کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیش از 500 خبرنگار خارجی اجلاس جنبش عدم تعهد را پوشش می‌دهند

خبرگزاری فارس , 16 مرداد 1391 ساعت 10:40

محمدجواد آقاجری اظهار داشت: دو هفته گذشته اولین نشست علمی اجلاس جنبش عدم تعهد را برگزار کردیم که در آن نشست از ۱۴ خبرنگار خارجی دعوت شد که اولین اجلاس علمی، اجلاس جنبش عدم تعهد را پوشش خبری دادند.


وی با اشاره به اینکه خبرنگاران خارجی که این اجلاس را پوشش خبری و تصویری خواهند داد به سه دسته تقسیم می‌شوند گفت: دسته اول مربوط به خبرنگارانی است که در چارچوب پروتکل بین کشورها‌‌، خبرنگاراها همراه روسای کشورها و وزرای امورخارجه حضور پیدا می‌کنند، که تا این لحظه آمار دقیقی از تعداد این خبرنگاران را به دلیل اینکه در حال بررسی هستیم را نمی‌توانیم اعلام کنیم.

رئیس کمیته رسانه‌های خارجی ستاد برگزاری اجلاس سران عدم تعهد ادامه داد: دسته دوم نماینده رسانه‌های خارجی مقیم کشور هستند که ثبت‌ نام ‌های خود را انجام دادند و بررسی برای این خبرنگاران نیز در حال انجام است، زیرا این خبرنگاران در سطوح مختلف، این اجلاس را پوشش خواهند داد.

آقاجری در ادامه به دسته سوم خبرنگاران خارجی برای پوشش اجلاس سران عدم تعهد اشاره کرد و افزود: دسته سوم خبرنگاران خارجی کسانی هستند که خودشان تحت عنوان خبرنگار آزاد از رسانه‌های مختلف و غیر مقیم در ایران هستند که از طریق نمایندگی‌ها اسامی این خبرنگاران دریافت می‌شود و ما بررسی‌های لازم را نیز در این مورد انجام می‌دهیم.

وی گفت: پیش‌بیینی می‌شود در این دسته حدود ۱۰۰ خبرنگار برای پوشش اجلاس سران عدم تعهد وارد کشور شوند.

آقاجری تصریح کرد: مجموع خبرنگاران خارجی که این اجلاس را پوشش خواهند داد به بیش از ۵۰۰ خبرنگار و گزارش‌گر از رسانه‌های خارجی مختلف دنیا خواهد رسید.

مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد با بیان اینکه درخواست‌های مختلفی از رسانه‌های مطرح خارجی سطح دنیا داریم ادامه داد: شبکه CNL آمریکا، تلویزیون BBC و ... از جمله این درخواست کنندگان هستند.

وی افزود: ما تلاشمان این است که خبرگزاری‌های مطرح در این اجلاس حضور پیدا کنند.


کد مطلب: 2005

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/2005/بیش-500-خبرنگار-خارجی-اجلاس-جنبش-عدم-تعهد-پوشش-می-دهند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir