صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان گستردهترین رسانه کشور از نظر گستره فعالیت و پوشش سراسری، دچار بحران مخاطب شده و سعی میکند از راههای گوناگون مخاطبان خود را افزایش دهد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، کاهش مخاطبان صداوسیما به ویژه بخشهای مختلف خبری که حاصل ارائه خبرهای جهتداری است که به مرور زمان اعتماد مخاطبان را سلب کرده موجب شده تا مسوولان صداوسیما برای پوشش دادن ضعف خود در مقوله ریزش مخاطب، بالا رفتن بازیدکنندگان سایتهای اینترنتی خود را به عنوان مستندی از بالا بودن تعداد مخاطبان خود اعلام کند و به همین دلیل مدتی است در برخی از بخشهای خبری خود به ویژه بخش خبری ساعت ۱۹ شبکه یک، مخاطبان را برای دسترسی به مشروح خبرها به سایت باشگاه خبرنگاران جوان ارجاع میدهد. جالب اینجاست که خبر پخششده در سیما بسیار کوتاه و در حد چند کلمه است که هیچگونه اطلاعاتی به مخاطب نمیدهد و برای ایجاد کنجکاوی در مخاطبان، بسیار کوتاه پخش میشود تا با مراجعه مخاطبان به سایت باشگاه خبرنگاران جوان که همچون صداوسیما دچار کمبود اعتماد مخاطبان شده است، بخشی از نیاز خود را جبران کند. حتی اگر بپذیریم که این اقدام برخی بخشهای خبری صداوسیما در ارجاع دادن مخاطبان به سایت خود، جهت جبران بحران ریزش مخاطب نباشد، باز هم نمیتوانیم از کنار این نکته با بیتفاوتی عبور کنیم که صداوسیما به عنوان رسانهای عمومی با گستره وسیع پوشش، مخاطبانی در سراسر کشور دارد که با توجه به پایین بودن میزان ضریب نفوذ اینترنت در کشور صحیح نیست در عمومیترین شبکه سیمای جمهوری اسلامی ایران، مخاطبان را به اینترنت ارجاع داد.