; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - معترضان خشمگین تأسیسات هسته ای آمریکا را به تعطیلی کشاندند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معترضان خشمگین تأسیسات هسته ای آمریکا را به تعطیلی کشاندند

خبرگزاری فارس , 14 مرداد 1391 ساعت 7:50

بر اساس این گزارش، تعطیلی این تأسیسات هسته ای روز چهارشنبه پس از ورود معترضان به داخل محوطه و نزدیک شدن آنها به ساختمان محل نگهداری اورانیوم غنی شده با درصد بسیار بالا صورت گرفته و تا هفته آینده همچنان ادامه خواهد داشت.


به نقل از شبکه "ان بی سی"، مقامات دولت آمریکا اعلام کردند: تنها تأسیسات دولتی آمریکا در ایالت تنسی که برای نگهداری، فرآوری و ذخیره اورانیوم غنی شده در سطح تولید تسلیحات هسته ای مورد استفاده قرار می گرفته پس از عبور معترضان خشمگین از حصارهای امنیتی تعطیل شد.

بنا بر این گزارش، شرکت "دابلیو اس آی اوک ریج" (WSI Oak Ridge) که متعلق به شرکت بین المللی امنیتی جنجال برانگیز "جی فور اس" است مسئولیت تأمین امنیت این تأسیسات را برعهده داشته است.

شرکت "جی فور اس" همان شرکتی است که در خصوص تأمین امنیت بازی های المپیک در لندن نیز بسیار حاشیه ساز بود.

بنا بر گزارش های منتشر شده، انگلیس با این شرکت قراردادی را به امضا رسانده بود تا برای تأمین امنیت بازی های المپیک که چند روز پیش در لندن آغاز شده است، تعداد معینی نیروی امنیتی به این کشور اعزام کند، اما این شرکت درست چند روز مانده به اجرای قرارداد زیر آن می زند و اعلام می کند که توان لازم برای اعزام این تعداد نیرو به انگلیس را ندارد و به دنبال این اتفاق دولت انگلیس نیز برای تأمین امنیت شهر لندن در زمان برگزاری بازی های المپیک به نیروهای پلیس و نظامیان این کشور روی می آورد.

بر اساس این گزارش، تعطیلی این تأسیسات هسته ای روز چهارشنبه پس از ورود معترضان به داخل محوطه و نزدیک شدن آنها به ساختمان محل نگهداری اورانیوم غنی شده با درصد بسیار بالا صورت گرفته و تا هفته آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

بنا به اعلام مقامات دولتی آمریکا، معترضان مخالف با سیاست های هسته ای واشنگتن، پس از عبور از حصارهای امنیتی این مجموعه و نزدیک شدن به ساختمان محل نگهداری اورانیوم با درصد غنای بالا شعارهایی را روی دیوار این ساختمان نوشتند.

بر اساس این گزارش، ۳ نفر از معترضانی که به این مجموعه وارد شده بودند، توسط نیروهای پلیس دستگیر شده و در حال حاضر با اتهاماتی چون آشوبگری و تخطی از قانون تحت بازداشت هستند.

قرار است امروز بعدازظهر به وقت آمریک دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات این افراد برگزار شود.

تاریخ برگزاری دادگاه اصلی ۹ اکتبر اعلام شده است.


کد مطلب: 1739

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/1739/معترضان-خشمگین-تأسیسات-هسته-آمریکا-تعطیلی-کشاندند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir