کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فوت بیش از چهار هزار کرونایی در آذربایجان‌شرقی

1 ارديبهشت 1400 ساعت 20:34

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: چهار هزار و ۳۴۵ نفر بیمار مثبت کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان از ابتدای شیوع این ویروس تا به امروز فوت کردند.


 رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: چهار هزار و ۳۴۵ نفر بیمار مثبت کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان از ابتدای شیوع این ویروس تا به امروز فوت کردند.

دکتر محمدحسین صومی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: این رقم نسبت به بیشترین بستری ها که در پیک سوم در آبان ماه سال گذشته تجربه کردیم هشت درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند که بیشترین رقم در میزان بستری های روزانه در سال جاری است.
دکتر صومی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: ۳۰۴ بیمار بستری در مراکز درمانی استان در بخش های ویژه به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند که هر لحظه ممکن است دچار مشکل شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در یک ماه گذشته ۶ هزار و ۱۱ نفر بیمار کرونایی در استان شناسایی و ۲۶۹ نفر فوت شدند.
وی با اشاره به اینکه پنج درصد بستری های کرونایی در استان فوت کرده اند، ادامه داد: پیش بینی می شود شیب صعودی بیماری در ۲ هفته اول اردیبهشت ادامه داشته باشد و امیدواریم با افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله اجتماعی وضعیت بهتر شود.
دکتر صومی با بیان اینکه هشت هزار تخت فعال در استان وجود دارد، افزود: در شرایط خاص چهار هزار تخت می توان به بیماران کرونایی اختصاص داد .
وی اظهار کرد: بیماران کرونایی به شدت نیازمند دستگاه اکسیژن هستند که از این چهار هزار تخت فقط ۲ هزار و ۵۰۰ تخت جوابگوی نیازمندان به اکسیژن است .
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص میزان واکسیناسیون گروه اول نیز گفت: تا به امروز ۴۱هزار و ۵۳۶ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده اند.


کد مطلب: 148245

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/148245/فوت-بیش-چهار-هزار-کرونایی-آذربایجان-شرقی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir