کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رونمایی نخستین کارت هوشمند ملی

خبرگزاری ايسنا , 6 دی 1391 ساعت 19:23

نخستین کارت هوشمند ملی امروز و در سومین روز از هفته ثبت احوال در شیراز رونمایی شد.


 «محسن نعمتی»، مدیر کل ثبت احوال استان فارس در مراسم رونمایی از نخستین کارت هوشمند ملی در شیراز گفت: سال پیش با ابتکاری طرح صدور شناسنامه برای شهدا را آغاز کردیم.
وی این اقدام را یک افتخار ماندگار برای ثبت احوال فارس و همه‌ی مسوولان این استان تلقی و خاطرنشان کرد: تاکنون و درقالب این طرح که از ابتدای سال به عنوان یک طرح ملی اعلام و سراسری شد، برای ۲۰ درصد شهدای استان فارس شناسنامه صادر شده است.
نعمتی، ایجاد گنجینه‌ی سجلی شهدا و مفاخر بزرگ استان در شیراز را یکی دیگر از اقدامات این اداره کل بیان و خاطرنشان کرد: ثبت احوال فارس این افتخار را دارد که از پاک‌ترین سازمان‌ها و دوایر دولتی است.
وی با بیان این‌که مدارک هویتی مقدمه‌ای ضروری برای نظم بخشیدن به فعالیت‌ها و توسعه در هر اجتماعی است، گفت: ثبت احوال با اختصاص شماره ملی و الکترونیکی کردن اطلاعات هویتی افراد گامی مهم و اساسی در مسیر توسعه ملی و مکانیزه کرده فرآیندهای خدمات عمومی دولت برداشته است.
نعمتی مهندسی فرهنگ نام گزینی با استفاده از نظرات شخصیت‌های علمی، ادبی، دینی و فرهنگی را یکی دیگر از اقدامات سازمان ثبت احوال برشمرد و افزود: پایگاه اطلاعات جمعیت کشور با ظرفیتی بالغ بر ۲۷ TB، از طریق شبکه‌ای به گستردگی ۷۰۰ نقطه، به صورت ارتباط مستقیم و با امنیتی بالا تغذیه می‌شود.
وی با بیان این‌که امروز بالغ بر ۸۰ هزار دستگاه حاکمیتی در سطح ملی از طریق ارتباط مستقیم در فضای مجازی نسبت به احراز و تصدیق هویت مراجعه‌کنندگان خود برمی‌آیند، گفت: شماره ملی هر فرد کلید ورود به این پایگاه اطلاعات است.
نعمتی خاطرنشان کرد: اکنون از طریق سایت ثبت احوال استان فارس بیش از ۱۰ نوع خدمت به صورت مکانیزه در سطح گسترده به مردم ارایه می‌شود که از آن جمله ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند است.
مدیر کل ثبت احوال استان فارس وعده داد که به‌زودی بالغ بر ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار سند موجود در این اداره به صورت الکترونیکی ساماندهی می‌شود.
در این مراسم کارت هوشمند مدیران ارشد استان به صورت نمادین به آنان اعطا و شناسنامه شمار دیگری از شهیدان به اعضای خانواده‌های آنان تحویل داده شد.


کد مطلب: 17826

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/17826/رونمایی-نخستین-کارت-هوشمند-ملی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir