کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صبحانه‌ای که میزان کلسترول بد را کاهش می‌دهد

1 مرداد 1401 ساعت 23:00

 یک کارشناس سلامت در انگلیس می‌گوید که خوردن جو، موز و آجیل همراه با شیر سویا در صبحانه یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش کلسترول مضر است که منجر به بیماری‌های کشنده می‌شود.


باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:
جاستین باتلر، مدیر تحقیقات سلامت در Viva Health در لندن، گفت: کلسترول بالا به معنای تجمع یک ماده چرب است که می‌تواند رگ‌های خونی را مسدود کند و منجر به مشکلات جدی سلامتی از جمله حمله قلبی و سکته شود.
باتلر اضافه کرد: خوردن یک وعده کوچک ۵۰ گرمی جو دوسر تقریباً پنج گرم فیبر دارد و می‌توانید با افزودن میوه‌های خشک، آجیل، موز یا انواع توت‌ها و شیر سویا آن را تقویت کنید.
او اشاره کرد که "فیبر موجود در جو و سایر غذا‌ها منجر به کاهش لیپوپروتئین معروف به کلسترول بد می‌شود، زیرا می‌تواند نوعی ژل در روده تشکیل دهد که روند هضم را کند می‌کند. "
این محقق انگلیسی افزود: فیبر همچنین می‌تواند کلسترول را به دام بیاندازد و از جذب مجدد آن به جریان خون توسط بدن جلوگیری کند.
به گفته این متخصص بریتانیایی، مطالعات نشان داده است که "مصرف منظم فیبر با کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی کلسترول کل و کلسترول LDL مرتبط است. "
باتلر تصریح کرد: "غذا‌های سبوس دار مانند برنج قهوه ای، نان سبوس دار و ماکارونی گندم عمدتا به دلیل فیبر موجود در خود می‌توانند به کاهش کلسترول کمک کنند. "
او اضافه کرد: متوسط ​​مقدار فیبری که بزرگسالان در انگلیس می‌خورند ۱۹ گرم در روز است که بسیار کمتر از ۳۰ گرم توصیه شده است.
این متخصص تاکید کرد: جایگزینی نان سفید تصفیه شده، برنج و ماکارونی با انواع سالم غلات کامل ضروری است.
باتلر خاطرنشان کرد: حبوباتی مانند نخود، لوبیا و عدس به ویژه سرشار از فیبر هستند و مدتی طول می‌کشد تا توسط بدن هضم شوند، به این معنی که می‌توانید برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و این به کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند کمک می‌کند. "
جاستین باتلر می‌گوید: «غذا‌های دیگری از جمله لوبیا، نخود، عدس قرمز، قهوه‌ای و سبز نیز وجود دارند که برای بدن ضروری هستند.
وی افزود: میوه‌ها و سبزیجات دارای چربی اشباع کمی هستند و فیبر ارزشمندی برای کاهش کلسترول دارند.


کد مطلب: 169508

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/169508/صبحانه-ای-میزان-کلسترول-بد-کاهش-می-دهد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir