مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: باید به شکل خاص روی مدیران سرمایهگذاری کنیم. هر مدرسهای که موفق بوده، مدیر قابلی داشته است. اگر مدرسهای به درجات کافی نرسیده است، شاید اشکال اصلی متوجه مدیر مدرسه باشد.
هر مدرسهای که موفق بوده، مدیر قابلی داشته است
18 مرداد 1402 ساعت 10:00
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: باید به شکل خاص روی مدیران سرمایهگذاری کنیم. هر مدرسهای که موفق بوده، مدیر قابلی داشته است. اگر مدرسهای به درجات کافی نرسیده است، شاید اشکال اصلی متوجه مدیر مدرسه باشد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، آیین افتتاحیه دورههای توانمندسازی نیروهای مدارس و مراکز غیردولتی در شهر تهران با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز ۱۷ مردادماه در تالار فرهنگ برگزار شد.
«علیرضا کریمیان» مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ابتدای این برنامه گفت: ما باید زودتر از اینها به فکر مدارس غیردولتی میبودیم؛ این مدارس سالهاست که بار سنگینی را از دوش آموزش و پرورش کشور برداشتهاند، اما سالهاست به موضوعی جدی بیتوجه بودیم و امروز به اهتمام مقام عالی وزارت و همه همکاران در سطح کشور تحولات بزرگی رخ میدهد. امروز فاصله جوامع بشری فاصله بین نادانی و دانایی است، هر کشور که دانایی بیشتری دارد توسعه بیشتری هم یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: کشورهایی که پیشرفت کردهاند، به آموزش و پرورش بیشتر توجه کردهاند و سرمایه دوچندانی را در این عرصه خرج کردهاند. برای بالندگی آموزش و پرورش باید به نیروی انسانی آن نگاه کنیم. این یک اصل پذیرفته شده است و برای داشتن سازمانی پیشرو و پیشرفته و توسعهیافته، باید روی نیروی انسانی سرمایهگذاری کنیم و روی توانافزایی در آموزش و پرورش تمرکز کنیم.
کریمیان تصریح کرد: اقدامی که در مدارس غیردولتی انجام میدهیم، در مدارس دولتی نیز رخ میدهد. کلید ورود به مدرسه، مدیر مدرسه است و باید به شکل خاص روی مدیران سرمایهگذاری کنیم. هر مدرسهای که موفق بوده، مدیر قابلی داشته است. اگر مدرسهای به درجات کافی نرسیده است، شاید اشکال اصلی متوجه مدیر مدرسه باشد.
او با بیان این که جایگاه مدیر مدرسه فراتر از هماهنگکننده صرف است، گفت: در دوره مهارتافزایی باید روی توانایی رهبری مدیران مدرسه کار کرد. مدیران باید بتوانند جریان مدرسه را در مسیر رشد و تعالی رهبری کنند. اگر مدیران تا این سطح توانمند شوند در کار خود واقعا موفق خواهند بود. همچنین مهارت برنامهریزی کردن از دیگر نکات است. گاهی مدیران مدرسه توان طراحی برنامهای برای مدرسه و سازمان کوچک خود را ندارند. باید توان برنامهریزی مدیران ارتقا یابد.
کریمیان ادامه داد: در این برهه زمانی باید به ارتباطات نیز توجه کنیم. ما امروز در محیطی بسته حضور نداریم بلکه ارتباطات فراوانی با جامعه وجود دارد. فناوری امروز بخش بزرگی از زندگی را شکل داده است. هر مدیری دامنه ارتباطات خود را گسترده داده، موفق بوده است، اما مدیری که دور خودش چارچوب کشیده، بر اساس شاخصهایی که داریم موفق نبوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: مدیریت منابع از دیگر مسائل مورد تاکید است، البته در این بحث، بخش خصوصی از دولتی موفقتر بوده است. یک مدیر خوب باید بتواند از منابع مالی و انسانی خود بهترین بهرهوری را داشته باشد.
کد مطلب: 200658