کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهار نظر علی مطهری درباره جدایی شهرری؛

نظرخواهی از مردم رفراندم و در شرایط کنونی صلاح نیست

ایلنا , 12 مرداد 1391 ساعت 13:11

نماينده مردم تهران، ري، اسلامشهر و شميرانان با بيان اينكه این جدایی به دستور رئیس جمهور در حال انجام است، گفت:‌ نظرخواهی از مردم ري درباره جدايي از تهران درواقع رفراندوم است و در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست.


 ایلنا نوشت:
علی مطهری درباره نتیجه برگزاری جلسه مشترک مجمع نمایندگان تهران با استاندار و مدیران شهری، اظهار کرد: ‌ این جلسه با حضور استاندار، رئیس شورای شهر و معاونان شهرداری تهران برگزار شد و هر یک از دو طرف استدلال‌های خود را نسبت به جدایی یا عدم جدایی ری از تهران بیان کردند.

این نماینده مردم در مجلس تصیریح کرد: ‌ مخالفان جدایی مساله پیوستگی شهرری با تهران و مدیریت شهری و موافقان جدایی مساله اجرای قانون را مطرح کردند و هر دو مدعی بودند که طبق نظر آن‌ها شهرری آباد‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جلسه نتیجه مشخصی نداشت، ادامه داد: ‌ قرار شد برای بررسی بیشتر کمیته مشترکی با حضور نمایندگان استانداری، شورای شهر، شهرداری و مجمع نمایندگان تشکیل شود تا به زوایای این جدایی پرداخته شود و به نتیجه مشترکی در این باره دست یابیم.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات با بیان اینکه اکنون این جدایی به دستور رئیس جمهور در حال انجام است، در پاسخ به اینکه آیا از مسئولان دولتی خواسته شد که تا زمان ارائه گزارش کمیته مشترک اقدامات جداسازی منتفی شود، گفت: ‌ قرار است کمیته گزارش خود را در اسرع وقت ارئه کند تا اگر نیاز به قانون باشد مجلس اقدام کند.

مطهری درباره برگزاری نظرسنجی از مردم ری درباره این جدایی نیز تصریح کرد: نظرخواهی درواقع رفراندوم است و برگزاری آن زمانبر و به صلاح نیست چراکه ممکن است مردم سایر شهر‌ها نیز چنین درخواستی داشته باشند و این در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست.

وی با بیان اینکه هنوز زوایای این جدایی برای شخص من روشن نیست، افزود: هر کدام از مسئولان موافق و مخالف این جدایی برای خود دلایل منطقی دارند و طرفین به فکر مصلحت مردم شهرری و عمران و آبادی این شهر هستند به نظر می‌رسد که مسائل سیاسی در میان نیست.

مطهری گفت: قرار است مجمع نمایندگان تهران جلسه‌ای مشترک با شخص شهردار تهران داشته باشد تا نظرات وی نیز شنیده شود.


کد مطلب: 1592

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/1592/نظرخواهی-مردم-رفراندم-شرایط-کنونی-صلاح-نیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir