کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازگشت محدودیت کرونایی در پاریس

10 دی 1400 ساعت 14:30

 به دنبال شیوع گسترده سویه اومیکرون در پاریس پایتخت فرانسه، از روز جمعه برخی محدودیت ها تشدید و استفاده از ماسک در محیط های بیرون از خانه اجباری شده است.


 به دنبال شیوع گسترده سویه اومیکرون در پاریس پایتخت فرانسه، از روز جمعه برخی محدودیت ها تشدید و استفاده از ماسک در محیط های بیرون از خانه اجباری شده است.
به گزارش ایرنا از فرانس ۲۴، مقامات فرانسوی اعلام کردند که استفاده از ماسک در خارج از منزل از روز جمعه در پاریس اجباری خواهد بود، زیرا این کشور در تلاش است تا با افزایش سویه اومیکرون مقابله کند.
مرکز پلیس پاریس در بیانیه ای اعلام کرد: این دستور از روز جمعه برای همه افراد بالای ۱۱ سال به جز کسانی که داخل وسایل نقلیه، استفاده کنندگان از دوچرخه و وسایل حمل و نقل دو چرخ مانند اسکوتر و کسانی که ورزش می کنند، اعمال می شود.
پاریس پیش از این نیز در آگوست (شهریور) ۲۰۲۰ استفاده از ماسک در فضای باز را اجباری کرده بود.
فرانسه با ثبت رکورد ۲۰۸ هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، پیشتاز اروپا در زمینه گسترش اومیکرون بوده است.
اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه به نمایندگان مجلس گفت: من دیگر سویه اومیکرون را موج نمی‌نامم، آن را موج جزر و مدی می دانم.
وران گفت که با نرخ کنونی، در هر ثانیه دو نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا می شوند و خاطرنشان کرد که وضعیت در بیمارستان‌ها نگران‌کننده است.
الیزابت بورن وزیر کار فرانسه نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که کار در خانه اکنون اجباری است و شرکت‌هایی که از این قانون پیروی نمی‌کنند، تا ۱۰۰۰ یورو برای هر کارمند جریمه می‌شوند.


کد مطلب: 159386

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/159386/بازگشت-محدودیت-کرونایی-پاریس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir