کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افراد حقیقی روز گذشته 20 هزار میلیارد تومان وارد بورس کردند

18 ارديبهشت 1402 ساعت 9:00

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: از آنجایی که بازار سرمایه شفاف و قانون مند است خیلی‌ها به این بازار علاقه ندارند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره دلایل عقب‌گرد بورس و ریزش 50 هزار واحدی شاخص تنها در یک ساعت کاری اظهار داشت: یک هفته مداوم است که مسئولان از آقای عشقی (رییس سازمان بورس) گرفته تا سایر مسئولان به شدت بازار را تحت فشار عرضه قرار می‌دهند و می‌گویند که قیمت‌ها بالا است و باید قیمت‌ها اصلاح شوند و سهامداران باید مراقب باشند.

وی تاکید کرد: روز گذشته هم آقای پورابراهیمی (رییس کمیسیون اقتصادی مجلس) هشدار داد که حواس‌ها جمع باشد تا سال 99 در بورس تکرار نشود که باید یک خدا قوت پهلوان و خسته نباشی به آقای پورابراهیمی گفت که کل بازار خراب شد و خیال آقایان راحت شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: معتقدم تا زمانی که شاسی بلندها به سمت مسئولان روانه می‌شود، آقایان علاقه‌مند به ورود سرمایه‌ها به این بازار هستند. بازار محبوب دیگر مسکن است و بعد از این دو بازار، سایر بازارها برای سرمایه گذاری‌ها مناسب است. از آنجایی که بازار سرمایه شفاف و قانون مند است خیلی به این بازار علاقه ندارند.

آقابزرگی ادامه داد: تنها همین اظهارات باعث ریزش شاخص شد و هیچ متغیر اقتصادی یا بورسی عامل ریزش نبود. تا به امروز متغیری و عاملی که باعث  ریزش ناگهانی شاخص شود، اثرگذار نبوده و در این مدت هم بحث سیاسی خاصی پیش نیامد که منجر به ریزش شود و مسئولان به طور روشن یک هفته مداوم شروع به هشدار دادن کرده بودند.    

وی با بیان اینکه شاهد اعتماد دوباره مردم و سهامداران حقیقی به بازار سرمایه بودیم و که با ریزش امروز اعتماد دوباره خدشه‌دار شد، افزود: تنها در روز گذشته 20 هزار میلیارد تومان از 40 هزار میلیارد تومان معاملات سهم معاملات اشخاص و سهامداران حقیقی بود و شاهد افزایش هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه هستیم و این بازار برای مردم جذاب شده است اما وقتی داور بازی به یکباره وارد میدان می‌شود و شروع به بازی کردن می‌کند، نتیجه آن ریزش شاخص می‌شود.  


کد مطلب: 195246

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/195246/افراد-حقیقی-روز-گذشته-20-هزار-میلیارد-تومان-وارد-بورس-کردند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir