پیرو تماس های صدها نفر از مخاطبان رسانه های اجتماعی مبنی بر عدم شماره گذاری انواع وانت نیسان زامیاد و پیگیری از مدیران این شرکت متوجه شدیم شرکت زامیاد همه موارد مورد نظر موسسه استاندارد را ارائه داده است و طبق مدارک موجود کلیه اسناد لازم جهت شماره گذاری از سوی شرکت زامیاد در موعد مقرر به سازمان استاندارد ارسال شده است
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از «عصر خودرو»، خودروهای فوق جهت شماره گذاری طبق ضوابط ابلاغیه آن سازمان هیچ گونه مشکلی نداشته است و خودرو فوق همه امکانات لازم جهت پاس کردن استانداردهای 85 گانه را دارد .
حال سوال اینجاست سازمان استاندارد متولی ایجاد استاندارد در محصولات تولیدی کشور بوده یا ایجاد نفرت ؟!
این تعداد خودرو بر زمین مانده 25 درصد از کل تولید سال گذشته زامیاد است و میزان سود مشارکتی که روزانه ای بابت حدود 12000 دستگاه انواع نیسانی که شماره گذاری نشده باید به مشتریان پرداخت شود مبلغ سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان و سرمایه بلوکه شده حدود هفت هزار میلیارد تومان است . میزان نارضایتی اجتماعی ای که بابت عدم شماره گذاری حدود 12000 دستگاه محصول شرکت زامیاد قابل محاسبه نیست .هزینه های جانبی نگهداری حدود دوازده هزار دستگاه نیسان ماهانه میلیاردها تومان خواهد بود .