کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ؛

بی‌تدبیری مسئولان عامل اصلی تورم و گرانی است

خبرگزاری فارس , 14 مرداد 1391 ساعت 10:45


حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در همایش تجلیل از خبرنگاران با تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: در شرایطی که جامعه امروزی عصر ارتباطات و اطلاعات را سپری می‌کند، قلم از حرمت و جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جنگ امروز جنگ فیزیکی و نظامی نیست و امروز دشمنان و دنیای استکبار جنگ رسانه‌ای را علیه اسلام و نظام اسلامی شروع کرده‌اند.

موسوی‌نژاد بیان داشت: قوی‌ترین ابزاری که امروز دشمنان اسلام و دنیای استکبار در اختیار دارند، رسانه است و دشمنان با استفاده از این ابزار و شانتاژهای رسانه‌ای به هدایت افکار و مدیریت اذهان عمومی در جامعه پرداخته‌اند و با بهره‌گیری از این ابزار برای دستیابی به مقاصد شومشان تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر آنکه باید جایگاه رسانه را در جامعه تبیین کنیم، اضافه کرد: امروز شاهد آن هستیم که در برخی زمینه‌ها نسبت به فضای رسانه بی‌مهری رخ داده و در برخی موارد بی‌دقتی‌هایی در این عرصه به وقوع پیوسته است.



تحریم‌های جدید دشمنان از نوع هوشمند است/بصیرت شرط گذر از تحریم‌ها



این مسئول با بیان اینکه میهن اسلامی امروز با تحریمی با شرایط خاص روبه‌رو است، ادامه داد: تحریم امروز دشمنان علیه نظام اسلامی تهدید هوشمند است و هر وقت متوجه شدند مسئله‌ای به نفع نظام اسلامی است و به پیشرفت این مرز و بوم کمک می‌کند، در این زمینه تحریم اعمال می‌کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در عرصه‌های پتروشیمی، انرژی هسته‌ای، علمی و ... هر زمانی شاهد پیشرفت جمهوری اسلامی بوده‌اند، با اعمال تحریم قصد مقابله با توان نخبگان ما را داشته‌اند.

وی گفت: مسئله تحریم برای جمهوری اسلامی ایران مسئله‌ای جدید نیست و هیچگاه به طور آزاد با کشورهای دنیا در هیچ زمینه‌ای‌، چه اقتصادی، چه سیاسی و ... ارتباط نداشته‌ایم.

موسوی‌نژاد اذعان داشت: با شکل‌گیری نظام اسلامی تمامی کشورهای دنیای استکبار جنگ تحمیلی را علیه ما شکل دادند و حتی اجازه دستیابی به ابتدایی‌ترین امکانات مانند سیم خاردار را هم به ما ندادند.

وی تاکید کرد: تلاش دشمنان برای محدود کردن ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران ادامه داشته و دشمنان لحظه‌ای دست از شیطنت بر نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های امروز ویژگی‌های خاصی دارند، گفت: برای عبور از تحریم‌های فعلی نیاز به بصیرت است و اگر بصیرت نداشته باشیم تحریم‌ها اثر خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: تحریم‌های جدید بر اساس ایجاد فتنه در خارج از کشور شکل گرفته و توسط بازیگران داخلی اجرا می‌شود و اساس تحریم‌های نفتی نیز همین است.



گذر شاخه اصلی راه‌آهن از دشتستان خواسته ماست

موسوی‌نژاد در ارتباط با وضعیت راه‌آهن دشتستان بیان داشت: در این زمینه ایجاد راه‌آهن آنتنی برای دشتستان از مسائلی است که توسط مسئولان وزارت راه مطرح شده و ما با مخالفت با این مساله گذر خط اصلی راه‌آهن از دشتستان را خواستار شده‌ایم.

وی یادآور شد: در این زمینه راهکارها موجود است و ما بستر لازم برای گذر راه‌آهن را داریم، بنابر این خواسته ما در این زمینه خواسته‌ای غیر منطقی و غیر کارشناسی نیست.

موسوی‌نژاد ادامه داد: دشتستان از قدیم‌الایام شاهراه ارتباطی استان بوشهر با استان‌های دیگر بوده و نباید با مطالعات غیر کارشناسی زمینه انزوای شهرستان دشتستان را به وجود آوریم.

وی گفت: گذر راه‌آهن از شهرستان دشتستان سبب احیای شهرستان دشتستان در عرصه ارتباطات می‌شود و بر اساس پیگیری‌هایی که داشته‌ایم وزارت راه قول مساعد همکاری در این زمینه را داده و نتایج را در آینده نزدیک خدمت مردم شریف دشتستان اعلام خواهیم کرد.



راه‌اندازی پتروشیمی دشتستان مشروط به حضور بخش خصوصی



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی خاطرنشان کرد: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی واحدهای پتروشیمی به بخش خصوصی و بخش دولتی نیازمند است و برای راه‌اندازی صنایع پتروشیمی شهرستان دشتستان نیاز به حضور بخش خصوصی داریم.

موسوی‌نژاد ادامه داد: برای راه‌اندازی پتروشیمی دشتستان برخی از شرکت‌ها مراجعه کرده‌اند ولی تا کنون توافقات مطلوب صورت نپذیرفته است.

وی در تشریح پیگیری‌های صورت گرفته در این ارتباط، گفت: در خصوص راه‌اندازی پتروشیمی دشتستان پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم و برگزاری جلسه با حضور اینجانب، متصدیان پتروشیمی و شرکت‌های خصوصی و بررسی راهکارها برای تاسیس پتروشیمی دشتستان نتیجه این پیگیری‌ها است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پتروشیمی دشتستان مزایای فراوانی برای شهرستان در بحث اشتغال و رفع بیکاری جوانان دارد.



حذف فوق‌العاده بدی آب‌ و هوا و ریزگردها مهم‌ترین دغدغه نمایندگان استان



وی ادامه داد: در ارتباط با حذف فوق‌العاده بدی آب و هوا و ریزگرد‌ها بنده نامه‌نگاری انجام داده و با همکاری سایر نمایندگان استان پیگیری‌های گسترده‌ای در این ارتباط انجام داده‌ایم و هیچ یک از نمایندگان در این ارتباط بی‌تفاوت نبوده‌اند.

موسوی‌نژاد با اشاره به راهکارهای متفاوت نمایندگان استان در پیگیری‌ این خواسته‌ها، اذعان داشت: نمایندگان با راهکارهای مختلفی چون، مذاکره، تذکر و نامه‌نگاری وارد عرصه شده و این مساله را به طور جدی پیگیری کرده‌اند و از تمامی ابزارهای قانونی برای احقاق حقوق مردم بهره خواهیم برد.

وی گفت: در ارتباط با حذف فوق‌العاده بدی آب‌وهوا رئیس جمهور قول مساعد برای رفع مساله داده و پیگیری این مساله را به فروزنده واگذار کرده است.

موسوی‌نژاد افزود: حذف فوق‌العاده بدی آب و هوا ظلم به افرادی است که در این شرایط آب و هوایی برای امرار و معاش تلاش می‌کنند و همه باید برای احقاق حقوق مردم تلاش کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان استان در خصوص مساله ریزگرد‌ها گفت: بنده و آقای پورفاطمی در این خصوص به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه تذکر داده‌ایم.



لزوم استقرار نمایندگی صدا و سیما در دشتستان



موسوی‌نژاد تاکید کرد: دشتستان در صدا و سیما مورد بی‌مهری فراوان قرار گرفته و اگر اعتقاد داریم صدا و سیما متعلق به همه استان است، دوربین صدا و سیما باید به تمامی نقاط شهرستان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه صدا و سیما تنها به مرکز استان اختصاص ندارد، گفت: نباید دوربین صدا و سیما به جاهای خاص برود و فقط به برخی نقاط استان توجه خاص داشته باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: نخبگان زیادی در عرصه‌های مختلف در شهرستان دشتستان زندگی می‌کنند و از صدا و سیما انتظار داریم به معرفی این شخصیت‌ها اهتمام ورزد.

وی متذکر شد: فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان دشتستان زبان‌زد عام و خاص است و صدا و سیما باید همگان را در جریان این امور قرار دهد.

موسوی‌نژاد بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان دشتستان قطب استان در عرصه کشاورزی محسوب می‌شود و بیشترین وسعت جغرافیایی استان در بین شهرستان‌ها را به خود اختصاص داده استقرار دفتر نمایندگی صدا و سیما در این شهرستان توجیه‌پذیر است و با تمام توان برای تحقق این هدف تلاش می‌کنیم.



به مناطق محروم توجه و رسیدگی بیشتری شود



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: عدم رسیدگی به مناطق محروم شهر برازجان همچون علی‌آباد، حسین‌آباد و محله خضر از مسائل مهمی است که مسئولان شهرداری و شورای اسلامی برازجان باید به آن توجه داشته باشند و در راستای رفع آن همت گمارند.

وی ادامه داد: این امکانات از امکاناتی بسیار محدود برخوردار نیستند و حتی امکانات اولیه شهری در این محلات وجود ندارد.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: ظلم و تبعیض است که برخی مناطق از امکانات برخوردار باشند و برخی از مناطق دیگر فاقد امکانات باشند، اگر قرار است امکاناتی در اختیار مردم باشد باید همگان از آن بهره‌مند شوند و در غیر این صورت هیچ منطقه‌ای نباید از آن برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: هرگز این مساله را برنمی‌تابم که منطقه‌ای از تمامی امکانات برخوردار باشد و منطقه‌ای حتی از امکانات اولیه هم محروم باشند.



دولت حکم عزل مرتضوی را اجرا کند



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با مسئله تغییر استاندار با رئیس جمهور، معاون ایشان و وزیر کشور هیچ صحبتی نکرده‌ام.

موسوی‌نژاد بیان داشت: استان بوشهر به دلیل عدم کارشناسی و دقت در انتخاب مدیران در سال‌های اخیر آسیب دیده و به دولت اعلام کرده‌ام در صورت تغییر استاندار بوشهر دقت بیشتری در خصوص انتخاب و انتصاب استاندار جدید داشته باشند.

وی در خصوص رای دیوان عدالت اداری کشور در خصوص عزل مرتضوی از تامین اجتماعی، تاکید کرد: مرتضوی و وزیرکار باید به قانون تمکین کنند و هیچ دلیلی وجود ندارد دولت برای ماندن مرتضوی در تامین اجتماعی لجاجت کند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: قانون‌مداری یعنی اینکه قانون چه به نفع ما باشد، چه به ضرر ما از آن تمکین کنیم و در این زمینه دولت باید حکم عزل مرتضوی از تامین اجتماعی را اجرا کند.



بی‌تدبیری مسئولان عامل اصلی تورم و گرانی است



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: تحریم‌های نفتی به دلیل کاهش درآمد ارضی کشور در گرانی‌ و تورم‌ها موثر بوده‌اند ولی نمی‌توان تحریم‌های نفتی را عامل اصلی گرانی‌ها دانست.

موسوی‌نژاد یادآور شد: بی‌تدبیری و بی‌مدیریتی برخی از مسئولان عوامل گرانی و تورم است و ایشان می‌توانستند تدابیری بیندیشند تا دچار این وضعیت نشویم.

وی در همین ارتباط ادامه داد: در برخی از موارد سکوت مسئولان در برابر مسائل زمینه گرانی و تورم را به وجود آورده است و در زمینه مرغ شاهد چنین وضعیتی بودیم.

موسوی‌نژاد گفت: واگذاری امتیاز پخش مرغ به فردی که امتیاز واردات سویا را داشت، اشتباهی بزرگ بود که سبب اختلالی بزرگ در بازار مرغ شد.

وی متذکر شد: بی‌تدبیری و مسامحه از هیچ مدیر و مسئولی پذیرفتنی نیست و دستگاه‌های نظارتی دولت می‌توانند عملکردی مطلو‌ب‌تر ارائه دهند.



تشکیل فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی/ مواضع‌ام را شفاف اعلام می‌کنم



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: تشکیل فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی از پیشنهاداتی است که ارائه کرده و برای تحقق آن پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به موافقت نمایندگان با این مسئله عنوان کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص مناطق جنوبی و منافع مشترک این مناطق تشکیل این فراکسیون در حمایت از حقوق مردم داشته باشد.

موسوی‌نژاد بیان داشت: حوزه‌های انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، نخلداری و ... از منافع مشترک استان‌های جنوبی است و با تشکیل این فراکسیون تحقق این حقوق تسریع می‌یابد.

وی ادامه داد: در طور دوران نمایندگی همیشه در دسترس و پاسخگوی مردم بوده‌ام و تلفن همراه بنده تنها موقع پرواز و تمام شدن شارژ باتری خاموش می‌شود.

موسوی‌نژاد گفت: در برخی موارد که در جلسات باشم تلفن‌ بنده توسط همکاران دفتر پاسخ داده می‌شود و پس از انتقال خواسته‌های مردمی برای رفع این خواسته‌ها تلاش می‌کنیم و هیچ موردی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در تمامی مواضع شفاف هستم و اگر جایی نیاز به پاسخ‌گویی نبینم مستقیما اعلام می‌کنم به این مساله پاسخ نخواهم گفت.



آمار قبولی کنکور قابل قبول نیست/ضرورت اصلاح سیاست‌های آموزش و پرورش



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که استان بوشهر در اختیار دارد و فضای نخبگی حاکم بر استان بوشهر درصد رتبه قبولی دانش‌آموزان استان بوشهر در کنکور سراسری قابل قبول نیست و در این زمینه نگرانی داریم.

موسوی‌نژاد ادامه داد: سیاست‌های آموزش و پرورش در این زمینه باید تغییر یابد و اجرای برنامه‌های مدون برای بهبود وضعیت شهرستان و استان در این زمینه گام برداریم.

وی گفت: در مجموعه تسنیم برازجان برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای برگزاری دوره‌های ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان به منظور موفقیت در کنکور سراسری شروع شده و در سال تحصیلی جدید فعالیت این گروه به صورت گسترده ادامه خواهد یافت.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه فعالیت تسنیم در برازجان یک کار خودجوش است، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید سیاست نخبه‌شناسی و نخبه‌پروری را ادامه دهد.

وی متذکر شد:‌ پیشرفت و توسعه کشور منوط به پیشرفت نخبگان و پویایی استعدادهای ایشان است و باید اقدامات گسترده‌ای در این زمینه صورت پذیرد.

این مسئول بیان داشت: شهرستان دشتستان در حال حاضر جمعیت بالایی در نخبگان در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... را در خود جای داده است و امیدواریم این میزان در سال‌های آتی افزایشی چشمگیر داشته باشد.



برای تحقق مصوبه ۵۰ درصدی جذب نیروهای بومی تلاش می‌کنم



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با برخی سخنان استاندار مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات، عنوان کرد: انتصاب مدیران از اختیارات استاندار است و عدم دخالت نمایندگان در این حوزه از حقوق ایشان است و تفکیک قوا به همین معنا است.

موسوی‌نژاد با تاکید بر آنکه از لحاظ قانونی نمایندگان نمی‌توانند در انتصابات دخالت داشته باشند، گفت: استاندار مسئولیت مدیریت استان را بر عهده دارد و انتصاب مدیران همفکر ایشان برای هدایت و اداره بهتر استان از حقوقی است که ایشان دارا هستند.

وی تاکید کرد: انتصابات باید بر اساس شایستگی و در چارچوب صورت پذیرد، ولی اگر مدیری شایسته و درخور خدمتگذاری به مردم نباشد به شدت با وی برخورد خواهیم کرد.



موسوی‌نژاد در همین ارتباط یادآور شد: با استفاده از ابزار قانونی، استیضاح تذکر و سئوال از وزرا فعالیت مدیران استانی را کنترل خواهیم کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی استان از اولویت‌های بنده است و در جلسات کمیسیون انرژی آن را پیگیری کرده و به مسئولان وزارت نفت تذکرات لازم را داده‌ام.

وی ادامه داد: این مسئله از حقوق مهم مردم در عرصه اشتغال است و با تمام توان برای دستیابی به آن تلاش خواهیم کرد.

موسوی‌نژاد با تاکید بر آنکه این مساله خط قرمز بنده است و با جدیت برای دستیابی به آن تلاش می‌کنم، اذعان داشت: باید آمار دقیق نیروهای بومی شاغل در پارس جنوبی ارائه شود و به هیچ وجه نباید این آمارها سوری باشد، البته اجرای این مساله به طور کامل مستلزم گذشت زمان است.



به دنبال چاره اساسی رفع مشکل خرما هستیم/پیگیری برای ایجاد سازمان نخل و خرما

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان دشتستان بیشترین تولید نخیلات را به خود اختصاص داده و باید برای رفع مشکل باغداران این منطقه چاره اساسی بیندیشیم.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: ایجاد صنایع تبدیلی، واحدهای بسته‌بندی، سردخانه‌ها و تاسیساتی که توانایی تبدیل خرما به کالای مصرفی را دارند مورد حمایت قرار دهیم و از این طریق وضعیت بازار خرما را بهبود بخشیم.

وی افزود: در شهرستان دشتستان شرایط برای ایجاد این تاسیسات هموار شده ولی بخش خصوصی که ایجاد این واحدها را باید بر عهده بگیرد در این عرصه حضور نیافته است.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: بازاریابی برای تولیدات خرمای استان یکی از مهم‌ترین راهکارهای رفع این مشکل است و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه اقدامات راهبردی انجام دهد.

وی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید خرما و وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی فروش است و این امر سبب ایجاد فاصله بین تولید و فروش این محصول شده و با رفع این حلقه مفقوده وضعیت بازار خرما بهبود می‌یابد.

موسوی‌نژاد گفت: ایجاد سازمان نخل و خرما در وزارت جهاد کشاورزی یکی از راهکارهای رفع این مشکل است و پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام خواهیم داد.



ایران ۲ نقطه استراتژیک جهان را در اختیار دارد



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در جهان ۱۴ نقطه استراتژیک وجود دارد که دو نقطه استراتژیک در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

موسوی‌نژاد ادامه داد: تنگه هرمز و تنب کوچک و تنب بزرگ از نقاط استراتژیک جهان هستند که در اختیار ایران اسلامی است و باید برای توسعه کشور از آن بهره‌برداری کنیم.

وی تصریح کرد: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص بستن تنگه هرمز بر عهده مقام معظم رهبری است.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه برای حفظ منافع نظام اسلامی هرکاری می‌کنیم، گفت: بستن تنگه هرمز، اعمال محدودیت و دریافت عوارض از راهکارهایی است که برای حفظ منافع اسلامی مورد تاکید مسئولان است.



مخالفان برای تخریب من از هیچ کاری دریغ نکردند/هجمه‌ها گسترده‌تر خواهد شد



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از بدو اعلام حضور بنده در عرصه انتخابات هجمه‌های تخریب گسترده علیه بنده شکل گرفت و این هجمه‌ها هنوز هم ادامه دارد.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: تبلیغات تخریبی، تلاش برای رد صلاحیت بنده در شورای نگهبان، تلاش برای رد اعتبارنامه و ... از اقداماتی است که برای تضعیف بنده انجام دادند ولی بنده بدون توجه به این اقدامات در راستای خدمت‌گذاری به مردم تلاش می‌کنم و بر عهدی که با مردم بسته‌ام، استوار خواهم بود.

وی افزود: آنقدر که مخالفین برای رد اعتبارنامه بنده تلاش کردند نه در کمیسیون تحقیق نه در صحن علنی مجلس و نه در بین نمایندگان نتوانستند کاری از پیش برند و اعتبار نامه بنده با آرای قاطع و تنها با دارا بودن ۱۱ مخالف در صحن علنی مجلس تایید شد.

موسوی‌نژاد گفت: یکی از اعتراضات مخالفین مدرک تحصیلی بنده بود که اصالت آن توسط حوزه علمیه تایید شده است و ایشان با در اختیار داشتن کپی برگه امتحانی که دایره امتحانات حوزه علمیه اصالت آنرا تایید نکرده بود سعی در زیر سوال بردن مدرک تحصیلی و اعتبار بنده داشتند.


کد مطلب: 1764

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/1764/بی-تدبیری-مسئولان-عامل-اصلی-تورم-گرانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir