کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سعید کشن فلاح:

بدون ممیزی نمایشی به جشنواره نمی‌آید

26 دی 1391 ساعت 18:07


 دبیرسی و یکمین جشنواره تئاتر فجر با تایید خبر حضور اعضای شورای نظارت در جمع بازبینان جشنواره گفت : در این جشنواره هم مانند تمامی جشنواره های دیگر تمامی آثار با تایید شورای نظارت بر صحنه می‌روند.
سعید کشن فلاح در گفت‌وگو با فریادگر در پاسخ به این سؤال که چرا امسال برای نخستین بار در بازبینی به جای اعضای علمی و نظر کارشناسی دو تن از اعضای شورای نظارت با دید ممیزی حاضر شده و نظر ممیزی آنان جایگزین نظر کارشناسانه هیئت بازبین شده است گفت: این یک اصل است که هیچ اثری نمی‌تواند بدون نظر شورای نظارت برای جشنواره به صحنه رود و هیچ کس نمی‌تواند این اصل را زیر پا بگذارد.
وی افزود: در سال‌های گذشته نیز هیچ اثری بدون مجوز شورای نظارت بر صحنه نرفته و تمامی آثار شرکت کننده در جشنواره پس از بازبینی اولیه کارشناسی، قبل از اجرای جشنواره ای باید بازبینی ثانویه شورای نظارت و ارزشیابی را می‌گذراندند تا بتوانند در جشنواره اجرا بروند.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: تنها تفاوت امسال با سال‌های گذشته این بود که این شورا با هیئت بازبین جشنواره ترکیب شده و از دوباره کاری پرهیز شود.
وی در پاسخ به این سؤال که پس رای هیئت بازبین با نگاه ممیزی بوده نه کارشناسی گفت: در این هیئت کارشناسان دیگری غیر از اعضای شورای نظارت هم حضور داشتند که رای آنان نیز همانند دیگر رای ها جمع شده و نتیجه گیری می‌شد.
کشن فلاح افزود: به نظر ما اضافه شدن نظر هیئت نظارت به تیم انتخاب سبب تسهیل کار هنرمندان و سرعت بخشیدن به قوانین اجرایی نمایش‌ها بوده و سبب شد تا امسال در همه کار با زمان بندی معین پیش رویم.
وی درباره نمایش‌هایی که گفته می‌شد به دلیل ممیزی از اجرا در جشنواره بازماندند اظهار نظری نکرد و گفت: تلاش می‌کنم زحمات کلیه گروه‌هایی که در مرحله بازبینی مردود شدند را به نوع دیگری جبران کنم.


کد مطلب: 19791

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/19791/بدون-ممیزی-نمایشی-جشنواره-نمی-آید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir