کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«سینما پیشرفت»؛گفتمان محوری سینماانقلاب

16 بهمن 1400 ساعت 18:13

مظاهری با بیان اینکه نشست‌های هم‌اندیشی هر سال گفتمانی غالب را براساس نیاز روز انقلاب در عرصه سینما انتخاب می‌کند، گفت: «سینما پیشرفت»؛ گفتمان محوری سینما انقلاب است.


مظاهری با بیان اینکه نشست‌های هم‌اندیشی هر سال گفتمانی غالب را براساس نیاز روز انقلاب در عرصه سینما انتخاب می‌کند، گفت: «سینما پیشرفت»؛ گفتمان محوری سینما انقلاب است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سعید مظاهری» دبیر جایزه سینمایی ققنوس امروز در نشست هم‌اندیشی سینمای انقلاب و جایزه ققنوس، اظهار داشت: سلسله نشست‌های هم‌اندیشی سینما انقلاب هر سال گفتمانی غالب را براساس نیاز روز انقلاب در عرصه سینما انتخاب می‌کند.
وی افزود: اساتید، چهره‌های رسانه‌ای و هنرمندان در یازدهمین دوره این جایزه پیرامون این گفتمان بحث و تبادل نظر کردند و امسال هم حول محور گفتمان «سینما پیشرفت» جایزه سینمایی ققنوس برگزار می‌شود.
دبیر جایزه سینمایی ققنوس ادامه داد: این جایزه سینمایی با توجه به شرایط کرونایی کشور در گذشته به صورت محدود و برخط و در بستر خبرنامه سینما انقلاب آنلاین برگزار شد و امسال هم به همین منوال برپا می‌شود.
مظاهری با بیان اینکه اساتید علوم انسانی محتوای کلی آثار این جایزه را بررسی می‌کنند، گفت: محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و ... در جلسات هم‌اندیشی ما مشارکت داشتند و حضور تهیه کنندگان و نویسندگان در این محافل از بازیگران مهم است و بیشتر به تولیدکننده آثار توجه می‌کنیم.
وی ادامه داد: اکران ویژه چهلمین جشنواره فیلم فجر در قالب برنامه‌های سینماانقلاب از ۱۴ تا ۲۲ بهمن در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود و تا روز دوشنبه ۱۸ بهمن روزی دو اکران و بعد از آن روزی سه فیلم را اکران خواهیم کرد.
مظاهری با بیان اینکه علاوه بر محافل علمی «رویداد ایده» هم جز برنامه ماست، گفت: باید پیرامون موضوعات خانواده، مسائل اجتماعی و عدالت اجتماعی تولید محتوا انجام شود. امسال با حدود دوازده شبکه رسانه‌ای کشور ازجمله عمار و نبا همکاری کردیم. مهلت ثبت‌نام در این محفل علمی تا ۱۷ بهمن است. پس از انتخاب ۱۰۰ ایده برتر، برگزیدگان باید تا اردیبهشت ایده خود را تکمیل کرده و پرورش دهند.


کد مطلب: 160908

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/160908/سینما-پیشرفت-گفتمان-محوری-سینماانقلاب

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir