کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلیل تاخیر دولت در ارائه بودجه

سايت خبری فرارو , 20 آذر 1391 ساعت 12:19

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۱۶ درصدی بودجه عمرانی کشور در ۸ ماهه سال ۹۱ به میزان ۷ هزار میلیارد تومان خبر داد.


موسی الرضا ثروتی در گفتگو با مهر، با اشاره به گزارش دولت به کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی از عملکرد مالی ۹ ماهه سال ۹۱ اظهارداشت: طبق گزارش معاونان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در ۸ ماهه امسال، ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمدها محقق شده که به همین میزان هم هزینه شده است.
وی ادامه داد: از این میزان ۷ هزار میلیارد تومان یعنی ۱۶ درصد بودجه عمرانی در ۸ ماه سال ۹۱ بوده است. این درحالی است که بودجه عمرانی مصوب برای امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان است.
ثروتی گفت: از اعتبارات مربوط به هدفمندی یارانه ها نیز از ده هزار میلیارد تومانی که از یارانه آرد و برق برای پرداخت نقدی یارانه ها مصوب شده بود، تا کنون ۹ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: طبق گزارش ارائه شده به کمیسیون، حدود ۸۰ درصد مالیات های پیش بینی شده در ۸ماه سال ۹۱، محقق شده است و دولت معتقد است در ماههای پایانی درآمد حاصل از مالیات افزایش خواهد داشت.
نماینده بجنورد در خصوص ارائه بودجه ۹۲ به مجلس نیز گفت: دولت هنوز مشغول بررسی لایحه بودجه است و درخصوص قیمت ارز و میزان صادرات و درآمد حاصل از آن پیش بینی قطعی نکرده است.


کد مطلب: 16140

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/16140/دلیل-تاخیر-دولت-ارائه-بودجه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir