کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیر کرونا بر اقتصاد آمریکا

4 خرداد 1400 ساعت 18:45

هفته نامه «مانی ویک » انگلیس نوشت: پژوهش های صورت گرفته نشان می‌دهد میان نرخ تورم در آمریکا و گسترش ویروس کرونا در آسیا، ارتباطی مستقیم وجود دارد.


 هفته نامه «مانی ویک » انگلیس نوشت: پژوهش های صورت گرفته نشان می‌دهد میان نرخ تورم در آمریکا و گسترش ویروس کرونا در آسیا، ارتباطی مستقیم وجود دارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این هفته نامه افزود: در هفته های گذشته نرخ تورم در آمریکا افزایش یافته و اکنون گسترش ویروس کرونا در آسیا نیز به این مساله دامن زده است.
برای مثال قیمت مصرف کنندگان در ماه آوریل در مقایسه با سال گذشته تا ۴.۲ درصد افزایش داشته و این بزرگترین افزایش از سپتامبر ۲۰۰۸ به شمار می آید. 
تورم درونی قیمت مصرف کننده که شامل مواد غذایی و انرژی می شود افزایش ۳ درصدی ( و ماه به ماه با افزایش ۰.۹ درصدی ) داشته است. چنین افزایش تورم ماهانه ای بزرگترین رقم از سال ۱۹۸۱ بوده است. 
بر پایه این گزارش کشورهای آسیایی به نسبت سال گذشته آمار بیشتری از موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده اند و شرایط در این کشورها بدتر شده است. افزایش آمار در کشورهای آسیایی منجر به تعطیل کردن زیرساخت ها می شود و این موضوع بر زنجیره عرضه بازار تاثیر می گذارد. 
 « ریچارد مارتین » مدیر اجرایی « آی.ام.ای » می گوید: افزایش بیماری کرونا در کشورهایی مانند ویتنام، کره و ژاپن منجر به بالاتر رفتن قیمت ها در آمریکا می شود. با افزایش موارد ابتلا در جنوب شرقی آسیا زنجیره عرضه جهانی تشدید می شود.
مارتین در ادامه به میانگین افزایش تورم در آسیا  از ۱۰ تا ۱۲ درصد اشاره می کند. 
ثبت بالاترین رکورد افزایش قیمت مس، چوب و الوار و آهن و طلا که به دلیل افزایش تقاضای جهانی اتفاق افتاده است به افزایش تورم در قیمت کالاها منجر می شود که مستقیم بر قیمت های مصرف کنندگان در آمریکا  با سرعتی بیشتر از مصرف کنندگان در چین تاثیر می گذارد. 
روند کند واکسیناسیون در کشورهای آسیایی یکی از عوامل ماندن در چنین شرایط اقتصادی است.
اگر کشورها تلاش کنند تا اکثریت جمعیت خود را واکسینه کنند، کانون های تولیدی که در برابر همه گیری کرونا آسیب پذیر بودند نجات پیدا می کنند و به چرخه تولید بر می گردند. 
اگر مهار ویروس کرونا در آسیا اتفاق نیفتد، می تواند شرایط را با کم کردن زنجیره عرضه به سمت بدتر شدن پیش ببرد. 


کد مطلب: 151067

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/151067/تاثیر-کرونا-اقتصاد-آمریکا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir