کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

5 نکته مهم در نگهداری داکت اسپلیت

23 مرداد 1401 ساعت 11:00

نگهداری از سیستم های داکت اسپلیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که تاثیر مستقیمی در طول عمر دستگاه دارد. 5 نکته مهم در نگهداری داکت اسپلیت ...


نکات ضروری در نگهداری داکت اسپلیت که باید بدانید
نوع نگهداری از لوازم برقی و مصرفی رابطه مستقیمی با طول عمر دستگاه دارد. هرچه شما نکات مهم در افزایش طول عمر دستگاه را بیشتر رعایت کنید هزینه های تعمیر و نگهداری از دستگاه به شدت کاهش و طول عمر دستگاه افزایش می یابد. سرویس داکت اسپلیت در کنار نکات مهم نگهداری از آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است که ما در اینجا به 5 نکته اصلی و اساسی در نکهداری داکت اسپلیت اشاره می کنیم:
1.سرویس دوره ای داکت اسپلیت
سرویس مرتب و دوره ای داکت اسپلیت تاثیر بسزایی در افزایش طول عمر دستگاه دارد. بهترین زمان برای سرویس دوره ای داکت اسپلیت اوایل بهار و در زمان راه اندازی سیستم سرمایشی و اوایل پاییز و در زمان راه اندازی سیستم گرمایشی است. کارشناس فنی داکت اسپلیت با مراجعه به محل و بررسی دستگاه سرویس دوره ای داکت اسپلیت را انجام می دهد.

سرویس دوره ای داکت اسپلیت شامل چه مواردی می شود؟
شاید این سوال برایتان مطرح شود که سرویس دوره ای داکت اسپلیت شامل چه مواردی می شود و چک لیست لازم برای انجام سرویس دوره ای داکت اسپلیت چه مواردی است که کارشناس مربوطه آن را انجام می دهد. انجام سرویس دوره ای داکت اسپلیت توسط هر کارشناس و شرکت متفاوت است. اما یک کارشناس فنی حرفه ای در زمان سرویس دوره ای داکت اسپلیت موارد زیر را بررسی می کند: 2.استفاده از سایبان برای کندانسور
باتوجه به اینکه کندانسورها در پشت بام قرار می گیرند با استفاده از سایه بان تا حدود زیادی بدنه کندانسور را از صدمات مرتبط با تابش نور خورشید و بارندگی در امان نگاه دارید. علاوه بر این استفاده از سایه بان موجب کاهش مصرف انرژی در کندانسورها نیز می شود.
3.استفاده صحیح از داکت اسپلیت
از خاموش و روشن کردن های مکرر دستگاه داکت اسپلیت جلوگیری کنید. این امر در دراز مدت موجب ایجاد صدماتی به موتور دستگاه می شود که ممکن است هزینه های تعمیر زیادی برای شما به بار آورد. دمای مطلوب برای منازل مسکونی 25-21 درجه سانتیگراد است که می توانید سیستم خود را در این دما تنظیم کنید.
در زمان روشن بودن دستگاه از بسته بودن پنجره ها و درب اطمینان حاصل کنید تا موجب افزایش مصرف انرژی نشود.

4.استفاده صحیح از ترموستات
 اغلب ترموستات های داکت اسپلیت سیستم ظریفی دارند که با فشار دادن های مداوم و ضربه زدن موجب آسیب این سیستم می شوید. ترموستات داکت اسپلیت پل ارتباطی کاربر و دستگاه است به همین دلیل در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.
اکثر ترموستات ها مجهز به سنسور تنظیم دما هستندپس دقت داشته باشید که در زمان نصب دستگاه در مجاورت با منبع گرمایشی نباشند تا بتوانند دمای صحیح محیط را شناسایی کنند.
5.به علائم و نشانه های دستگاه حساس باشید
زمانی که دستگاه دچار مشکلات فنی باشد اغلب با نشان دادن ارور در ترموستات یا عدم کارکرد مناسب علائم را بروز می دهد. به تمام این موارد حساس باشید و از یک کارشناس فنی متخصص بخواهید تا آن را بررسی کند. مراجعه به موقع به کارشناس فنی هزینه های تعمیر دستگاه داکت اسپلیت شما را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.
بسیار رایج است که تعمیری که با یک تعویض ساده و کم هزینه امکانپذیر بوده به واسطه عدم توجه مصرف کننده به علائم و کارکرد دستگاه، هزینه های تعمیر سنگینی را به بار آورده است.
در صورتی که سرویس دوره ای دستگاه داکت اسپلیت خود را به صورت منظم و به موقع صورت دهید تا حدود زیادی از مشکلات آتی پیشگیری می کنید.
 
ما در اینجا تلاش کردیم تا نکات مهم در نگهداری دستگاه داکت اسپلیت را عنوان کنیم تا به زبانی ساده با امکاناتی که موجب کاهش هزینه های جاری شما می شود آشنا شوید. در میان تمام نکات مراجعه به یک مرکز معتبر برای سرویس و تعمیر داکت اسپلیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عیب یابی صحیح از مهم ترین مراحل تعمیر به شمار می رود که می تواند تا حدود زیادی از هزینه های آتی پیشگیری کند. 


کد مطلب: 171580

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/171580/5-نکته-مهم-نگهداری-داکت-اسپلیت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir