کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

‌هم‌قسم‌ شدن برای استیضاح وزیر

خبرگزاری آفتاب , 18 دی 1391 ساعت 16:06

موسی الرضا ثروتی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طی این هفته طرح استیضاح را تقدیم هیات رییسه می کنیم، جزئیاتی از اسامی طراحان استیاضح ارایه داد.


 نماینده بجنورد با اعلام اینکه استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش از طرح استیضاح خود بر نمی گردند گفت: ۱۵ نفر از ۳۵ امضا کننده طرح استیضاح وزیر آموزش و پروش سوگند خوردند که امضا خود را پس نمی گیرند.
موسی الرضا ثروتی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طی این هفته طرح استیضاح را تقدیم هیات رییسه می کنیم، جزئیاتی از اسامی طراحان استیاضح ارایه داد.
وی تاکید کرد: کوچکی نژاد، فیاضی، ثروتی، کاییدی، نگهبان، حسین زاده، خضری، فاطمه آلیا، شهلا میرگلوی بیات، عبدالله سامری، بهمنی، حسن نژاد، حکیمی، شکری، زارع، نوروزی، الیاس طاهری، نمایندگان استان کردستان، ۸ نماینده استان اردبیل و ۱۵ نماینده استان آذربایجان شرقی از جمله طراحان استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستند.
همچنین عضو هیات رییسه مجلس گفت: درجلسه علنی روز یکشنبه مجلس طرح استیضاح وزیر آموزش وپرورش تحویل هیات رییسه داده نشده است .
جواد جهانگیر زاده در گفتگو با خبرنگار زندگی در پاسخ به این سوال که امضا کنندگان استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفتند که این طرح را در هفته جاری تحویل هیات رییسه مجلس می دهند گفت: تا پایان جلسه علنی روز یکشنبه این طرح تحویل هیات رییسه داده نشد .
متن نامه استیضاح وزیر آموزش و پرورش به این شرح است:
جناب آقای دکتر لاریجانی – ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام . در راستای اصل ۸۹ قانون اساسی وماده ۲۱۹ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به استناد موارد ذیل تقاضای استیضاح وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای حاج بابایی را داریم . خواهشمند است بنا بر ماده ۲۲۰ آئین نامه اقدام مساعد مبذول فرمایند .
۱- مغایرت عملکرد با برنامه پیشنهادی به مجلس در زمان رای اعتماد
۲- عدم بکارگیری معلمین با تخصص مناسب برای تدریس وافت تحصیلی دانش آموزان
۳- عدم تعامل مدیران کل برای حل مشکلات فرهنگی و آموزشی ناطق
۴- اجرای نامناسب سیاست های آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف
۵- تغییر برنامه زمانی آموزشی قبل از تصویب مراجع قانونی
۶- ایجاد نارضایتی بین معملین نهضت سوادآموزی و معلمین خرید خدمات آموزشی و مربیان بهداشت مدارس و معلمین قرآن و معلمین پیش دبستانی و ... که موجب تجمع مکرر جلسه ی مجلس شورای اسلامی گردید . و در کیفیت آموزش تاثیر منفی گذاشته است .
۷- جذب بیست هزار معلمین قرآن و نیروی خدماتی خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه پنجم توسعه بدون آگهی عمومی و امتحان هماهنگ که موجب شکایات فراوان شده است .
۸- بی انظباطی مالی در تصمیمات بخشنامه های صادره که موجب کسری بودجه و پرداختی خارج از قانون و نارضایتی جامعه فرهنگیان را بوجود آورده است .
۹- اجرای تغیر بنادین نظام آموزشی قبل از تصویب زیرنظامهای آموزشی و درس ملی
۱۰ - تغییر برخی از سازمانهای زیرمجموعه آموزش و پرورش بدون اجرای مراحل قانونی


کد مطلب: 18925

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/18925/هم-قسم-شدن-استیضاح-وزیر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir