کودکان مسئول هستید. بنابراین توصیه می شود که برای فضای بیرونی مهد از کفپوش گرانولی برای جلوگیری از آسیب دیدن کودکان استفاده کنید. کفپوش کودک گرانولی، ضد آب و ضد لغزش است. این ویژگی مانع سر خوردن کودکان در هنگام بارندگی می شود. 

 کلام پایانی

 در این مطلب ویژگی های برخی از کفپوش های پرکاربرد برای فضای بازی کودک بیان شد. با در نظر گرفتن معیارها و استانداردهای لازم تعریف شده برای کفپوش کودک می توانید مناسب ترین کفپوش را  از شرکت گامان تزیین جاوید، تهیه کنید تا با خیال آسوده از تماشای بازی و شادی کودک دلبند خود، لذت ببرید.  این شرکت با عرضه محصولات با کیفیت و مرغوب توانسته است، رضایت حداکثری مشتریان را جلب کند.


کد مطلب: 203705

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/203705/بهترین-کفپوش-کودکان-چیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir