کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمدرضا رضایی کوچی:

اقدامات مسوولین برای بازسازی اعتماد کافی نیست

شرایط اقتصادی مردم را زجر می‌دهد

17 دی 1401 ساعت 18:00

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بپذیریم که در حوزه اقتصادی ضعیف عمل کردیم اینکه الان شرایط اشتغال و گرانی مردم را زجر می دهد؛ بنابراین مردم به حق اعتراض دارند و اگر بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم بسیاری از نارضایتی ها برطرف می شود.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،محمدرضا رضایی کوچی در رابطه با ضرورت انجام گفت و گوی ملی اظهارداشت: یکی از مشکلات فعلی جامعه و دلیل بخشی از اعتراضات این است که بسیاری از کارهایی که توسط مسوولین کشور و در راستای رفع مشکلات جامعه انجام شده، اطلاع رسانی نمی شود که در نهایت باعث می شود جامعه به سمت نقد برود. نقد خوب است اما در کنار آن باید کارهای مثبتی که انجام شده است هم اطلاع رسانی شود. موجودیت و رسمیت ما به واسطه حضور مردم است؛ بنابراین نیاز است که زمینه انجام گفت و گوهای ملی را فراهم کنیم.اقدامات مسوولین برای بازسازی اعتماد کافی نبوده و روش های درستی را اتخاذ نکردیم نارضایتی ها همچنان پابرجا است و تنها راه این است که مشکلات فعلی را حل و فصل کنیم.
وی ادامه داد: هر چه بتوانیم گفت و گوها را رسمیت دهیم و مردم و مسوولین حرف‌های خود را مطرح کنند باعث می شود که ما ایرادات خود را اصلاح و ارتباط صمیمی بین مردم و مسوولین شکل بگیرد. باید بپذیریم که در حوزه اقتصادی ضعیف عمل کردیم اینکه الان شرایط اشتغال و گرانی مردم را زجر می دهد؛ بنابراین مردم به حق اعتراض دارند و اگر بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم بسیاری از نارضایتی ها برطرف می شود. چراکه بخش عظیم این اعتراضات به حوزه اقتصادی باز می گردد جوان می گوید درس خواندم و می خواهم زندگی تشکیل دهم اما درآمدش کفاف زندگی او را نمی دهد لذا از نظر روحی به مشکل برمی خورد.
آقای رضایی کوچی بیان داشت: کسانی که در دولت هستند و کابینه اقتصادی دولت و مجلس و دستگاه های مرتبط همه به فکر راه چاره هستند تا مدل موثری را برای کنترل تورم اتخاذ کنند. ما به لحاظ قانون مشکلی نداریم و هر قانونی که دولت برای تسهیل حوزه اقتصادی خواسته را تصویب کردیم؛ بنابراین با اشکال در حوزه اجرا و هماهنگی دستگاه های اقتصادی مواجه هستیم.
وی بیان داشت: متاسفانه در همین شرایط بد اقتصادی عده‌ای هستند که پول‌های هنگفتی به دست می آورند و بعضا یک شبه با افزایش قیمت سکه و دلار، میلیاردها تومان به سرمایه‌شان اضافه می‌شود بنابراین باعث شده که هر روز به ثروت ثروتمندان اضافه و فقیر هم هر روز فقیرتر شود.
آقای رضایی کوچی در رابطه با تصویب قانون مالیات بر سوداگری و درآمد، گفت: این طرح را در مجلس ارائه دادیم تا هر کسی که در کشور درآمد بیشتری دارد مالیات بیشتری بپرازد. کسی که در این تلاطم‌های اقتصادی یک شبه میلیاردها تومان درآمد کسب می‌کند باید مالیات بیشتری بپردازد اما ما متاسفانه نتوانستیم این سیاست را اجرا کنیم و در حال حاضر به دنبال تصویب طرحی برای اخذ مالیات از چهار قلم ارز، مسکن، سکه و خودرو هستیم.
منبع:شفقنا


کد مطلب: 186248

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/186248/اقدامات-مسوولین-بازسازی-اعتماد-کافی-نیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir