کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه مهم قطر درباره توافق ایران و آمریکا

27 شهريور 1402 ساعت 20:18

وزارت خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد: بلافاصله پس از آزادی زندانیان از سوی دو طرف ایران و آمریکا، اجرای بخش مالی توافق آغاز خواهد شد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،سخنگوی وزارت خارجه قطر در ارتباط با موضوع تبادل زندانی میان ایران و آمریکا توضیحاتی ارائه کرد.

وی در این باره گفت: مذاکرات در راستای انجام تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا بیش از دو سال به درازا کشید.

 

سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد: بلافاصله پس از آزادی زندانیان از سوی دو طرف، اجرای بخش مالی توافق آغاز خواهد شدوی ضمن تاکید بر آمادگی قطر در راستای اتمام روند توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، تاکید کرد: پیش از این توافق، رایزنی‌ها و سفرهای متعددی میان مقامات قطری به مقصد واشنگتن و تهران انجام شد.

وی تاکید کرد: توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا دارای ضمانت‌های متعددی به ویژه در بخش مالی است.«محمد بن عبدالعزیز الخلیفی» وزیر مشاور در امور خارجه قطر نیز در این ارتباط، عنوان کرد: ۵ زندانی آمریکایی که در ایران تخت بازداشت قرار داشتند، در ساعات آینده وارد دوحه می‌شوند.

وی افزود: آزادی زندانیان ایرانی تحت بازداشت در آمریکا نیز بخشی از توافق تهران و واشنگتن بود که با میانجی‌گری قطر انجام شد.

الخلیفی تاکید کرد: در راستای اجرای این توافق، دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی نیز به بانک‌هایی در دوحه منتقل شد.

وی در پایان گفت: قطر امیدوار است که اجرای کامل توافق کنونی میان تهران و واشنگتن، در نهایت به توافقات بزرگ‌تر از جمله بازگشت به توافق هسته‌ای منجر شود.


کد مطلب: 203044

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/203044/بیانیه-مهم-قطر-درباره-توافق-ایران-آمریکا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir