کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پنیر برای کاهش وزن مفید است؟

14 شهريور 1402 ساعت 22:43

پنیرهایی مانند چدار، پنیر کلبه، ریکوتا، پارمسان و فتا که چربی کمتری دارند، در صورت مصرف متعادل می توانند برای کاهش وزن مفید باشند؛ با این حال، اجتناب از پنیرهای فوق فرآوری شده و پنیرهایی که سطح سدیم بالایی دارند ضروری است، زیرا این پنیرها برای کاهش وزن مفید نیستند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،اکثر افرادی که سعی در کاهش وزن دارند اغلب از مصرف پنیر اجتناب می کنند، چرا که پنیر به دلیل محتوای چربی اشباع بالا، به طور کلی به عنوان یک ماده غذایی مناسب کاهش وزن در نظر گرفته نمی شود. در نتیجه، اکثر رژیم های کاهش وزن پنیر را حذف می کنند، مگر اینکه از رژیم کتو پیروی کنید. با این حال، مطالعات نشان می دهد که سه وعده لبنیات در روز می تواند سایز دور کمر را در افراد دارای اضافه وزن یا چاق کاهش دهد.

پنیر بخش مهمی از بسیاری از رژیم های غذایی در سطح جهان است و اغلب مصرف آن با افزایش وزن همراه است. با این وجود، همه پنیرها از نظر ارزش غذایی و تأثیر آنها در کاهش وزن برابر نیستند.

پنیر - یک بررسی اجمالی

پنیر با استفاده از شیرهای مختلف مانند گاو، گوسفند، بز، گاومیش یا ترکیبی از اینها تولید می شود. مدت زمانی که فرد می تواند پنیر را ذخیره کند بسته به نوع آن متفاوت است.

چهار جزء ضروری پنیر طبیعی عبارتند از: شیر، نمک، باکتری های خوب و آنزیمی که به نام مایه پنیر معروف است. سپس پنیرسازها مواد دیگری را به این اصول اولیه اضافه می کنند تا انواع مختلفی از پنیر را ایجاد کنند که ما می شناسیم و استفاده می کنیم.

پنیر یک محصول لبنی است و بسیاری از مواد مغذی موجود در شیر از جمله کلسیم، فسفر، پروتئین، نیاسین و ویتامین های B۱۲ و A را در خود حفظ می کند و مقدار این مواد مغذی در پنیر می تواند به نسبت نوع پنیر متفاوت باشد.

کسانی که عدم تحمل لاکتوز دارند می توانند از انواع مختلف پنیر سفت مانند چدار، موزارلا و سوئیسی که به طور کلی لاکتوز کمی دارند، استفاده کنند. از سوی دیگر، پنیرهای خامه‌ای مانند پنیر کوتیج، ریکوتا و پنیر خامه‌ای دارای لاکتوز بیشتری هستند.

آیا پنیر برای کاهش وزن مفید است؟

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، پنیر در صورت مصرف متعادل می تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما باشد؛ اگر قصد مصرف پنیر را دارید، پنیری با کمترین کالری، چربی اشباع شده و محتوای سدیم را انتخاب کنید.

علاوه بر این، پنیر سرشار از پروتئین باکیفیت است و هنگامی که با سایر غذاهای غنی از فیبر مانند نان سبوس دار، کاهو، خیار و پنیر گوجه فرنگی ترکیب می شود، می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و وسوسه افراط در میان وعده های ناسالم را کاهش دهید.

افزودن پنیر (فقط در حد اعتدال) به میان وعده، می تواند به کاهش کل کالری مصرفی شما کمک کند. مطالعات نشان داده اند که محصولات لبنی مانند پنیر و ماست که جامد یا نیمه جامد هستند نسبت به نوشیدنی ها سیر کننده تر هستند. بنابراین، وسوسه نمی شوید که بیشتر از نیاز بدنتان غذا بخورید.

یک مطالعه نشان می دهد که مصرف زیاد کلسیم ممکن است برای کاهش وزن بدن مفید باشد. پنیر مانند سایر لبنیات منبعی ضروری از کلسیم برای کسانی است که به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند.

اگر به دنبال کاهش کالری مصرفی هستید، جایگزینی سس مایونز با پنیر می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. سس مایونز پرچرب تقریباً ۹۴ کالری و ۱۰ گرم چربی در هر قاشق غذاخوری دارد، در حالی که بیشتر پنیرهای کم چرب ۳۰ کالری و حدود ۲.۵ گرم چربی در هر قاشق غذاخوری دارند.

لازم به یادآوری است که نیازهای غذایی هرکس متفاوت است. بنابراین، برای به دست آوردن بهترین نتیجه از رژیم غذایی و روتین تناسب اندام خود، می توانید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید که می تواند رژیم غذایی و برنامه های تناسب اندام را متناسب با اهداف سلامتی شما ارائه دهد. بنابراین، با کمک یک متخصص تغذیه، می توانید بدون اینکه به سلامتی خود آسیبی وارد کنید، از افزودن پنیر به رژیم غذایی خود لذت ببرید.

کدام پنیر برای کاهش وزن مفید است؟

پنیر کلبه

پنیر کوتیج یا پنیر کلبه، در اصل پنیر تازه، نرم و همراه با بافت خامه ای است و برای حفظ طعم خود نیازی به فرآیند های طولانی ندارد. علاوه بر این، حاوی مقدار زیادی پروتئین است که ۵۰ درصد نیاز روزانه فرد را تامین می کند. برای اطمینان از محتوای چربی اشباع کمتر، انتخاب پنیر خامه ای کم چرب با ۱ تا ۲ درصد چربی شیر بهتر است. به گفته وزارت کشاورزی آمریکا ، ۱۰۰ گرم پنیر کلبه حاوی:

پنیر چدار

پنیر چدار منبع عالی ویتامین K و کلسیم است که آن را به غذایی ایده آل برای تقویت استخوان ها، افزایش جریان خون و کاهش خطر بیماری های قلبی تبدیل می کند. به گفته وزارت کشاورزی آمریکا ، یک تکه پنیر چدار کم چرب حاوی:


کد مطلب: 202309

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/202309/پنیر-کاهش-وزن-مفید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir