کنار گذاشته شدن سردار مصطفی آجورلو از پست مدیرعاملی باشگاه استقلال در شرایطی رخ داد که در هفتهها و ماههای اخیر همواره شاهد نوعی اصطکاک بین باشگاه استقلال و سازمان صدا و سیما بودیم.
ادعایی که نسخه مدیرعامل استقلال را پیچید!
24 مهر 1401 ساعت 20:30
کنار گذاشته شدن سردار مصطفی آجورلو از پست مدیرعاملی باشگاه استقلال در شرایطی رخ داد که در هفتهها و ماههای اخیر همواره شاهد نوعی اصطکاک بین باشگاه استقلال و سازمان صدا و سیما بودیم.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،مشکلات بین باشگاه استقلال و سازمان صدا و سیما از زمانی آغاز شد که مدیرعامل باشگاه استقلال تصمیم گرفت حق تبلیغات محیطی مسابقات پخش مستقیم استقلال را تمام و کمال دریافت کرده و طبق قواعد و قوانین رایج در اکثر کشورهای صاحب فوتبال، خودش سهم تلویزیون را بپردازد. موضوعی که از مهر ماه سال ۱۴۰۰ تا این اواخر به بزرگترین چالش دوران مدیریت کوتاه مصطفی آجورلو در باشگاه استقلال تبدیل شد.
آجورلو که از شروع فصل گذشته لیگ برتر به شدت بر سر این موضوع با کمیته اقتصادی سازمان لیگ و البته سازمان صدا و سیما دچار مشکل شده بود پس از توافقات به وجود آمده بین باشگاه استقلال و طرفین دیگر این دعوا، فصل بیست و یکم لیگ برتر را به هر طریقی بود به پایان برد. اما این شرایط مطلوب مدیرعامل برکنار شده باشگاه استقلال نبود.
مصطفی آجورلو از روزهای پایانی خرداد ماه سال جاری و همزمان با رایزنی برای پیدا کردن جانشین فرهاد مجیدی، تلاشهای موازی اش برای دریافت حق پخش تلویزیونی را آغاز کرد. او در جلسهای مدعی شد باشگاه استقلال بیش از هزار میلیارد تومان از سازمان صدا و سیما طلبکار است و این نهاد عریض و طویل مجبور است این مبلغ را به باشگاه استقلال بپردازد.
موضوعی که باعث شد شبکههای مختلف تلویزیونی از طریق برنامههای ورزشی موضعگیری شدیدی علیه باشگاه استقلال اتخاذ کرده و حتی برنامههای رادیویی ورزشی هم این موضوع را در راس امور اخبار مربوط به باشگاه استقلال شان قرار دادند.
این مخالفتها تا جایی پیش رفت که باشگاه استقلال در نشستهای خبری پیش و پس از مسابقات استقلال اجازه ورود دوربینهای صدا و سیما را نداد. نهاد رسانه ملی هم در نقطه مقابل تصاویر تلویزیونی بازیهای خانگی استقلال در هفتههای ابتدایی لیگ را به شکلی نامتعارف روی آنتن میفرستاد. طوری که تبلیغات اطراف زمین به سختی دیده شوند.
کد مطلب: 177495