کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

البرز آلوده تر از تهران

خبرگزاری مهر , 12 آذر 1391 ساعت 19:52

با رسیدن میانگین شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون به عدد ۱۶۳، وضعیت هوای کلانشهر کرج از مرز هشدار گذشت


از دقایق اولیه صبح امروز و با تشدید آلودگی هوا در برخی نقاط کشور، کیفیت هوا در استان البرز به ویژه کلانشهر کرج نیز افت کرد؛ به طوری که با استناد به گزارش مرکز کنترل و پایش محیط زیست استان، میانگین شاخص ذرات معلق (PSI) کمتر از ۲.۵ میکرون این شهر در مقایسه با میزان آلودگی هوای تهران در همین روز ۸ عدد بیشتر گزارش شده است.
مدیرکل محیط زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر، در این ارتباط گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر کرج تا ساعت ۸ صبح امروز غلظت آلاینده ها نسبت به روز گذشته در کلانشهر کرج افزایش یافته به طوری که میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون فراتر از حد مجاز بوده است.
حسن پسندیده افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا طی روز گذشته در این شهرستان ۱۵۳ (PSI) گزارش شده در حالیکه این میزان طی روز جاری به ۱۶۳ (PSI) رسیده که در این شرایط کیفیت هوا در شرایط ناسالم معادل هشدار قرار دارد.
وی یادآور شد: شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در صورتی که بیش از عدد ۱۵۰ شود به این معنی است که کیفیت هوا در شرایط ناسالم معادل هشدار برای گروههای حساس قرار دارد.
وی با اشاره به وضعیت هوای و احتمال تشدید بیماریهای قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی به افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و ریوی و کودکان و سالمندان توصیه کرد از فعالیتهای طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیتهای سنگین و طولانی خارج از منزل را کاهش دهند.
کارگروه کاهش آلودگی هوای البرز دو روز زودتر تشکیل جلسه می دهد
مدیرکل محیط زیست استان البرز همچنین از نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان طی روز آتی خبر داد و گفت: اعضای این کارگروه فردا صبح با حضور در دفتر معاونت عمرانی استانداری البرز تشکیل جلسه می دهند.
وی افزود: در این جلسه اداره کل هواشناسی استان پیش بینی هایی در خصوص پایداری یا ناپایداری وضع موجود ارائه خواهد داد و بر این اساس تمهیدات لازم اندیشیده می شود.
کارگروه کاهش آلودگی هوای استان البرز به ریاست معاون عمرانی استاندار، دبیری مدیرکل محیط زیست و عضویت مدیران کل جهاد کشاورزی، مدیریت بحران، هواشناسی، صنعت، معدن و تجارت، پلیس راهور استان و شهرداری و فرمانداری کرج تشکیل جلسه می دهد.
پیش از این قرار بود نشست این کارگروه روز چهارشنبه هفته جاری برگزار شود که به علت تشدید آلودگی هوا، کارگروه دو روز زودتر و در روز دوشنبه ۱۳ آذر تشکیل جلسه می دهد.


کد مطلب: 15394

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/15394/البرز-آلوده-تر-تهران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir