مدیرگروه ترویج و فرهنگسازی ستاد نانو از برنامههای این ستاد برای شناسایی شرکتهای دانشبنیان با قابلیت صادراتی خبر داد.
نمایشگاههای مجازی جایگزین نمایشگاه نانو
28 مهر 1399 ساعت 12:24
مدیرگروه ترویج و فرهنگسازی ستاد نانو از برنامههای این ستاد برای شناسایی شرکتهای دانشبنیان با قابلیت صادراتی خبر داد.
مدیرگروه ترویج و فرهنگسازی ستاد نانو از برنامههای این ستاد برای شناسایی شرکتهای دانشبنیان با قابلیت صادراتی خبر داد.
به گزارش ایسنا دکتر عماداحمدوند در نشست توان افزایی ستاد نانو با اشاره به لغو نمایشگاه نانو فناوری سال جاری به دلیل شیوع کرونا ویروس، افزود: به منظور جبران آن بخشهایی از این نمایشگاه بهعنپان مثال نمایشگاه نانواستارتاپ در آبان ماه برگزار میشود.
وی یکی از اهداف اصلی ستاد توسعه فناوری نانو را توسعه بازار دانست و اظهار کرد: در این راستا چند برنامه جدی پیگیری میشود.
احمدوند، شناسایی شرکتهایی با قابلیت صادراتی را از برنامههای این ستاد ذکر کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۵۴۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور راه اندازی شده است و در این برنامه درصدد هستیم که حداقل ۱۰ درصد از شرکتها با قابلیت صادراتی را شناسایی کنیم.
مدیر گروه ترویج و فرهنگسازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با بیان اینکه در این زمینه اقداماتی انجام شده است، یادآور شد: این شناسایی بر اساس معیارهایی چون میزان وابستگی شرکت به خارج، سطح پیچیدگی فناوری و ثبت و حفاظت از طرح در داخل و خارج از کشور انجام میشود.
وی زیر ساختهای شرکتها را از دیگر معیارهای شناسایی شرکتها دانست و خاطر نشان کرد: برخی از شرکتها به فاز بازاریابی رسیدهاند ولی یا قادر به ایجاد ارتباط با طرف خارجی نیستند و یا نمی توانند به سوالات پاسخ دهند و در صورتی که بخواهند نمونه اولیه را ارائه دهند، مدت زمان زیادی طول میکشد تا نمونه را ارائه دهند.
احمدوند سوابق صادراتی و فروش را از دیگر مولفههای این ارزیابی نام برد و گفت: با این برنامه همانطور که شاهد رشد مسیر بازار بودیم، میتوانیم در مسیر توسعه بازار صادراتی گام برداریم.
مدیر گروه ترویج و فرهنگسازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از توسعه فعالیت کریدور خدمات تا فناوری خبر داد و افزود: این کریدور از سالهای قبل راه اندازی شده است و در حال حاضر قرار است خدمات خود را علاوه بر شرکتهای نانویی به سایر شرکتها ارائه دهد.
کد مطلب: 138332