کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نکات اضطراری برای معامله گری در فارکس با همیار کریپتو

17 دی 1401 ساعت 15:15

اگر قصدِ کسبِ درآمد دلاری از طریق معامله گری دارید، معامله گری در فارکس یکی از بهترین انتخاب‌ها است. در حال حاضر به دلیل ماهیت کار و نوع درآمد افراد زیادی قصد ورد به بازار فارکس را دارند و توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری این مقاله را مطالعه کرده تا نقشه راهی برای خود داشته باشید.


اگر قصدِ کسبِ درآمد دلاری از طریق معامله گری دارید، معامله گری در فارکس یکی از بهترین انتخاب‌ها است. در حال حاضر به دلیل ماهیت کار و نوع درآمد افراد زیادی قصد ورد به بازار فارکس را دارند و توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری این مقاله را مطالعه کرده تا نقشه راهی برای خود داشته باشید.
بازار فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی دنیاست و به‌صورت غیر متمرکز اداره می‌شود یعنی مکان فیزیکی خاصی ندارد یا سازمان خاصی در پشت پرده بازار نیست. در بازار فارکس ارزهای رایج کشورها در مقابل هم ارزش‌گذاری و معامله می‌شوند. دیگر نمادهایی که می‌توان در بازار فارکس معامله کرد، کامودیتی ها مانند طلا و نقره، شاخص‌های بورسی دنیا مانند نزدیک و اس اند پی 500، ارزهای دیجیتال خاص و معروف مانند بیت کوین و اتریوم اشاره کرد.
تیم همیار کریپتو در مقاله ” نکات اضطراری برای معامله گری در فارکس” به معرفی و بررسی مهم‌ترین عوامل برای شروع فعالیت تا تبدیل‌شدن به یک معامله گر حرفه‌ای را توضیح می‌دهد.
اصلاً این بازار فارکس چیه؟
در سرتاسر دنیا کشور های مختلف اقدام به رشد و حمایت از اقتصاد خود می نمایند و ین امر باعث تقویت پول آنها می شود و گاهی نیز جنگ یا بیماری ها باعث کاهش ارزش پول این کشور ها می گردد و در بازار فارکس ارزش واقعی پول های بزرگ و معتبر دنیا در برابر همدیگر سنجیده می شود و این امر عامل ایجاد جفت ارز ها در بازار فارکس می باشد برای نمونه جفت ارز EUR/USD برای سنجش ارزش یورو در برابر دلار می باشد و در صورتی که یورو در این جفت ارز قوی شود نمودار صعودی شده و اگر دلار اقتصاد و قدرت خود را افزایش دهد نمودار را نزولی می نماید.
امروزه بازار فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی دنیاست که طبق گزارش 3 ساله بانک تسویه حساب های بین الملی روزانه بیش از 7 تریلیون دلار گردش مالی دارد. این گردش مالی بیشتر مربوط به بانک‌های بزرگ دنیا، مؤسسات مالی و ثروتمندان است و ما هرچقدر که سرمایه زیادی از دیدگاه خودمان وارد بازار کنیم بازهم جز معامله گران خُرد بازار هستیم.
نمی‌توان شروع دقیقی برای معاملات فارکس دانست چراکه همان‌طور که ذکر شد هر تبدیل دو ارز در مقابل هم یک معامله فارکس است اما به‌طور رسمی معامله گری در فارکس از سال 1971 شروع شد و در سال 1998 به این شکلی ما شاهدش هستیم ادامه داده و رشد کرد و اولین بار جفت ارز GBP/USD مورد معامله قرار گرفت که به علت اینکه در ابتدا معاملات فارکس از طریق کابل های بزرگ بین دو کشور امریکا و انگلیس بدون هیچگونه سیستم وایرلس و اینترنتی بود این جفت ارز به کابل معروف گردید

مراحل ورود و معامله گری در فارکس
یکی از مهم‌ترین نکات موفقیت در هر کاری داشتن نقشه راه است. این بدانیم در هر قدم در کجای کار هستیم و مسیر به کدام سمت می‌رود به همین دلیل ما قدم‌به‌قدم به شما آموزش می‌دهیم که دقیقاً برای شروع معامله گری در فارکس چه کاری باید انجام دهید سپس برای حرفه‌ای شدن چه گام‌هایی را باید بردارید. در ادامه برای کسب سود در بازار فارکس بیش از هر چیز نیازمند استراتژی و ستاپ معاملاتی مخصوص می باشید که تمامی این موارد در دوره اموزش فارکس مجموعه همیار کریپتو بصورت جامع به شما ارائه می شود.
برای آموزش فارکس به‌صورت حضوری و غیرحضوری همین حالا فرم پیش ثبت نام را پر کنید.
1- کسب اطلاعات راجع به مفاهیم و ماهیت فارکس
همین‌که الآن در حال مطالعه مقاله هستید یعنی گام اول را به‌درستی برداشته‌اید. در اولین قدم شما باید بدانید اصلاً فارکس چیست و چگونه کار می‌کند تا تصمیم بگیرید که سازوکار بازار را دوست دارید یا نه؟ می‌خواهید یک معامله گر فارکس شوید یا نه؟ پس کسب اطلاعات راجع به مفاهیم و ماهیت فارکس اولین قدم است.
در راستا کسب اطلاعات بیشتر مقالات “اصطلاحات فارکس به زبان آدمیزاد” در سایت همیار کریتو مطالعه کنید، این مقالات شما را با ماهیت فارکس آشنا می‌کنند.
برای کسب نتایج سودآور از بازار فارکس باید با مفاهیم فارکس، مفاهیم بنیادی فارکس مانند سایت های مهم فارکس و شاخص های اقتصادی، مفاهیم تکنیکال، مدیریت سرمایه و روانشناسی بازار و شخصی آشنا باشید و مهارت کسب کنید. تمامی این مهارت ها در دوره جامع فارکس آموزش داده می‌شود.
2- شرکت در دوره‌های آموزش فارکس
بازار فارکس یک بازار مالی است که مانند تمامی بازارهای مالی دیگر دارای ریسک است. زمانی که شما در حال معامله گری در فارکس هستید عملاً در حال رقابت با ثروتمندترین مؤسسات و افراد جهان هستید بنابراین اگر دست‌خالی و بدون دانش و مهارت به مبارزه بروید قطعاً شکست خواهید خورد. افراد زیادی هستند که خودشان بدون داشتن یک استاد و مربی وارد بازار فارکس شدند و آن‌چنان بد شکست خوردند و تمام سرمایه‌شان را از دست دادند که دیگر هیچ‌گاه برای معامله گری در فارکس برنگشتند و عملاً از فرصت‌های سودآوری این بازار محروم شدند.
پس از آنکه تصمیم قطعی برای ورود به بازار فارکس و کسب درآمد دلاری گرفتید باید کنار یک شخص حرفه‌ای آموزش ببینید و از تجربیاتش استفاده کنید. چراکه یکسری فوت معامله گری صرفاً با تجربه کردن به دست می‌آید و حال چرا بخواهید این تجربیات را با ضرر کردن و از دست دادن سرمایه به دست آورید؟ ضرر کردن علاوه بر آنکه سرمایه از دست می‌رود روی اعصاب و رمان نیز تأثیر منفی می‌گذارد.
آموزش دیدن در یک موسسه آموزشی حرفه‌ای توسط شخصی که خودش ترید می‌کند باعث می‌شود در زمان و سرمایه صرفه‌جویی شود.
در همیار کریپتو آموزش فارکس در مشهد به‌صورت حضوری در کلاس‌های عمومی‌ یا حضوری به همراه ارائه استراتژی مخصوص و شخصی استاد به شرکت کنندگان برگزار می‌شود. این مجموعه برای افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند معامله گری در فارکس را به‌صورت حضوری آموزش ببینند، کلاس‌های مجازی در اسکای روم نیز برگزار می‌کند.
3- افتتاح حساب معاملاتی برای شروع معامله گری در فارکس
باید در یک بروکر حساب معاملاتی باز کنید. بروکر واسطه بین ما به‌عنوان معامله گر و هسته اصلی بازار است. انتخاب بروکر یکی دیگر از گام‌های مهم است چرا که تعداد نمادهای معاملاتی، کارمزد، کمیسیون و … هر بروکر و هر حساب معاملاتی باهم متفاوت است. دو بروکر آلپاری و بروکر لایت فارکس جز پرمخاطب‌ترین بروکرها بین ایرانیان هستند
4-  ساخت استراتژی شخصی معامله گری در فارکس
هر کسی یک شخصیت خاص دارد یک نفر ریسک پذیر است دیگری ریسک گریز، یک نفر صبح‌ها تمرکز معاملاتی بیشتر دارد دیگری عصرها، یک نفر می‌تواند هم‌ زمان چندین نماد معاملاتی را زیر نظر بگیرد و معامله کند شخص دیگر نیاز دارد حداکثر روی دو نماد معاملاتی تمرکز کند و … . بدین ترتیب پس از آموزش معامله گری در فارکس باید این آموزش را شخصی‌ سازی کنید و یک استراتژی معاملاتی شخصی داشته باشید به این شکل احتمال موفقیتتان چندین برابر می‌شود.
در مقاله “بهترین استراتژی معاملاتی در ارز دیجیتال و فارکس” کلیدی‌ترین نکته‌هایی که برای ساخت استراتژی شخصی نیاز دارید، توضیح داده شده است حتما به سایت همیار کریپتو سری بزنید واین مقاله را مطالعه کنید.
5- تکرار و تمرین معامله گری در فارکس
پس از آنکه کنار یک مربی حرفه‌ای معامله گری در فارکس را یاد گرفتید باید شروع به تمرین کنید. معامله گری مانند شنا است هیچ‌گاه تنها با مطالعه از روی کتاب نمی‌توانید شناگر شوید و کسی شناگر حرفه‌ای خواهد شد که بیشتر تمرین کند. فقط تمرین و تکرار است که از شما یک معامله گر حرفه‌ای می‌سازد.
باید طبق استراتژی که یاد گرفته‌اید در فضای دمو معامله کنید نتایج را ثبت کرده و در دوره‌های زمانی خاص آن‌ها را بررسی کنید. مثلاً پایان هر روز معاملاتتان را بررسی کنید و نکات قوت و ضعف خود را پیدا کنید سپس هفتگی، ماهانه و فصلی به بررسی نتایج معاملات خود بپردازید. هرگاه توانستید حداقل شش ماه در حساب دمو سودآور باشید آنگاه زمان مناسبی برای شروع ترید در فضای واقعی بازار فارکس است.
هر کاری یک دوره کارآموزش دارد لطفاً این بازه زمانی کارآموزی فضای دمو را نادیده نگرفته و حتماً معاملات خود را تحلیل و بررسی کنید.
جمع بندی
معامله گری در فارکس امروزه به دلیل درآمد دلاری و مزایای خود معامله گری بسیار مورد استقبال قرار گرفته است اما نکات حیاتی معامله گری در فارکس چیست؟ و چگونه متوجه شویم در مسیر درست قرار داریم؟ در این مقاله مراحل ورود به بازار و نکات مهم را به ترتیب توضیح دادیم. برای ورود به بازار فارکس در قدم اول باید ماهیت و مفاهیم فارکس را بشناسید و بلد باشید. اگر در این حین متوجه شدید به معامله گری در فارکس راغب هستید باید قدم دوم را بردارید یعنی به‌طور حرفه‌ای آموزش ببینید
در حین آموزش به کمک استاد خود در یک بروکر معتبر حساب معاملاتی باز کرده و به‌طور مجازی یا همان دمو شروع به معامله کنید. زمان معامله گری در فارکس باید استراتژی که فراگرفته‌اید را شخصی سازی کرده و با تمرین و تکرار به نقض‌هایش را رفع کرده و به استراتژی خود مسلط شوید.
مجموعه همیار کریپتو برای آنکه تمامی خدمات مورد نظر اشخاص را ارائه دهد تدریس خصوصی ارزدیجیتال را برای علاقه‌مندان به این حوزه که امکان حضور در کلاس‌های عمومی را ندارند، جز آموزش‌های مجموعه در نظر گرفته است.
برای آموزش ارز دیجیتال در مشهد به‌صورت حضوری و غیرحضوری از پایه تا پیشرفته همین حالا فرم پیش ثبت نام را پر کنید.


کد مطلب: 186226

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/186226/نکات-اضطراری-معامله-گری-فارکس-همیار-کریپتو

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir