به گزارش مردم سالاری آنلاین،قائم مقام مهندسی گروه بهمن با بر شمردن اهمیت ساخت بدنه سواریهای SUV در کشور گفت: اولین خودروساز ایرانی هستیم که بدنه شاسی بلند را به صورت کامل مونتاژ میکنیم.
وی در خصوص افزایش داخلی سازی محصولات بهمن موتور یادآور شد: خط ساخت بدنه فیدلیتی با ظرفیت تولید 200 دستگاه در روز راه اندازی شده است و خط ساخت بدنه دیگنیتی نیز نصب شده و در مرحله تولید آزمایشی و تنظیمات نهایی است.
پورابراهیم در خصوص ظرفیت تولیدی این خطوط گفت: این خطوط توانایی تولید 100 دستگاه در شیفت را دارند بنابراین از این پس ما نیازی به واردات بدنه ساخته شده نخواهیم داشت.
پورابراهیم با نوید راه اندازی خط ساخت بدنه سواری سدان ریسپکت گفت: سومین خط ساخت بدنه در بهمن موتور به سواری سدان ریسپکت اختصاص یافته است که تا انتهای آذر ماه به مرحله پیش تولید میرسد و به نحوی برنامه ریزی شده که تا پایان بهمن ماه بدنه این خودرو تماما در بهمن موتور ساخته شود.
وی در رابطه با توسعه خطوط ساخت بدنه یادآور شد: سالن توسعه خط بدنه شماره دوم کلنگ زنی شده و تا پایان امسال با هشت هزار متر زیربنا به اتمام میرسد. وی افزود: بهمن موتور برنامه تولید چند خودروی دیگر را دارد که جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد اما در بین این محصولات خودروهای اقتصادی نیز در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص توسعه زیرساخت های بهمن موتور گفت: سال آینده زیرساختهای بهمن موتور با هدف افزایش ظرفیت تولید به 60هزار دستگاه تکمیل خواهد یافت که این زیرساختها برای سالیان متمادی قابل بهرهبرداری خواهند بود.
بیش از 750 خودرو تجاری بهمن دیزل معطل گواهی اسقاط
قائم مقام مهندسی گروه بهمن به گواهی اسقاط به عنوان مشکل بزرگ در راه تحویل محصول به مشتری اشاره کرد و گفت: امروز بیش از 750 دستگاه خودرو تجاری در انبار بهمن دیزل اماده تحویل و معطل گواهی اسقاط است.
وی در همین رابطه افزود: قانون گواهی اسقاط متناسب تولید به روز نبوده و همین امر باعث دپوی محصولات شده است.
پورابراهیم با اشاره به اجرای برنامههای توسعهای در بهمن دیزل یادآور شد: خط رنگ وانت کارا در بهمن دیزل راه اندازی شده است. امروز به طور کامل خط مونتاژ این وانت در بهمن دیزل است هرچند همچنان مالکیت این خودرو در اختیار بهمن موتور است. ظرفیت تولید این وانت در بهمن دیزل به روزانه یکصد دستگاه رسیده است.
راه اندازی خط تولید OEM کاربری سازی
قائم مقام مهندسی گروه بهمن در خصوص روند داخلی سازی و افزایش تولید کشنده امپاور گفت: امپاور از محصولات استراتژیک بهمن دیزل است. ظرفیت خط تولید این کشنده ده دستگاه در شیفت بود که خط دوم آن با ظرفیت 20 دستگاه در شیفت در حال ساخت است که تا پایان سال آماده بهره برداری است.
وی در خصوص راه اندازی خط تولید تجهیزات اصلی (Original equipment manufacturer)OEM گفت: در برنامههای توسعهای، کاربری محصولات در روند اصولی تر انجام خواهد گرفت. به همین خاطر خط تولید OEM را راه اندازی کردیم.
پورابراهیم در تشریح اهمیت راه اندازی خط OEM گفت: در حال حاضر کاربری سازی کامیونها توسط واحدهای مستقل دیگری انجام می شود که این مساله سبب دستکاری سیستمهای خودرو را از حالت تنظیمات اصلی کارخانه خارج میکند. اما راه اندازی این خط ایمنی و کیفیت کاربری را افزایش میدهد.
وی با تشریح داخلی سازی بدنه کامیونت فورس و کشنده امپاور گفت: در خصوص کامیونت های تولیدی بهمن دیزل، برنامه ساخت بدنه اجرایی شده است. ساخت بدنه کامیونت فورس با ظرفیت 50 دستگاه در هر شیفت شروع شده است. از اسفند ماه سال جاری خط بدنه امپاور BD500 نیز نصب خواهد شد و سال اینده بدنه خودروی امپاور در داخل ساخته میشود. خط ساخت بدنه کامیون BD300 جدیدترین محصول بهمن دیزل نیز خرداد سال 1402 نصب خواهد شد.
داخلی سازی بدنه اشتغال ایجاد میکند
پورابراهیم در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی تمرکز گروه بهمن بر ساخت بدنه محصولات خود گفت: بدنه خودرو علاوه بر انکه درصد قابل توجهی از خودرو را تشکیل میدهد، ارزش افزوده قابل توجهی در بعد نیروی انسانی و دلاری دارد که در حال حاضر شرکای خارجی از این منافع سود میبرند.
وی در همین رابطه یادآور شد: تولید بدنه اشتغالزایی بالایی دارد. برای ساخت بدنه دیگنیتی حداقل 40 نفر مشغول به کار میشوند و در مجوع راه اندازی این خطوط بالای 200 نفر را بکار میگیرد. وی افزود: ابتدای سال 1401 شرکت بهمن دیزل حدود هزار نفر شاغل داشت و امروز 1800 نفر نیروی انسانی دارد و در سایر شرکت های تابعه نیز همین اتفاق افتاده است. در یک سال و نیم گذشته تعدادی نیروی انسانی گروه بهمن صد درصد افزایش داشت.