کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هرگز غنی‌سازی را لغو نمی کنیم

خبرگزاری مهر , 11 آذر 1391 ساعت 9:49

نماینده دائم ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که ایران هرگز غنی سازی اورانیوم خود را کنار نخواهد گذاشت.


به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر سلطانیه در این باره به پرس تی وی گفت: ایران به هیچ وجه غنی سازی خود را به حال تعلیق در نخواهد آورد. این حق مسلم و انکار ناپذیر ماست زیرا که همه چیز در ایران ۲۴ ساعته تحت نظارت دور بین ها و آژانس بین الملی انرژی اتمی است.
سلطانیه در مصاحبه شب گذشت خود با این شبکه با اشاره به صلح آمیز بودن ماهیت انرژی هسته ای ایران افزود: فعالیت ها در فردو و دیگر تاسیسات هسته ای برای مقاصد صلح آمیز است. برای نمونه غنی سازی بیست درصد برای استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران است و آنها [غربی ها] باید این را در نظر داشته باشند.
سلطانیه همچنین نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داده و گفت: هیچکس جرات حمله به ایران را ندارد اما اگر اقدامی صورت بگیرد من مطمئن هستم که پاسخی تند خواهیم داشت.
علی اصغر سلطانیه در ادامه خاطر نشان کرد: حمله علیه ایران و هدف قرار دادن سانتریفیوژهایی که برای غنی سازی مورد استفاده قرار می گیرند هیچ تاثیری در فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران نخواهد داشت زیرا که جمهوری اسلامی "استاد فناوری غنی سازی است" و ... می تواند تمامی اجزا را در داخل تولید کند و در صورت حمله، به سرعت قادر به جایگزین کردن سانتریفیوژهای آسیب دیده خواهد بود.
این دیپلمات ایرانی تصریح کرد: حمله به ایران پیامدهایی خواهد داشت و خروج ایران از ان پی تی. می تواند یکی از این پیامدها باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد ترس من آن است که مجلس ایران برای کاهش همکاری ایران با آژانس و یا تعلیق بازرسی ها از تاسیسات هسته ای، دولت را تحت فشار قرار داده و خواستار خروج از ان پی تی. شود.


کد مطلب: 15243

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/15243/هرگز-غنی-سازی-لغو-نمی-کنیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir