کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استقلال 2-0 ذوب‌آهن؛

برد روحیه‌بخش آبی‌ها در روزهای بحرانی

11 فروردين 1402 ساعت 21:43

آبی‌پوشان پایتخت با ارائه یک نمایش تهاجمی توانستند در خانه بردی 2 گله را جشن بگیرند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فوتبال 360، استقلال تهران در ادامه دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر، امشب از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی تهران میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود. آبی‌پوشان پایتخت پیش از تعطیلات فیفادی، توانستند در اهواز از سد فولاد بگذرند و به رتبه دوم جدول رسیدند و حالا امشب در دیداری خانگی به دنبال آن بودند تا با غلبه بر ذوب‌آهن بتوانند موقعیت خود را در کورس قهرمانی حفظ کنند. سفیدپوشان اصفهانی هم با انگیزه صعودی دوباره به رتبه‌ای تک‌رقمی در جدول امشب به تهران سفر کرده بودند و شاگردان مهدی تارتار امید به آن داشتند تا بتوانند شکست دور رفت در اصفهان را امشب در ورزشگاه آزادی جبران کنند.
ترکیب استقلال تهران
حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، کوین یامگا، جعفر سلمانی (از دقیقه 89: ابوالفضل جلالی)، روزبه چشمی (از دقیقه 77: پیمان بابایی)، مهدی مهدی‌پور (از دقیقه 67: زبیر نیک‌نفس)، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی (از دقیقه 77: محمدحسین زواری) و امیرارسلان مطهری (از دقیقه 67: سجاد شهباززاده)
سرمربی: ریکاردو سا پینتو
ترکیب ذوب‌آهن اصفهان
حبیب فرعباسی، محمد قریشی، نادر محمدی، آرمان اکوان، جلال مداحی (از دقیقه 85: مهدی گودرزی)، امیرحسین رنگرز جدی، پویا پورعلی (از دقیقه 60: بهمن سالاری)، عرفان معصومی، صادق صادقی (از دقیقه 60: پویا مختاری)، سامان نریمان‌جهان (از دقیقه 78: سجاد آشوری) و محمدحسین اسلامی (از دقیقه 85: مهران درخشان‌مهر)
سرمربی: مهدی تارتار
ریکاردو سا پینتو تصمیم گرفت تا ترکیب تیمش را در مسابقه امشب با حداقل تغییر چینش کند؛ به‌طوری که سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان پایتخت با یک تغییر اجباری و خروج نام سعید مهری از ترکیب اصلی به دلیل محرومیت، مهدی مهدی‌پور را در ترکیب اولیه استقلال برای مسابقه امشب قرار داد. آن‌سوی میدان هم مهدی تارتار 2 تغییر مهم در ترکیب تیمش داشت و جلال مداحی و صادق صادقی به جای مهران درخشان‌مهر و محمدرضا سلیمانی در ترکیب اصلی سفیدپوشان قرار گرفتند.
هواداران استقلال که تیم‌شان تنها چند ساعت تا حذف از لیگ قهرمانان آسیا فاصله دارد، استقبال ویژه‌ای از مسابقه امشب انجام داده بودند و بیش از 10 هزار تماشاگر خود را به ورزشگاه آزادی رساندند تا از نزدیک مصاف تیم مورد علاقه‌شان را در برابر ذوب‌آهن اصفهان تماشا کنند. البته که آن‌ها نسبت به عملکرد مدیران باشگاه در ماه‌های گذشته هم به شدت انتقاد کردند و شعارهای تندی را پیش از دمیده شدن سوت آغاز بازی، علیه مدیران باشگاه سر دادند. رضا مهدوی که قضاوت مسابقه امشب را برعهده داشت، از ساعت 19:33 سوت آغاز نبرد تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن را به صدا در آورد.
آبی‌پوشان پایتخت بازی را تهاجمی آغاز کردند و در همان دقیقه اول مسابقه، پاس در عمق دیدنی مهدی قایدی فرصت خوبی برای گلزنی استقلالی‌ها به وجود آورد اما ضربه جعفر سلمانی به توپ خوب نبود و مدافع چپ پیش‌تاخته آبی‌ها نتوانست از این فرصت استفاده کند. در ادامه حملات شاگردان سا پینتو، این‌بار آرش رضاوند با پاس در عمق خود برای تیمش یک موقعیت گلزنی ساخت که پیش از رسیدن محمد محبی به توپ، آرمان اکوان با تکلی دیدنی مانع گلزنی ستاره استقلال شد.
بازیکنان ذوب‌آهن با پرتاب اوت بلند نادر محمدی از زمین خودی و اشتباه خط دفاعی استقلال، 2 فرصت پیاپی گلزنی به‌دست آوردند که موقعیت اول توسط عارف غلامی برگشت داده شد و در ادامه ضربه سامان نریمان‌جهان کیفیت لازم را برای به گل تبدیل‌شدن نداشت. استقلالی‌ها که به دنبال رسیدن به گل برتری بودند، سرانجام روی یک کار تیمی زیبا و با پاس محمد محبی و فرار عالی مهدی قایدی در دقیقه 20 توانستند گل اول را وارد دروازه ذوب‌آهن کنند و از حریف اصفهانی خود پیش بیفتند.
آبی‌ها بعد از رسیدن به گل برتری، مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و چند موقعیت خوب گلزنی هم خلق کردند اما نتوانستند به شمار گل‌های خود بیفزایند. آن‌سوی میدان هم شاگردان مهدی تارتار در تیم ذوب‌آهن به دنبال بهره‌وری از پرتاب‌های بلند نادر محمدی بودند که خط دفاعی استقلال در نیمه نخست هوشیارانه عمل کرد و در آخرین فرصت، ضربه مدافع پیش‌تاخته ذوبی‌ها توسط حسین حسینی مهار شد تا نیمه اول با برتری یک‌گله استقلال به پایان برسد.
2 تیم در نیمه دوم نمایش پایاپایی داشتند و وزش باد شدید روی کیفیت فنی مسابقه تاثیر ویژه‌ای گذاشته بود. مهدی تارتار در دقیقه 60، 2 تعویض همزمان در ترکیب تیمش انجام داد تا بلکه ریتم بازی ذوبی‌ها تغییر پیدا کند اما بعد از تعویض‌های انجام شده از سوی تارتار، حرکت ترکیبی دیدنی خط حمله استقلال با پاس در عمق مهدی قایدی برای محمد محبی همراه شد که محبی پیش از رسیدن به توپ توسط آرمان اکوان در دقیقه 61 در محوطه جریمه ذوب‌آهن سرنگون شد که رضا مهدوی نقطه پنالتی را نشان داد.
محبی که در بازی دوستانه تیم‌های ملی ایران و روسیه موفق به کسب پنالتی شده بود، حالا مجدداً در قامت پنالتی‌گیر توانست بدرخشد. هر چند که خود او اصرار به زدن ضربه پنالتی داشت اما کوین یامگا پشت توپ ایستاد و در دقیقه 63 توانست خلاف جهت حرکت حبیب فرعباسی توپ را وارد دروازه ذوبی‌ها کند تا اختلاف 2 تیم به 2 گل برسد و اولین موقعیت جدی آبی‌ها در نیمه دوم به گل تبدیل شود.
استقلالی‌ها بعد از رسیدن به گل دوم به خوبی توانستند بازی را مدیریت کنند و با وجود تلاش بازیکنان ذوب‌آهن برای تهدید دروازه استقلال، شوتی در چارچوب دروازه حسین حسینی نواخته نشد و شاگردان ریکاردو سا پینتو با پاس‌کاری‌های متعدد به دنبال رسیدن به گل سوم بودند. در دقیقه 70، آرش رضاوند با شوتی زهردار دروازه ذوب‌آهن را هدف قرار داد که ضربه رضاوند بعد از برخورد به تیرک دروازه ذوبی‌ها به بیرون رفت. بعد از این فرصت، در دقیقه 76 کار ترکیبی بازیکنان استقلال به جعفر سلمانی رسید که مدافع چپ پیش‌تاخته آبی‌ها در محوطه جریمه ذوب‌آهن شوت خوبی به توپ نزد و ضربه سلمانی از بالای دروازه ذوبی‌ها خارج شد.
آبی‌پوشان پایتخت با وجود برتری 2 گله به حملات سریالی خود روی دروازه ذوب‌آهن ادامه دادند و مهدی قایدی در شب درخشان خود بارها توانست دروازه ذوبی‌ها را تهدید کند اما با وجود خلق چند موقعیت جدی گلزنی روی دروازه حبیب فرعباسی، شاگردان ریکاردو سا پینتو ناکام در رسیدن به گل سوم بودند تا در پایان یک بازی جذاب و پرموقعیت، استقلال بتواند بردی خانگی را در حضور هواداران خود جشن بگیرد. نکته مهم پیروزی امشب، 4 اخطاره شدن مهدی مهدی‌پور و 7 اخطاره شدن روزبه چشمی بود که باعث شد تا هر 2 هافبک آبی‌ها شانس حضور در بازی هفته آینده مقابل آلومینیوم اراک را از دست بدهند.
شاگردان سا پینتو با کسب 3 امتیاز مسابقه خانگی امشب، در جدول رده‌بندی 49 امتیازی شدند و در رتبه دوم جدول باقی ماندند. سفیدپوشان اصفهانی هم با 27 امتیاز، هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر را در جایگاه دهم جدول به پایان خواهند برد. استقلال بعد از پیروزی در مسابقه خانگی امشب، روز جمعه هجدهم فروردین‌ماه در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر باید در اراک به مصاف آلومینیوم برود و ذوب‌آهن اصفهان هم در همان روز در خانه میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود. 
گفتنی است که در آخرین مسابقه از هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت 21:30 در ورزشگاه شهدای مس در رفسنجان، شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم پرسپولیس تهران میهمان مس رفسنجان هستند.


کد مطلب: 192744

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/192744/برد-روحیه-بخش-آبی-ها-روزهای-بحرانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir