معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اپراتورها در تعیین قیمت بستههای اینترنتی موظف هستند کف و سقف مصوبات را رعایت کنند و در زمان حذف و اضافه کردن بستهها، موافقت ما را نیز دریافت کنند، گفت: هم اکنون اپراتورها برخی بستههای ارزانقیمت خود را که زیر قیمت کف ارائه میکردند، حذف کردهاند که قانوناً از همان ابتدا هم نباید این بستهها عرضه میشد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اپراتورها در تعیین قیمت بستههای اینترنتی موظف هستند کف و سقف مصوبات را رعایت کنند و در زمان حذف و اضافه کردن بستهها، موافقت ما را نیز دریافت کنند، گفت: هم اکنون اپراتورها برخی بستههای ارزانقیمت خود را که زیر قیمت کف ارائه میکردند، حذف کردهاند که قانوناً از همان ابتدا هم نباید این بستهها عرضه میشد.
به گزارش ایسنا، یکی از مواردی که در روزهای گذشته باعث تعجب و اعتراض کاربران اینترنتی شده، تغییر در بستههای ارائهشده از سوی اپراتورها و ارائهدهندگان خدمات اینترنتی است. موضوع افزایش قیمت اگر چه از سوی شرکت پر مخاطبی مانند مخابرات تکذیب شده، اما به دنبال اعتراض کاربران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که پیرو افزایش تعرفه در بخشی از بستههای اینترنت تعدادی از اپراتورهای ارتباطی، افزایش قیمت اینترنت را بررسی کرده تا چنانچه خارج از چارچوب قانونی باشد، آن را اصلاح و خاطیان را جریمه کند.
در این راستا صادق عباسی شاهکوه -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در گفتوگو با صداوسیما، درباره جزئیات افزایش قیمت برخی بستههای اینترنتی گفت: کمیسیون تنظیم مقررات به عنوان مرجع تصویب تعرفه، هیچ مصوبه جدیدی تاکنون نداشته و آخرین مصوبه در خصوص تعرفه اینترنت درباره تلفن همراه مربوط به سال ۱۳۹۵ و در خصوص ثابت مربوط به سال ۱۳۹۰ است و ما هیچ تغییر مصوبهای از آن زمان تاکنون نداشتهایم.
وی گفت: ما در مصوبات تعرفهای داشتیم که اصولش این است که سقف و کف آن رعایت شود یعنی اپراتورها حق ندارند بالاتر از سقف و پایینتر از کف بفروشند، بنابراین در میان کف و سقف مجازند خدماتشان را ارائه دهند، اما در زمان حذف و یا اضافه کردن بستههای جدید حتماً باید موافقت ما را نیز جلب کنند و ما فقط بررسی میکنیم که این تغییرات در چارچوب مصوبات است یا خیر و باید به گونهای عمل کنند که بازار رقابت را به هم نزنند.
در چند ماه پایانی سال گذشته ما با مشکلات کیفیت مواجه بودیم
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در چند ماه پایانی سال گذشته ما با مشکلات کیفیت مواجه بودیم و آنچه از اپراتورها میخواهیم توسعه و پوشش شبکه برای مردم با کیفیت مناسب و ارتقاء فناوری است و ما دوست داریم بدون افزایش تعرفه این اتفاق بیفتد، اما گاهی اوقات مسئولان اپراتورها توجیهاتی برای ما میآورند که میبینیم اگر افزایش درآمد نداشته باشند خواستههای ما را نیز نمیتوانند در اینده محقق کنند و ما در این شرایط بهصورت حداقلی با درخواستهای آنها موافقت کردهایم.