کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اطلس خودرو مناسب جوانان و بانوان

1 مهر 1402 ساعت 9:18

خودروی اطلس قرار است در 4 مدل به بازار عرضه شود که مدل E این خودرو تقریبا تمام آپشن های یک خودروی پیشرفته را دارد و به طور کلی تیپ 2 این خودرو آپشن های بیشتری از 207 دارد به همین دلیل در شرایط کنونی که 207 در بازار اشباع شده اطلس جایگزین قطعی آن در بازار خواهد بود


به گزارش  مردم سالاری آنلاین،شرکت خودروسازی سایپا، خودرو جدید اطلس در خانواده X200 را در تیپ 1 و تیپ 2 به تولید برسد اما هر کدام از این تیپ‌ها نیز دارای نسخه دنده‌ای و CVT هستند که دارای 4 سیلندر، 8 سوپاپ با حجم موتور 1500 سی سی و با گشتاور 137 نیوتن متر تولید خواهد شد. این خودرو با فناوری های روز دنیا ساخته می شود به طوری که از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و یکپارچه پیچشی در عقب بهره خواهد برد. همچنین ترمز جلوی خودرو دیسکی و ترمز عقب آن کاسه ای خواهد بود.
 
این خودرو که دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 اس در هر 100 کیلومتر حدود 6.9 لیتر بنزین مصرف خواهد کرد و از نظر کیفیت و مقاومت جزو محصولات برتر تولید داخلی خواهد بود زیرا تست‌های مخرب، تست‌های عملکردی و تست‌های ظاهری برای این خودرو  انجام گرفته و در تست‌های عملکردی توسط تیم‌های مرکز تحقیقات و نوآوری و معاونت‌های کیفیت و مهندسی سایپا پیمایشی پیوسته می‌شود تا هر تیمی از زوایای مختلف به این خودرو در پیمایش بررسی لازم را داشته باشد.
در این خودرو پیشرانه M15 پلاس برای اولین بار روی خودرو اطلس نصب خواهد شد. این پیشرانه با تکنولوژی VVT طراحی شده و توان آن 9 درصد، گشتاور 8 درصد و مصرف سوخت 5 درصد بهبود یافته و تغییراتی روی سر سیلندر، منیفولد، میل‌سوپاپ، بلوک سیلندر، درپوش سوپاپ و ... هم ایجاد شده است.
 
 قالب‌های این محصول توسط شرکت معتبر خارجی طراحی و ساخته شده و قطعات نمونه طراحی شده که در  رنگ‌های مختلفی از خانواده سبز، آبی، قهوه‌ای و قرمز با ترکیبات جذاب در نظر گرفته شده است، البته سایپا قصد دارد تا برای تیپ‌های تولیدی این خودرو، استاندارد رنگی تعریف کند و آپشن رنگ خودرو به درخواست مشتریان تولید و عرضه  اجرا خواهد شد.
 
براساس آخرین اطلاعات موجود، شرکت سایپا قرار است هر کدام از تیپ‌های خودرو اطلس را هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس CVT قابل سفارش می کند که برخی آپشن ها در هر دو تیپ مشتر و برخی هم مختص یک تیپ یا مدل خواهد بود.
 
در حال حاضر این خودرو در تیپ 1 دنده‌ای با نام اطلس S و اتوماتیک با نام اطلس L و تیپ 2 دنده‌ای با نام اطلس G و اتوماتیک با نام اطلس E به بازار عرضه خواهند شد. از ویژگی های این خودرو می توان به  طراحی تریم داخلی دورنگ، چراغ ترمز اضطراری، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت، هشدار دهنده امنیتی، کمربند ایمنی با کاهنده نیرو، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دهنده، سنسور پارک دنده عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، مه شکن جلو و عقب، سیستم محاسبه سفر، چراغ های دی لایت، صندلی راننده 6 حالته دستی ویژه (مدل های S .L .G) ، صندلی تاشو ویژه (مدل های S .G)، صندلی راننده با دو حالت گرمکن و برقی ویژه (مدل E)  سانروف (مدل های جی و یی)،  چراغ روشنایی اتوماتیک، باربند اسپرت، دستگیره آسان بازشو، قربیلک فرمان D-type، نشانگر سرویس دوره ای EPS،  تشخیص نقطه کور، سیستم‌های صوتی و تصویری به روز(مدل های ال، جی و یی)، دوبین دید عقب ویژه (مدل های ال، جی و یی)، کنترل صدا از روی فرنان ویژه (مدل های ال، جی و یی)، قابلیت شارژ موبایل، آنتن کوسه‌ای(مدل های ال، جی و یی)، تریم دورنگ (مدل های ال، جی و یی)، بدنه با سقف دورنگ (مدل های ال، جی و یی)، بدنه با سقف دورنگ همراه با ملحقات رنگی (مدل های جی و یی)، ، کروز کنترل (مدل های ال و یی)، سیستم استارت دکمه ای (مدل های ال و یی)، صندلی‌های برقی (اتومات تیپ 2)، چراغ‌های LED جلو، طرح جدیدی در چراغ‌های عقب، صندلی با روکش چرم (مدل های ال، جی و یی)، سنسور باران، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن(مدل های ال، جی و یی)، سیستم روشنایی اتوماتیک، چراغ‌های داخل کابین که بعد از خروج راننده از ماشین تا چند لحظه روشن می‌ماند و بعد خاموش می‌شود و نشخیص نقطه کور (مدل یی)، تویتر 2 عدد (مدل یی)، شیشه دودی عقب و سنسور باران (مدل یی) از امکانات این خودرو است.
 
 با اضافه شدن خودرو اطلس به خط تولید، تولید خودروهای کم متقاضی کاهش می‌یابد و خودرو اطلس جایگزین خواهد شد، در واقع می‌توان آنرا ادامه‌دهنده مسیر سایپا کوییک بدانیم. سایپا برای تولید خودرو اطلس، فیس‌لیفت کاملی را روی کوییک انجام داده است، ضمن اینکه از موتور بهبودیافته‌ای برای اطلس استفاده کرده که هم مصرف سوخت کمتری دارد و هم گشتاور بیشتری را تولید می‌کند.
 
بر این اساس می توان پیش بینی کرد که این خودرو در آینده می تواند جایگزین کوئیک های قدیمی شود و در کنار کوئیک مدل های ارتقا یافته کوئیک به تقاضای خودروهای اقتصادی از مدل هاچ بک پاسخ دهند.
 
از آنجایی که خودروی 207 به نوعی در حال اشباع شدن بازار ایران است و از طرف دیگر هیچگونه آپشن پیشرفته ای ندارد اطلس به طور کامل می تواند با این خودرو رقابت کند و سهمی از بازار این خودرو را هم در اختیار بگیرد..
 
 
گروه اقتصادی-عباس قاری


کد مطلب: 203297

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/203297/اطلس-خودرو-مناسب-جوانان-بانوان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir