کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش موارد آنفلوآنزا به معنی پایان اپیدمی نیست

2 آذر 1401 ساعت 8:20

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خوزستان پس از گذراندن پیک اول بیماری آنفلوآنزا با کاهش موارد روبه رو شده اما این به معنی پایان اپیدمی آن نیست.


به گزارش مردم سالاری آنلاین؛ پژمان بختیاری نیا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از آنجا که آنفلوآنزا بیماری فصلی است ممکن است چندماه دیگر نیز در جامعه گردش داشته باشد و با وجود کاهش موارد ابتلا در صورت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله ایمن، شست و شوی صحیح دست ها و تهویه در فضای بسته، احتمال بروز پیک دوم وجود دارد.
او توصیه کرد: در صورت ابتلای فرد به بیماری پس از مراجعه به پزشک بهتر است فرد چهار تا پنج روز در منزل استراحت کند تا بهبودی زودتر حاصل شده و از سرایت بیماری به دیگران جلوگیری به عمل آید.
گروه سنی ۱۶ تا ۴۰ سال بیشترین موارد ابتلا به آنفلوآنزا در خوزستان
بختیاری نیا ادامه داد: بیشترین آمار ابتلای بیماری آنفلوآنزا در خوزستان در مجموع بستری و سرپایی مربوط به گروه سنی ۱۶ تا ۴۰ سال و پس از آن گروه سنی ۱۵ سال به پایین گزارش شده است.
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر تزریق واکسن آنفلوآنزا در زنان باردار به عنوان گروه پرخطر گفت: واکسن این بیماری در شبکه بهداشت خوزستان توزیع شده و همکاران بهداشتی برای تاکید بر مراجعه این گروه سنی به منظور تزریق واکسن با آنها تماس می‌گیرند.
او گفت: بقیه گروه های سنی نیز در صورت تشخیص پزشک و تجویز در نسخه می‌توانند واکسن را از داروخانه ها تهیه کرده و اقدام به تزریق کنند.


کد مطلب: 181326

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/181326/کاهش-موارد-آنفلوآنزا-معنی-پایان-اپیدمی-نیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir