کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره کتاب میدل مارچ:

داستان یک شهر 2جلدی اثر جورج الیوت

28 خرداد 1401 ساعت 10:01

کتاب میدل مارچ: داستان یک شهر اثر جورج الیوت رمانی زیبا و خواندنی است که در شکل‌گیری جریان ادبی واقع‌گرا در قرن بیستم نقش مهمی داشته است. نویسنده رمان را با کنایه‌ها، دیدگاه‌های دقیق و روانشناسی روایت کرده است



Middlemarch
کتاب میدل مارچ: داستان یک شهر  اثر جورج الیوت رمانی زیبا و خواندنی است که در شکل‌گیری جریان ادبی واقع‌گرا در قرن بیستم نقش مهمی داشته است. نویسنده رمان را با کنایه‌ها، دیدگاه‌های دقیق و روانشناسی روایت کرده است.
رمان «میدل مارچ» نوشته جورج الیوت نخستین بار سال 1871 منتشر شد. گاردین کتاب را جزو لیست برترین رمان‌های انگلیس دسته‌بندی کرده است.
 
سایت گودریدز درباره کتاب نوشته است:
Vast and crowded, rich in irony and suspense.
گسترده و پرمایه، غنی از کنایه و تعلیق.
 دوروتیا بروک شخصیت اصلی داستان است که روشنفکر و آرمانگراست. دوروتیا از بسیاری جهات شخص نویسنده را یادآور می‌شود. دوروتیا با کسی ازدواج می‌کند که فکر می‌کند نیمه‌ی دیگر اوست. در داستانی دیگر که موازی این داستان بیان می‌شود، دکتری جوان و آرمانگرا به نام ترتیوس لیدگیت وجود دارد. او عاشق و دلباخته‌ی دختری زیبا اما متکبر و سطحی به نام روزاموند وینسی می‌شود و با او ازدواج می‌کند.  دکتر جوان با ازدواجش در واقع خود را به نابودی می‌کشاند. در این داستان هر کدام از شخصیت‌ها معرف و نماینده طبقه‌ای از جامعه هستند. جامعه‌ای که در آن همه گونه قشری زیست می‌کند. از کارگر و مغازه‌دار تا طبقه‌ی متوسط در حال رشد و ثروتمندان.
شخصیت‌های رمان که هر کدام برخاسته از یک قشر جامعه هستند در کنار هم داستان شگفت‌انگیزی را به تصویر می‌کشند. داستان در دهه‌ی 1830 در انگلیس می‌گذرد و نویسنده تصویرهایی دقیق و با جزئیات از زندگی در انگلیس را به تصویر می‌کشد.
جورج الیوت که نام واقعی‌اش ماری آن ایوانس بود در سال 1819 در انگلستان به دنیا آمد. او نویسنده‌ی  دوران ویکتوریا بود که توانست آنالیز روانشناسی را در شخصیت‌های رمانش با شیوه‌ی مدرن بگنجاند. او نام مستعار مردانه را برگزید تا بدینوسیله آثارش مورد توجه قرار گیرند. بهتر است بدانید: جورج الیوت از برجسته‌ترین نویسندگان عصر ویکتوریا محسوب می‌شود و داستان‌هایش به سبب سبک رئالیسم و روان‌شناسی شهرت بسیاری دارند. میدل مارچ از مشهورترین آثار جورج الیوت است. او نویسنده‌ای بود که در آثارش  به بیان معضلات اجتماعی و انتقادهای سیاسی می‌پرداخت. الیوت در مدت زندگی‌اش که 61 سال بود توانست هفت رمان و 11 کتاب شعر منتشر کند.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«هنوز یک سال نمی‌شد که آمده بودند در تیپتن گرِینج زندگی می‌کردند، با همان عمو که دیگر شصت سالش بود و خلق ‌و خوی ملایم داشت و عقاید متنوع و آراء ناپایدار. در سال‌هایی که جوان‌تر بود زیاد سفر کرده بود، و در این نقطه از مملکت می‌گفتند ذهنش هوایی شده ملک آقای بروک را به ارث می‌برد که گویا سالی سه هزار پوند عایدی داشت. این عایدی که از اجاره حاصل می‌شد به نظر خانواده‌های شهرستانی ثروتی به حساب می‌آمد، چون هنوز داشتند درباره رفتار آقای پیل در قضیه کاتولیک‌ها بحث می‌کردند، بی اطلاع از معادن طلا که بعدا کشف می‌شد و غافل از حکومت خوش آب ورنگ توانگران که با عظمت کامل ضروریات زندگی اشرافی را ارتقا می‌داد.»
کتاب «میدل مارچ: داستان یک شهر (2 جلدی)» مانند دیگر رمانهای مشهور چندین مرتبه به فارسی برگردانده شده است. میدل مارچ توسط رضا رضایی به فارسی ترجمه شده است. ترجمه رضایی را نشر نی راهی بازار کتاب ایران کرده است. مینا سرابی از دنیای نو، لیدا طرزی از نشر نیستان دیگر مترجمان فارسی کتاب هستند. شما عزیزان اگر مایل به مطالعه ی کتاب «میدل مارچ: داستان یک شهر» هستید؛ به سایت bennubook مراجعه فرمایید.
 


کد مطلب: 165980

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/165980/داستان-یک-شهر-2جلدی-اثر-جورج-الیوت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir