وزیر صمت در ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: شرایط تامین و تولید کالاها و اقلام مورد نیاز مردم مناسب است و پیش بینی های لازم برای ذخیره سازی میوه شب عید و همچنین تشدید نظارتها در ایام پایانی سال انجام شده است.
تشدید نظارتها بر بازار شب عید
8 دی 1399 ساعت 14:02
وزیر صمت در ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: شرایط تامین و تولید کالاها و اقلام مورد نیاز مردم مناسب است و پیش بینی های لازم برای ذخیره سازی میوه شب عید و همچنین تشدید نظارتها در ایام پایانی سال انجام شده است.
وزیر صمت در ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: شرایط تامین و تولید کالاها و اقلام مورد نیاز مردم مناسب است و پیش بینی های لازم برای ذخیره سازی میوه شب عید و همچنین تشدید نظارتها در ایام پایانی سال انجام شده است.
به گزارش ایسنا، علیرضا رزم حسینی اظهار کرد: هماهنگی با دستگاه های مرتبط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و بانک مرکزی و همچنین ابلاغیه های جدید ستاد اقتصادی دولت تاثیر خوبی در تامین کالاها و اقلام مورد نیاز مردم و همچنین مواد اولیه کارخانجات برای افزایش تولید آنها داشته است.
وی با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه عرضه و فراوانی کالا برای حفظ تعادل قیمتی در بازار است، تصریح کرد: برای کالاهای تولید داخل این موضوع اتفاق افتاده است که آثارش را نیز در بازار می بینیم. ما اکنون در جنگ اقتصادی ظالمانه ای قرار گرفتهایم و باید به این نکته توجه شود که گرانی با گرانفروشی متفاوت است و گران فروشی در خصوص کالاهایی است که در این شرایط جنگ ظالمانه بیانصافانه افزایش قیمت پیدا میکنند و دستگاههای نظارتی و مرتبط در این حوزه ورود میکنند.
تشدید بازرسیهای بازار در ایام پایانی سال
رزم حسینی با بیان اینکه بازرسیها با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تشدید خواهد یافت، گفت: مردم نباید نگران افزایش قیمتها در ماههای منتهی به سال و شب عید باشند که در همین راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی همچنین تقسیم وظایف میان وزارت جهاد و وزارت صمت را در راستای تامین به موقع اقلام مورد نیاز و معیشتی مردم بسیار کارساز دانست و افزود: فضا در واقع به سمت واگذاری اختیارات به دستگاههای اصلی متولی میرود که تقسیم وظایف در همین راستا بوده است.
رسانه ای کردن نظارتها برای ایجاد تاثیر مثبت در بازار
وزیر صمت از دستگاههای نظارتی خواست که کنترل انبارها و بنکداران را به صورت هوشمند در دستور کار خود قرار دهند و عملکردهای خود را در این حوزه برای اطلاع مردم و ایجاد تاثیر مثبت در بازار رسانه ای کنند. مدیریت مدبرانه در حوزه بازار با مداخله متفاوت است و مداخله باید در نقطه صفر ورود کالا انجام شود.
ابزارهای حکومت برای تقویت تنظیم بازار باید به خدمت بیایند
وی همچنین با تاکید بر اینکه ابزارهای حکومت برای تقویت تنظیم بازار باید به خدمت بیایند و ستاد تنظیم بازار را در این مسیر همراهی کنند، حذف بخشنامه های زائد و خلق الساعه را از دیگر عوامل مهم در تنظیم بازار و ایجاد تعادل در این چند ماهه دانست.
کد مطلب: 142239