کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت اله فیروزی:

عملکرد دولت در ساخت مسکن کُند و غیرقابل قبول است

12 آذر 1401 ساعت 18:20

حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد ضعیف دولت در حوزه مکسن واکنش نشان داد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،حجت اله فیروزی  نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تامین مسکن مناسب را یکی از نیازهای اساسی مردم دانست و گفت: در حال حاضر با کمبود حدود 10 میلیون واحد مسکونی در کشور مواجه هستیم که برای جبران آن مجلس و دولت هدفگذاری مناسبی داشتند. در همین راستا مجلس یازدهم قانون جهش تولید مسکن را برای تسهیل تامین زمین و فرآیند‌ ساخت مسکن تدوین و تصویب کرده و در قانون بودجه نیز اعتبارات مناسبی را برای اجرای این قانون مهم در نظر گرفته است.
وی با بیان اینکه ساخت و عرضه 4 میلیون مسکن یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم بشمار می‌رود اظهار کرد: برنامه ساخت 4 میلیون واحد مسکونی قابل تحقق بوده چرا که ایران کشوری وسیع و دارای مصالح ساختمانی و نیروی انسانی ماهر است اما متاسفانه دولت پس از گذشت حدود یک سال و نیم هنوز به اهداف تعیین شده در برنامه ساخت مسکن نزدیک هم نشده و متاسفانه حرکت دستگاه‌ اجرایی در تامین زمین کُند و غیر قابل قبول است.
وی با اشاره وضعیت نامناسب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان فسا افزود: علی رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته برای شناسایی و تامین زمین و ثبت نام حدود 17 هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی، شاهد عملیات اجرایی ساخت مسکن در شهرستان فسا نیستیم. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان به اینکه ساخت مسکن موجب رونق اشتغال، تقویت تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌شود، تصریح کرد: دولت باید از فرصتی که مجلس با تصویب قانون مترقی جهش تولید مسکن و ریل گذاری برای ساخت مسکن در اختیارش گذشته استفاده کرده و با عملیاتی کردن برنامه ساخت مسکن، موجب رونق اشتغال و بر قراری تعادل در عرضه و تقاضا و در نهایت کاهش قیمت مسکن شود.
منبع:خانه ملت


کد مطلب: 182588

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/182588/عملکرد-دولت-ساخت-مسکن-ک-ند-غیرقابل-قبول

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir