کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خراسان رضوی:

افزایش ۲۰۵ درصدی ارزش کشفیات قاچاق

4 ارديبهشت 1400 ساعت 22:27

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از افزایش ۲۰۵ درصدی ارزش کشفیات کالاهای قاچاق بازرسان این سازمان در سال ۱۳۹۹ خبر داد.


 کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از افزایش ۲۰۵ درصدی ارزش کشفیات کالاهای قاچاق بازرسان این سازمان در سال ۱۳۹۹ خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، بخش‌علی بیاتی قله‌زو، کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت اظهار کرد : در سال ۹۹ تعداد ۳۴ هزار و ۳۸۰ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا و باراندازهای کالا مانند باربری‌ها و مراکز عمده فروشی کالا انجام شده که از این تعداد ۲هزار و ۹۴۲ مورد به صورت گشت مشترک با دستگاههای دیگر مانند اطلاعات سپاه پاسداران ، نیروی انتظامی ، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی بوده است.
وی افزود: با توجه به ایجاد محدودیت ها نظیر شیوع بیماری کرونا، بازرسی ها هدفمند انجام شده است و در سال اخیر ۵۵۶ صورت‌جلسه کشف کالای قاچاق برای متخلفین تنظیم شده است . 
بیاتی ادامه داد: به طور متوسط در هرماه ۲هزار و ۸۵۶ مورد بازرسی با موضوع کالای قاچاق انجام شده و ۴۶ مورد صورتجلسه کشف کالای قاچاق در استان تنظیم شده است. 
کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت استان خاطرنشان کرد : ارزش ریالی کشفیات سال ۱۳۹۹ در ۵۵۶ مورد صورت‌جلسه کشف به میزان ۹۷۸ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۵ درصد افزیش داشته است .
بیاتی همچنین عنوان کرد: ارزش ریالی کشفیات ۱۳۹۹ در مشهد مقدس بیش از ۷۶۳ میلیارد ریال بوده که بیش از ۷۸ درصد کل کشفیات را به خود اختصاص داده است .
وی تصریح کرد: عمده کالاهای مکشوفه لوازم آرایشی و بهداشتی ، دخانیات، گردو، بادام هندی ،برنج، روغن ، شکر و جو ( تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون ) لوازم خانگی ( طرح کد شناسه کالا) بوده است.


کد مطلب: 148506

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/148506/افزایش-۲۰۵-درصدی-ارزش-کشفیات-قاچاق

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir