کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تخلف میلیاردی در توزیع اقلام پروتئینی

خبرگزاری ايسنا , 2 دی 1391 ساعت 21:43

در راستای انجام ۲۲۳هزار و ۸۴۷ مورد بازرسی از سطح مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها، مراکز پخش عمده و خرده اقلام پروتئینی شامل گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ در هشت ماهه سال جاری، تخلف ۴۹۹ میلیارد ریالی واحدهای تولید و توزیع کننده اقلام پروتئینی شناسایی شد.


مجتبی قاسمی، مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اعلام خبر بالا و بیان این‌که آمار تخلف فوق مربوط به واحدهای تولیدی ، عمده فروشی و خرده فروشی اقلام پروتئینی است، اظهار کرد: آمار به دست آمده در زمینه تعداد بازرسی‌های سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور طی این مدت حاکی از انجام ۲۲۳هزار و ۸۴۷ مورد بازرسی از سطح مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها، مراکز پخش عمده و خرده اقلام پروتئینی شامل گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ است.
وی ادامه داد: این بازرسی‌ها نهایتا منجر به تنظیم ۱۴ هزار و ۵۰۲ پرونده تخلف به ارزش کلی ۱۲۷ میلیارد ریال شده است.
مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت با تاکید بر این‌که طی این مدت در بخش گوشت قرمز تیز در مجموع ۱۱۷ هزار و ۴۶۹ مورد بازرسی از سطح کشتارگاهها صورت گرفته‌است، تصریح کرد:از مجموع بازرسی‌های صورت گرفته ۱۵ هزار و ۴۰۲ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۹۸ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
قاسمی گفت: از مجموع ۱۷۶ هزارو ۲۱۷ مورد بازرسی انجام شده از سطح مرغداریها در مجموع ۱۹ هزار و ۱۳۵ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد ریال تشکیل و جهت بررسی و رسیدگی به مراجع ذی صلاح ارسال شده است.
مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت در پایان با تاکید بر این‌که این بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به خرید گسترده فرآورده‌های دامی از قبیل گوشت سفید و قرمز توسط عموم مردم، کماکان طرح ویژه تشدید نظارت بر مراکز عرضه و توزیع مرتبط با فرآورده های پروتئینی ، کشتارگاهها و مرغداریها در دستور کار بازرسان سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت سراسر کشور قرار دارد.


کد مطلب: 17396

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/17396/تخلف-میلیاردی-توزیع-اقلام-پروتئینی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir