کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح پارلمان عراق علیه رییس

19 دی 1391 ساعت 23:55

مجلس نمایندگان عراق امروز صحنه طرح دو درخواست مهم یعنی برکناری رئیس پارلمان و نیز سلب مصونیت از احمد علوانی در ارتباط با اظهارات توهین آمیز وی بود


فارس:امروز دو درخواست در مجلس نمایندگان عراق مطرح شد که عبارت بودند از برکناری اسامه نجیفی رئیس پارلمان و نیز سلب مصونیت از احمد علوانی به دلیل اظهارات توهین آمیز او علیه شیعیان.
احسان العوادی نماینده پارلمان و از اعضای ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی در این باره گفت: ما ازهیئت رئیسه مجلس نمایندگان، درخواست کردیم با سلب مصونیت از علوانی زمینه روند درست اقدامات قانونی در حق او را فراهم کند.
به گفته وی، همچنین از هیئت رئیسه درخواست شد اسامه نجیفی رئیس پارلمان را برکنار کرده وشخص دیگری را جایگزین او کند.
العوادی گفت: در خصوص جایگزین نجیفی به این نکته اشاره شد که وی نباید از جمله افرادی باشد که نقشه های مبتنی بر اصول طایفه ای را طراحی می کند.
وی اظهارداشت: ۱۲۰ امضا ضمیمه دو درخواست مزبور شده و به هیئت رئیسه تحویل داده شد.
عزیز المیاحی یکی دیگر از نمایندگان پارلمان عراق و عضو فراکسیون البیضاء نیز از جمع آوری امضا برای برکناری نجیفی خبر داده و تصریح کرد: این اقدام در پی جانبداری رئیس پارلمان از برخی فراکسیون ها و نیز درخواست لغو ماده چهار موسوم به ماده تروریست صورت گرفت.
وی اظهار داشت: نجیفی در حالی لغو ماده چهار را خواستار شده است که ناظران آن را ضامن اعاده بخشی از حقوق قربانیان جنایت های تروریستی در عراق می دانند.
ارائه درخواست های مزبور به هیئت رئیسه پارلمان در شرایطی صورت گرفته است که برخی شهرهای عراق امروز صحنه تظاهرات و درخواست رفع مصونیت از علوانی بودند.


کد مطلب: 19112

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/19112/طرح-پارلمان-عراق-علیه-رییس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir