با مشارکت تیم مهندسی شرکت ساپکو و سازندگان داخلی، ۲۵ دست از قالبهای برخی قطعات خودروی تارا بومیسازی شد که این اقدام صرفهجویی ۶۰۰ هزار دلاری را به دنبال داشته است
صرفه جویی ارزی با ساخت قطعات تارا
24 اسفند 1399 ساعت 14:11
با مشارکت تیم مهندسی شرکت ساپکو و سازندگان داخلی، ۲۵ دست از قالبهای برخی قطعات خودروی تارا بومیسازی شد که این اقدام صرفهجویی ۶۰۰ هزار دلاری را به دنبال داشته است
با مشارکت تیم مهندسی شرکت ساپکو و سازندگان داخلی، ۲۵ دست از قالبهای برخی قطعات خودروی تارا بومیسازی شد که این اقدام صرفهجویی ۶۰۰ هزار دلاری را به دنبال داشته است.
ایکوپرس- برای نخستین بار در ایران فرآیند قالبسازی قطعات مجموعه جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی به همراه قاب روی فرمان طراحی و بومی سازی شد.
۲۵ دست از قالبهای مذکور اعم از قالبهای تزریق پلاستیک، دایکاست منیزیمی و قالبهای فریم و فوم، توسط شرکتهای توانمند زنجیره تامین ایران خودرو، داخلیسازی شده است.
این در حالی است که تمامی قالبهای یادشده از ابتدای فعالیت ساپکو تاکنون، از کشورهای آلمان، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، کره و چین تامین شده است.
از مهمترین مزیتهای داخلیسازی قالبهای مجموعه قطعات جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی (MFC) به همراه قابهای روی فرمان، کاهش ارزبری ۶۰۰ هزار دلاری، حذف هزینههای آزمونهای این قالبها در خارج از کشور، سهولت در اعمال تغییرات مهندسی و کاهش زمان اجرا تا اخذ بازخوردها است.
همچنین با بومیسازی دانش قالبهای قطعات یادشده، بسترهای لازم برای ساخت قالبهای مجموعه قطعات کلید های کنترلی صوتی و کروز کنترل خودرو فراهم شده است.
کد مطلب: 146448