کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر دفاع فرانسه:

فرانسه از مداخله نظامي در شمال مالي حمايت مي کند

خبرگزاری واحد مرکزی خبر , 15 مرداد 1391 ساعت 0:49

وزیر دفاع فرانسه روز شنبه گفت کشورش از مداخله نظامی اتحادیه آفریقا در شمال کشور مالی حمایت می کند.
ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه به خبرنگاران گفت اما اگر به این باور برسیم که چنین مداخله ای گریز ناپذیر و ضروری خواهد بود فرانسه رهبری آن را بر عهده نخواهد گرفت.


وی افزود فرانسه قرار نیست مسئولیت راه حلی نظامی برای شمال مالی را برعهده بگیرد و فرانسه می خواهد نیروهای آفریقا به ویژه نیروهای جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا و احتمالا اتحادیه آفریقا مسئولیت حل مشکل مالی را بر عهده بگیرند.
وزیر دفاع فرانسه گفت:« مداخله نظامی در شمال مالی مورد نیاز و اجتناب ناپذیر است و فرانسه از این اقدام پشتیبانی خواهد کرد.» وی گفت:« ما امیدواریم اتحادیه اروپا نیز از این اقدام حمایت کند.»
شبه نظامیان تندرو در پی کودتا در مالی کنترل بخشهای وسیعی از شمال این کشور را در دست گرفتند. گروه انصار الدین شاخه القاعده در مغرب عربی از گروههای اصلی صاحب قدرت در شمال مالی هستند.
وزیر دفاع فرانسه گفت:« ما نباید اجازه دهیم مالی تبدیل به افغانستان زمان طالبان شود.»
رئیس جمهوری فرانسه ماه گذشته گفته بود خود آفریقا باید در مورد زمان و چگونگی مداخله در شمال مالی تصمیم گیری کند و فرانسه از این اقدام پشتیبانی خواهد کرد.
نیروهای جامعه افتصادی کشورهای غرب آفریقا قصد دارند سه هزار نیروی نظامی به مالی اعزام کنند اما منتظر تایید اتحادیه آفریقا و درخواست رئیس جمهوری مالی هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد روز جمعه پس از بازدید از منطقه گفت درگیری های پنج ماه گذشته در مالی باعث فرار دویست و شصت هزار تن از مردم مالی از این کشور شده است.


کد مطلب: 1846

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/1846/فرانسه-مداخله-نظامي-شمال-مالي-حمايت-مي-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir